BMW samo wezwało policję. Kierowca był pijany - Trends Magazines

BMW samo wezwało policję. Kierowca był pijany

Posiadacze nowoczesnych samochodów muszą mieć się na baczności, bo pojazdy same potrafią wzywać pomocy np. w czasie wypadków lub kolizji. Przekonał się o tym 36-letni kierowca.

Do komendy policji w Terespolu wpłynęło zgłoszenie o uszkodzonym pojeździe, który brał udział w kolizji lub wypadku. Zgłoszenie jednak nie wpłynęło od żadnych uczestników zdarzenia, a z centrali BMW. Operator domyślił się, że to samochód sam wysłał sygnał. Policjanci więc otrzymali prośbę o sprawdzenie zdarzenia, co dokładnie się stało.

Na miejscu okazało się, że faktycznie uszkodzone zostało BMW 3 Touring, które wypadło z drogi. Nikomu nic się nie stało, nie uczestniczył tam też inny pojazd, czy uczestnik ruchu. Policjanci jednak wyczuli, że 36-kierowca jest nietrzeźwy. Okazało się, że ma ponad 3 promile alkoholu w organizmie. Mało tego – mężczyzna nie ma prawa jazdy, a w trakcie kontroli kilkukrotnie próbował uciec z miejsca zdarzenia. Teraz stanie przed sądem, a za popełnione przestępstwo grozi mu do 2 lat pozbawienia wolności.

Jak działa system eCall?

System eCall instalowany jest w samochodach w celu wzywania pomocy służb przez numer alarmowy 112. Jest on obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowo homologowanych samochodów na terenie Unii Europejskiej od 31 marca 2018 roku.

W przypadku manualnego połączenia z numerem alarmowym, poszkodowany może udzielić niezbędnych informacji służbom ratunkowym. System eCall można również aktywować samemu, wciskając przycisk oznaczony jako SOS, który znajdziemy w podsufitce. Przydaje się to w sytuacji, gdy jesteśmy świadkiem wypadku i chcemy jak najszybciej wezwać pomoc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 G80 – przyłapane na NÜRBURGRINGU

https://www.youtube.com/watch?v=nkC70JNI81E -- Wygląda na to, że na północnej pętli Bawarczycy testują nowe BMW M3. Podobnie jak poprzednia generacja, teraz też M3 będzie 4-drzwiowym sedanem. Zapewne pod maską znajdziemy silnik z X3M i X4M, czyli 3-litrowe R6 o mocy oscylującej wokół 500 KM. Podobno do wyboru będzie wersja RWD albo xDrive. Klienci będą też decydować pomiędzy…

BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów

Mocny silnik w połączeniu z napędem na cztery koła i zapewniającym dodatkowa stabilność dużym rozstawem osi pozwoliły BMW M5 na ustanowienie nowego rekordu na północnej pętli Nürburgringu. W próbie nie wziął jednak udziału seryjny egzemplarz, tylko M5 poprawione przez AC Schnitzera. Za kierownicą M5 zasiadł Jörg Müller – doświadczony kierowca, który Nürburgring zna jak własną…