BMW E36 Compact V12. Jak to się tu zmieściło? - Trends Magazines

BMW E36 Compact V12. Jak to się tu zmieściło?

BMW E36 Compact nie jest zbyt popularnym autem i wielu niesłusznie nazywa go „brzydkim kaczątkiem”, choć to rzecz gustu. Pod kątem właściwości jezdnych i charakteru poczciwy „kompot” niczym nie odbiega od swoich większych braci. Auto jest także popularne wśród drifterów i właśnie jeden z nich wstawił do niego potężny silnik V12. Szpilki nie wciśniesz!

Krótkie zwisy i bardzo dobry rozkład masy powodują, że BMW E36 w nadwoziu Compact to dobry samochód jako baza do driftu. Dodatkowo, ceny tych aut są atrakcyjne, co jeszcze zachęca amatorów jazdy bokiem do kupna i przeróbek „kompotów”. 

BMW E36 Compact V12 na sprzedaż

Szalony projekt, bo trudno inaczej określić potężne V12 wciśnięte w małe nadwozie kompakta, został teraz wystawiony na sprzedaż. Silnik B70 zapożyczono z BMW 850i i według właściciela moc auta wynosi teraz 472 KM mocy i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co świadczy o tym, że BMW jest po tuningu. Brutalna moc i niska masa (z auta zniknęło seryjne wnętrze i wyposażenie) w połączeniu z 6-stopniową manualną przekładnią gwarantuje mnóstwo dobrej zabawy, szczególnie gdy częściej ogląda się świat zza bocznej szyby niż przedniej. 

Potężny kompakt z silnikiem V12 wyceniono na niecałe 15 tys. funtów, czyli ok. 75 tys. zł. Warto?

400 KM w BMW E36 Compact! To 323ti szokuje osiągami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najszybszy mechanizm opuszczania szyb

Na tak szalony pomysł mogli wpaść tylko Rosjanie. Najszybszy mechanizm opuszczania szyb postanowili zamontować w poczciwej Ładzie. Automatyczne szyby pojawiły się w samochodach w latach 40. w USA. Zakłada się, że pierwszym seryjnie produkowanym autem z tym system był Packard 180. Dziś ten system nikogo już nie dziwi i w zasadzie większość aut jeżdżących po…

„Superjajka”. Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt! Do życzeń dołączamy "superjajka". Chodzi oczywiście o auta firmy Koenigsegg. Te megasamochody są pieszczotliwie nazywane "the egg", czyli jajko. Koenigsegg Gemera To pierwsze w historii firmy czteroosobowe auto. Do napędu służy 600-konny silnik spalinowy w technologii Freevalve (brak wałków rozrządu) oraz 3 silniki elektryczne- każdy o mocy 500 KM. Moc systemowa to 1700…