Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż - Trends Magazines

Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż

Myślicie, że to odmiana CSL była najrzadsza? Nic z tych rzeczy. Na sprzedaż trafia biały kruk – BMW M3 E46 GTR. 

To biały kruk – dosłownie i w przenośni – bowiem auto jest białe i wyjątkowo rzadko spotykane – wyprodukowanych było ok. 10 egzemplarzy. BMW M3 GTR powstało jako przeciwnik dla Porsche w wyścigach American Le Mans Series. W zasadzie samochód był tak dobry, że zirytował Porsche, które wymusiło zmianę regulaminu w wyścigach American LMS i M-trójka wypadła z gry. 

Prezentowany samochód wystawiono na sprzedaż na aukcji w Melbourne. Ten egzemplarz startował m.in. w 24-godzinnych wyścigach Daytona i Bathurst, ale nie osiągnął tam dobrych wyników. Pomimo wyścigowej historii samochód trafił na sprzedaż. Jaka jest cena? Tego właściciel nie podaje. Możemy jedynie dodać, że jako nowe w 2002 roku M3 GTR kosztowało 250 tys. euro.

Nadwozie sprzedawanego BMW M3 GTR ma numer #005, co oznacza, że pod maską pracuje 4,9-litrowy silnik V8 (S62B50) zaprzężony z 6-stopniową manualną skrzynią Hewland. To oznacza, że to pierwsze M3 z silnikiem V8 ever. I tu pojawia się pewien problem. Otóż niektóre źródła podają, że w oryginalnym M3 GTR pracował motor P60B40, a więc zupełnie inny niż w sprzedawanym egzemplarzu. To mocno podważa autentyczność sprzedawanego egzemplarza. 

Być może zatem cena będzie bardziej atrakcyjna. Tak czy inaczej, chcielibyśmy mieć taki samochód w swoim garażu, nawet z nieoryginalnym silnikiem V8.

Konrad Maruszczak

Podobne

Jeździsz do ASO? Skorzystaj z MotoTarczy

Jesteś klientem PGD (dawniej: Polska Grupa Dealerów)? Mamy dobrą wiadomość, bo firma przygotowała MotoTarczę. Co to znaczy? Szczególne przywileje dla pracowników ochrony zdrowia, usługi door to door i wydłużone terminy płatności to tylko niektóre z elementów składających się na ten pakiet. To długa lista benefitów, ale jeżeli tylko korzystacie z usług ASO, to warto z…

Tuning-VBMW E34 520i i swap silnika M54B30-front auta

BMW E34 520i ze swapem silnika M54B30 – jak to zrobić i co jeszcze?

Frazę: „Komora maszyny losującej jest pusta. Następuje zwolnienie blokady”, słyszeli niemal wszyscy, ale tylko bardzo nieliczni mogą kojarzyć ją z początkiem nowego życia. My znamy kogoś, kto działa lepiej niż organizator gier liczbowych. Rafał + E34 z pustą komorą (silnika) = nowe życie dla auta. Czy o prezentowanym E34 można powiedzieć, że wygrało los na loterii? Zdecydowanie tak! Rafał…