W Rolls-Royce'ie kryzysu nie widać. Firma zamyka rok z rekordem - Trends Magazines

W Rolls-Royce’ie kryzysu nie widać. Firma zamyka rok z rekordem

Rolls-Royce

Rok 2021 był dla Rolls-Royce’a rekordowy. W 117-letniej historii marki nie odnotowano tak wysokiej sprzedaży. To dobry przykład na to, że kryzys służy najbogatszym.

Pomimo kryzysu w branży motoryzacyjnej, spowodowanej brakiem półprzewodników, jak i globalnej inflacji Rolls-Royce ma się dobrze. Rok 2021 zamyka z rekordem sprzedaży w całej swojej historii. W ubiegłym roku znalazło się 5586 szczęśliwych i bogatych nabywców aut tej luksusowej marki. To aż o 49% więcej niż w roku 2020. Najwięcej aut sprzedano w Chinach, Ameryce Północnej i Południowej oraz regionie Azji i Pacyfiku. Kryzys pandemiczny oraz inflacja sprzyjają najbogatszym, co do tego nie ma wątpliwości. 

Jakie modele sprzedawały się najlepiej? W Polsce największym zainteresowaniem cieszył się SUV Cullinan, a także nowa odmiana limuzyny Ghost. Duży wkład w rekordową sprzedaż firmy miała nowa wersja Ghost’a – Black Badge. Auto wyłamuje się nieco ze stereotypów marki, celując tym razem w nieco młodszego odbiorcę. Wersja Black Badge wyróżnia się np. przyciemnianym chromem klasycznych srebrnych elementów – taki lordowski „shadow line”. 

„2021 rok był fenomenalny dla Rolls-Royce Motor Cars. Dostarczyliśmy więcej samochodów niż kiedykolwiek w 117-letniej historii marki, a nienotowany dotąd popyt na wszystkie produkty dotyczył każdego z globalnych rynków” – podsumował Torsten Müller-Ötvös, prezes marki Rolls-Royce.

Dodał też, że książka zamówień jest już zapełniona do trzeciego kwartału 2022 roku…

No, to jak tam wasze rachunki za prąd i gaz?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Fabryka BMW w Spartanburgu

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Spadek liczby zamówień oraz siły nabywczej sprawia, że statystyki niemieckiej motoryzacji spadają. Na tle światowej produkcji samochodów, Niemcy także wypadają blado, a na motoryzacyjnego giganta rosną Chiny. Czy Niemcom grozi kryzys? "Katastrofa nie jest już nie do pomyślenia". Spójrzmy na liczby - w Europie w zeszłym roku wyprodukowano ok. 16 mln samochodów, z czego 3,67…

BMW 2002 Inka Orange

BMW mówi, żeby nie kupować nowych aut, ale dbać o te starsze

Podpisujemy się pod tym rękami i nogami! Dość kontrowersyjnej wypowiedzi dopuściła się szefowa BMW ds. zrównoważonego rozwoju - Monika Dernai.  BMW już w kilku oświadczeniach przedstawiło swój punkt widzenia na przyszłość motoryzacji. Najpierw dość sceptycznie określili decyzję UE o zakazie sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku, potem oświadczyli, że nie zrezygnują z silników spalinowych tak…