To BMW 507 to tak naprawdę model Z4, ale ubrany w skórę klasycznego roadstera z lat 50. Niestety spasowanie nie do końca się tutaj udało, a auto przypomina trochę jakby zostało przeniesione z GTA do świata rzeczywistego.
BMW 507 to samochód legenda. Nie tylko dlatego, że posiadał go Elvis Presley. Auto powstało w czasach powojennego kryzysu, w kraju w którym zawierucha wojenna zrobiła swoje, a mimo to udało się stworzyć luksusowego roadstera dla możnych tego świata.
Przez cztery lata produkcji wyprodukowano zaledwie 254 egzemplarze, co czyni BMW 507 prawdziwym unikatem. Według niektórych źródeł do dziś zachowało się ok. 200 sztuk.
BMW 507 Restomod to zły kierunek
Niektórzy chcą przywrócić dawny model i próbują zbudować coś na wzór 507, ale niestety bez sukcesu. Ten restomod powstał na bazie BMW Z4 i ma 500 KM, ale kierowca będzie ich je wykorzystywał tylko po to, aby szybko zniknąć za zakrętem i uniknąć szyderczych śmiechów przechodniów.
Nadwozie wykonała firma Estella-Fahrzeugtechnik, w całości z włókna węglowego. Na temat detali nie będziemy się rozpisywać, możecie je obejrzeć na zdjęciach. Wnętrze zostało ponownie tapicerowane, ale nadal można zobaczyć nowoczesne elementy BMW. Zamontowane na desce rozdzielczej ekrany i znajoma z Z4 konsola środkowa jest trudna do ukrycia pod warstwą skóry.
Ten roadster ma 500 KM
Pod maską znajduje się silnik BMW B58. Turbodoładowany, 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy zwykle zapewnia 335 koni mechanicznych, ale tutaj zamontowano kilka ulepszeń, takich jak większa turbosprężarka oraz nowy układ wydechowy i dolotowy. To skutkuje zwiększoną mocą do 500 KM i 479 Nm momentu obrotowego.
Tender 5.7, bo tak nazywa się oficjalnie to auto ma 20-calowe koła od Alpiny i w pełni regulowane zawieszenie gwintowane. Estella-Fahrzeugtechnik zrobi tylko 15 egzemplarzy tego roadstera a klient będzie mógł go mieć w dowolnym kolorze. Cena? 288 tys. euro.