BMW ma duże nerki? Spójrzcie na Hongqi H5 - Trends Magazines

BMW ma duże nerki? Spójrzcie na Hongqi H5

Patrząc na chińskie samochody możemy się domyślać, skąd europejscy projektanci czerpią inspiracje. Hongqi H5 to chiński konkurent BMW Serii 5 i nawet jest do niego łudząco podobny. 

Marka Hongqi uchodzi za producenta, który tworzy jedne z ładniejszych chińskich samochodów. To także najstarsza firma produkująca chińskie auta. Model H5 to sedan plasujący się poniżej flagowego H9, czyli możemy powiedzieć, że to taka Seria 5. Co, ciekawe Hongqi H5 dzieli płytę podłogową z … Mazdą 6. Samochód jest nieco mniejszy niż BMW 5, ale ma większy rozstaw osi niż trójka

Z przodu ciężko nie znaleźć podobieństw do flagowego BMW Serii 7. Mamy tutaj duży chromowany grill (ciekawe, czy podświetlany) oraz dwuczęściowe reflektory. Wąska część to zapewne światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy, natomiast te większe umieszczone po bokach służą jako światłą mijania oraz reflektory doświetlające zakręty. 

Auto oferowane jest w Chinach z 1,5-litrowym silnikiem turbo o mocy 166 KM lub mocniejszym 2,0-litrowym, czterocylindrowym turbo o mocy 221 KM. W zależności od silnika klienci otrzymują albo siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną do mniejszej jednostki, albo ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów do mocniejszego wariantu.

Osiągi są przyzwoite, H5 rozpędza się do 100 km/h w około 7,5 sekundy. Jako ekologiczne alternatywy są dostępne wersje hybrydowe – obydwie z silnikami 1.5. Jedna to miękka hybryda, druga plug-in. Biorąc pod uwagę tempo pojawiania się chińskich marek na europejskich rynkach, tylko patrzeć, aż na parkingu pod supermarketem zobaczysz Hongqi’ego H5. 

Podoba Wam się ten samochód?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najszybsze auto świata napędzane LPG? BMW M1!

BMW M1 kojarzy się z kwintesencją sportu. Paliwo LPG kojarzy się z oszczędnościami i tanimi samochodami. Można powiedzieć, że BMW M1 i LPG stoją w skrajnej sprzeczności, ale kiedyś doszło do połączenia tych dwóch. Wyszło z tego najszybsze auto napędzane LPG.  W końcu lat 70. koncern BP chciał wypromować paliwo LPG. Jedynym pomysłem okazało się…

Pick-up nieoczywisty!

Volkswagen Caddy pierwszej generacji był typowym samochodem użytkowym. Po wielu latach od zakończenia produkcji nie stał się jednak zbyt popularnym obiektem tuningu. Dobrze zachowane lub przerobione z gustem egzemplarze to prawdziwa rzadkość na naszych drogach. To właśnie ta niewielka popularność sprawiła, że w garażu Patryka stanął ponad trzydziestoletni pick-up z Wolfsburga. Pierwszy Caddy zjechał z…