BMW 507 - poczuj się jak Elvis Presley - Trends Magazines

BMW 507 – poczuj się jak Elvis Presley

BMW 507 to legenda. Auto zostało stworzone w czasach głębokiego, powojennego kryzysu jako luksusowy roadster z silnikiem V8. Wydawałoby się, że w powojennej Europie takie auto nie jest nikomu potrzebne. A jednak samochód odniósł sukces i dziś to jedno z najdroższych modeli BMW na rynku. Teraz trafia na sprzedaż.

Nie ma wątpliwości, że BMW 507 to jedno z najbardziej legendarnych modeli bawarskiej marki. Wyprodukowany w latach 50. roadster był niczym Bugatti Chiron ówczesnego, trudnego okresu w Europie. Nic dziwnego, że większość wyprodukowanych BMW 507 trafiła za Ocean. Jednym z klientów był np. Elvis Presley. 

Ten akurat nie należał do króla rock&rolla, ale z pewnością wystawiony egzemplarz jest wart zainteresowania. Srebrne BMW 507 ma numer 110/254 i zjechało z taśmy produkcyjnej 14 stycznia 1958 roku. Co ciekawe, powstało tylko 21 roadsterów w kolorze Silbergrau. 

Pierwszym właścicielem tego BMW był niemiecki biznesmen Gustavo Zingg, który był reprezentantem… Mercedesa w Wenezueli i zapewne tam auto było użytkowane. Około 1960 roku BMW powróciło do „vaterlandu”. Przez ponad 60 lat auto przejechało zaledwie 52,657 mil, czyli około 85 tys. km i jest w perfekcyjnym stanie, o czym świadczy specjalny certyfikat BMW Classic Zertifikat. Sprzedawane BMW 507 przeszło gruntowną restaurację w 2007 roku i zyskało 900 punktów na 1000 możliwych w ramach inspekcji technicznej. 

Unikalność auta oraz gabinetowy stan przekładają się na jego cenę. Sprzedażą zajmuje się dom aukcyjny Hemmings, a cena wywoławcza wynosi 2,45 miliona dolarów, czyli prawie 10 mln złotych! 

127
Czy BMW 507 jest warte tak dużych pieniędzy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning silnika M50B25. Jak uzyskać 500 KM?

Motor M50B25 pozostaje jednym z najbardziej solidnych, a do tego podatnych na tuning silników BMW - blok wytrzymuje znaczne przyrosty mocy. Najprostszym sposobem na uzyskanie dodatkowych koni jest „uturbienie” jednostki. Niewątpliwie świetnie do tego nadaje się jeden z najlepszych silników BMW - popularna 2,5-litrówka M50B25. Przypominamy w związku z tym artykuł z BMW TRENDS 2/2007.…

Kupujemy używane BMW Z3 (1995 ‒ 2002)

Ceny używanych BMW Z3  są relatywnie niskie, ale wszystko wskazuje, że to już ostatni moment na ich okazyjny zakup. Styl retro, mocne silniki oraz wysoka trwałość - to ma do zaoferowania nawet po dwóch dekadach od debiutu. Przez lata na roadstery BMW stać było najlepiej sytuowanych. Wystarczy wspomnieć o ekskluzywnym 507 (1956 ‒ 1959), jak również nowatorskim Z1…