BMW kończy produkcję i3 - Trends Magazines

BMW kończy produkcję i3

Jeśli chcecie kupić BMW i3 to teraz jest ostatni dzwonek, żeby to zrobić. BMW zapowiedziało koniec produkcji pierwszego w swojej historii auta elektrycznego i nie zapowiedziało następcy.

Z katalogu BMW zniknie pozycja „i3” i na razie nie wiadomo czy coś nowego ją zastąpi. BMW i3 nadal będzie produkowane, ale na rynek chiński i w zupełnie innej formie niż ta, którą znamy w Europie. Jaki jest powód zakończenia produkcji pierwszego elektrycznego BMW? Prawdopodobnie cena.

Dziś w Polsce ceny dobrze wyposażonych egzemplarzy wahają się w granicach 200-230 tys zł. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę że auto nie jest zbyt duże, ma niewielki zasięg i trochę trąci myszką – jego produkcja trwa od 2013 roku, w niewiele zmienionej formie. 

O ile kilka lat temu BMW mogło być spokojne o klienta, tak teraz konkurencja elektryczna jest bardzo dynamiczna. Za podobne pieniądze można mieć Teslę 3, Mercedesa EQA, albo chociażby Kię EV6 lub VW ID.3 i zostanie jeszcze na domową stację ładowania. 

Czy coś zastąpi i-trójkę? Na pewno nie będzie to już auto miejskie. Prawdopodobnie kolejne auto będzie SUV-em, bo to obecnie sprzedaje się najlepiej, a więc wyższe, większe i… droższe. Mówi się o BMW iX1, czyli elektrycznej odmianie X1

Przez prawie 10 lat produkcji w lipskiej fabryce BMW na światowe drogi wypuściło ponad 220 000 sztuk BMW i3, a w październiku 2020 wyprodukowano dla klienta specjalną wersję 200-tysięcznego egzemplarza. Ostatnie małe elektryczne BMW zjadą z taśm produkcyjnych w lipcu tego roku. 

Będziecie tęsknić?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Audi R8 GT RWD – na pożegnanie

Niektórzy mogą przeżywać deja vu, bowiem świat już poznał auto o takiej samej nazwie. Teraz jednak mamy do czynienia z drugą generacją, a pełna nazwa auta brzmi - Audi R8 Coupe V10 GT RWD. Pierwsze Audi R8 GT zadebiutowało jeszcze w 2010, a fani musieli czekać na najostrzejszą odmianę 12 lat, ale w końcu doczekali…

Tuning BMW E36 Touring widok z tyłu

Swap na dwukrotnie większy silnik w touringu E36 – jak to zrobić?

Właściciel prezentowanego E36, Dawid, wcześniej był posiadaczem trzech E30 oraz dwóch E36. Tym razem postanowił nabyć BMW serii 3 w wersji kombi i zmienić w nim silnik na widlastą jednostkę o ponad dwa razy większej pojemności, a przy tym zachować typową dla kombi funkcjonalność. Zakupiony egzemplarz to 318i z 1998 roku. Dawidowi udało się pozyskać…