BMW kończy produkcję i3 - Trends Magazines

BMW kończy produkcję i3

Jeśli chcecie kupić BMW i3 to teraz jest ostatni dzwonek, żeby to zrobić. BMW zapowiedziało koniec produkcji pierwszego w swojej historii auta elektrycznego i nie zapowiedziało następcy.

Z katalogu BMW zniknie pozycja „i3” i na razie nie wiadomo czy coś nowego ją zastąpi. BMW i3 nadal będzie produkowane, ale na rynek chiński i w zupełnie innej formie niż ta, którą znamy w Europie. Jaki jest powód zakończenia produkcji pierwszego elektrycznego BMW? Prawdopodobnie cena.

Dziś w Polsce ceny dobrze wyposażonych egzemplarzy wahają się w granicach 200-230 tys zł. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę że auto nie jest zbyt duże, ma niewielki zasięg i trochę trąci myszką – jego produkcja trwa od 2013 roku, w niewiele zmienionej formie. 

O ile kilka lat temu BMW mogło być spokojne o klienta, tak teraz konkurencja elektryczna jest bardzo dynamiczna. Za podobne pieniądze można mieć Teslę 3, Mercedesa EQA, albo chociażby Kię EV6 lub VW ID.3 i zostanie jeszcze na domową stację ładowania. 

Czy coś zastąpi i-trójkę? Na pewno nie będzie to już auto miejskie. Prawdopodobnie kolejne auto będzie SUV-em, bo to obecnie sprzedaje się najlepiej, a więc wyższe, większe i… droższe. Mówi się o BMW iX1, czyli elektrycznej odmianie X1

Przez prawie 10 lat produkcji w lipskiej fabryce BMW na światowe drogi wypuściło ponad 220 000 sztuk BMW i3, a w październiku 2020 wyprodukowano dla klienta specjalną wersję 200-tysięcznego egzemplarza. Ostatnie małe elektryczne BMW zjadą z taśm produkcyjnych w lipcu tego roku. 

Będziecie tęsknić?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW i3 REx – Elektryk dalekiego zasięgu

Wielokrotnie słyszeliśmy, że BMW i3 to gadżet dla zamożnych. Drogi i rzucający się w oczy, jednak nieprzesadnie praktyczny, a już na pewno niesprawdzający się w codziennej eksploatacji. Ile w tym prawdy? (więcej…)

BMW Nazca M12 – hiperauto od BMW? Pojawiły się ciekawe zdjęcia

BMW Nazca M12 było próbą Niemców stworzenia supersportowego samochodu, którego przecież BMW nigdy nie miało (może nie licząc modelu M1). Nazca powstał jako bardzo ekskluzywny projekt, bo szacuje się że powstało zaledwie 4 egzemplarze. Co ciekawe, jeden z nich jest w rękach prywatnych. BMW Nazca M12 miało być wstępem do ligi supersportowych aut – pięknych,…