BMW M2 zadebiutowało zaledwie dwa lata temu, ale to nie przeszkadza Niemcom wprowadzić modyfikacje. BMW właśnie pokazało „nowe” M2, ale żeby zobaczyć zmiany, trzeba się dobrze przyjrzeć.
Można powiedzieć, że BMW M2 to mentalny następca starych dobrych M3. Auto ma idealne proporcje, rozkład masy, silnik R6 i niewielką masę. Już od momentu pojawienia się modelu 1M było wiadomo, że to właśnie te niewielkie coupe zyska miano kultowego, a nie nowe M3, czy M4.
Teraz BMW M2 2025 przechodzi odświeżenie. Co się zmieniło?
BMW M2 2025 – mocy przybywaj!
Tak jak w przypadku liftingu M3, zmiany są nieznaczne i dyskretne, ale wyczuwalne. Przede wszystkim zwiększyła się moc silnika. Oprócz dwóch turbosprężarek typu Mono Scroll, pośredniego intercoolera oraz elektronicznie sterowanej przepustnicy spalin, producent zamontował w M2 również wtrysk High Precision Injection, adaptacyjne sterowanie zaworami VALVETRONIC i zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS. Silnik ma również szereg detali zapożyczonych bezpośrednio z samochodów wyścigowych, dzięki którym otrzymujemy błyskawiczną reakcję oraz łatwość wchodzenia na wysokie obroty.
Trzylitrowy silnik różni się od jednostki montowanej w BMW M3/BMW M4 tylko kilkoma szczegółami. Co więcej, moc zrównała się z bazowym M3 i wynosi teraz 480 KM przy 6250 obr/min. Moment obrotowy to 550 Nm (z manualem) oraz 600 Nm (przy 8-stopniowym Steptronic).
Niezależnie od wyboru skrzyni biegów zwiększona moc silnika zapewnia o 0,1 s krótszy czas przyspieszania od 0 do 100 km/h. BMW M2 po liftingu osiąga wynik 4,0 s z automatyczną skrzynią biegów lub 4,2 s z opcjonalnym 6-biegowym manualem. Wyższa moc jest również odczuwalna podczas przyspieszania od 0 do 200 km/h – wynik jest o 0,6 s lepszy niż w BMW M2 z 8-stopniową skrzynią M Steptronic (teraz 12,9 s) oraz o 0,6 s z opcjonalną skrzynią manualną (13,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 285 km/h z opcjonalnym pakietem M Driver. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy brzmienie silnika generowane przez charakterystyczny dla modeli M układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi przepustnicami.
>>> Masz BMW M2? Podziel się wrażeniami na forum! <<<
M2 ma nowy iDrive
Na desce rozdzielczej, tradycyjnie już dla nowym BMW dominuje scalony ekran składający się z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego. System iDrive oparto na systemie operacyjnym BMW 8.5. Funkcje klimatyzacji obsługuje się teraz w sposób cyfrowy. Temperaturę i wentylację, a także podgrzewanie foteli oraz kierownicy reguluje się dotykowo za pomocą specjalnej opcji menu w dolnej części wyświetlacza, albo głosowo za pośrednictwem asystenta.
Zmiany stylistyczne w BMW M2?
Odświeżone BMW M2 jest dostępne w trzech lakierach niemetalizowanych, pięciu metalizowanych i sześciu lakierach BMW Individual. Znacznie rozszerzona oferta lakierów obejmuje kolory: Sao Paulo Yellow, Fire Red, Portimao Blue i Skyscraper Grey. Oferta lakierów BMW Individual dla nowego BMW M2 obejmuje teraz również następujące lakiery: Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto i Twilight Purple.
Nowe BMW M2 jest standardowo wyposażone w obręcze kół M Double Spoke ze stopów lekkich w wykończeniu Jet Black. Mają one rozmiar 19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej osi. Nowością na liście opcji są obręcze kół M Double Spoke ze stopów lekkich o tych samych wymiarach na obu osiach, lecz w wersji kolorystycznej Silver. Można je łączyć z oponami torowymi, jeśli wybrano opcjonalny pakiet M Race Track.