BMW M2 jako Safety Car w MotoGP - Trends Magazines

BMW M2 jako Safety Car w MotoGP

BMW w tym roku świętuje 25. rocznicę włączenia się do wyścigów serii MotoGP i z tej okazji zaprezentowało nowego Safety Cara – nowe BMW M2.

„Rok 2023 to nasz 25. sezon jako oficjalny samochód MotoGP — taka wieloletnia, bliska współpraca jest wyjątkowa w wyścigach międzynarodowych” — powiedział Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M GmbH. „Dzięki niemu kontynuujemy naszą tradycję udostępniania najnowszych wyczynowych samochodów BMW M w służbie bezpieczeństwa MotoGP”. 

Przypomnijmy, że bawarska marka ma więcej powiązań z wyścigami motocyklowymi. Niedawno BMW ogłosiło współpracę z legendą wyścigów jednośladów – Valentino Rossim.

Nowe BMW M2 zostało dostosowane do norm obowiązujących w MotoGP. Auto zyskało dodatkowe oświetlenie na dachu, klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele Recaro z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz gaśnicę. M-dwójkę wyposażono także w komplet dodatków M Performance takich jak, sportowy układ wydechowy, karbonowe osłony lusterek bocznych, dyfuzor i tylne skrzydło.

Pod maską nie było potrzeby wprowadzania modyfikacji, bo już seryjne M2 jest wystarczająco mocne. Pod maską znajdziemy silnik z modeli M3/M4, czyli jednostkę S58, która osiąga tu 460 KM i 550 Nm. To zatem nieco więcej niż w poprzedniej generacji – BMW M2 CS.

BMW, oprócz modelu M2 Safety Car udostępni na potrzeby wyścigów MotoGP także inne samochody bezpieczeństwa, np. medyczne. Nowe auto zadebiutuje w serii MotoGP na Grande Prémio de Portugal. Wyścig odbędzie się w Portimão od 24 do 26 marca.

Jak Wam się podoba nowe BMW? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW Z3 2,8 l, tuning

Nienaganne BMW Z3

Choć premiera BMW Z3 odbyła się w 1996 roku, patrząc na nie dziś mamy wrażenie, że to nie było tak dawno. Wszystko z powodu ciekawej sylwetki, która nie zestarzała się po tylu latach. Prezentowany egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Pod jego maską umieszczona jest rzędowa szóstka o pojemności 2,8 litra i mocy…

Wybrał zły warsztat do wymiany opon. Widok tych felg aż boli

Czasami właściciele drogich aut chcą przyoszczędzić i wybierają niewłaściwy warsztat do wykonania, wydawałoby się prostych napraw czy wymian. Tak zrobił właściciel BMW z dużymi felgami i tej decyzji szybko pożałował. Wybór niewłaściwego warsztatu to jedno, ale niekompetencja ludzi tam pracujących to inna kwestia. Niektórzy boleśnie przekonują się o wyborze złej myjni, a inni warsztatu. Właściciel…