BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race - Trends Magazines

BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race

Czy mocniejsze BMW M3 Competition poradzi sobie z najmocniejszą odmianą Golfa? Odpowiedź nie jest wcale taka oczywista. 

Do walki w wyścigu na prostej stają dwaj bardzo mocni „niemcy”. Przedstawmy kilka faktów – BMW M3 Competition ma 510 KM i 650 Nm. To o prawie 200 KM i ponad 200 Nm więcej niż Volkswagen. Do tego dochodzą dwa cylindry więcej, a co za tym idzie bardziej harmonijnie rozwijana moc w zakresie obrotów. Według producenta auto osiąga pierwsze 100 km/h w 3,9 s.

Volkswagen Golf R ma 2-litrowy silnik turbo o mocy 320 KM i 420 Nm. Do tego dochodzi bardzo szybka 7-biegowa skrzynia DSG. W efekcie Golf R przyspiesza do „setki” w czasie 4,7 s. Na papierze więc VW na tle BMW wygląda słabo. Jednak na niekorzyść BMW przemawia masa (1805 kg vs 1554 kg) i napęd wyłącznie na tył, gdzie w Golfie R moc trafia na wszystkie koła. To bardzo ważne czynniki w wyścigu na prostej. Czy jednak pomimo przewagi na papierze BMW wygra wyścig?

Konrad Maruszczak

 

Podobne

garbus transporter T1

Historia „Spółki ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego”

Pand 80 lat temu rozpoczął działalność jeden z największych producentów samochodów na świecie. 28 maja 1937 roku w Berlinie założono „Spółkę ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego” („Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH”, która była poprzednikiem dzisiejszego koncernu Volkswagen. W ciągu 80 lat z przedsiębiorstwa, którego historia rozpoczęła się od produkcji Garbusów, Volkswagen przekształcił się…

Tuning VW Golf VI GTI – z kołami Barracuda mu do twarzy

Istotnym elementem każdego auta po tuningu jest obniżenie zawieszenia. W komplecie przydałyby się też ładne i duże felgi. Ten tuning VW Golf VI GTI z felgami Barracuda Dragoon powinien przypaść do gustu fanom stylu German.   Tuning VW Golf VI GTI - duże koła i "gleba" wystarczą? Tak ekstremalne obniżenie zawieszenia jak w przypadku tego…