BMW 507 - poczuj się jak Elvis Presley - Trends Magazines

BMW 507 – poczuj się jak Elvis Presley

BMW 507 to legenda. Auto zostało stworzone w czasach głębokiego, powojennego kryzysu jako luksusowy roadster z silnikiem V8. Wydawałoby się, że w powojennej Europie takie auto nie jest nikomu potrzebne. A jednak samochód odniósł sukces i dziś to jedno z najdroższych modeli BMW na rynku. Teraz trafia na sprzedaż.

Nie ma wątpliwości, że BMW 507 to jedno z najbardziej legendarnych modeli bawarskiej marki. Wyprodukowany w latach 50. roadster był niczym Bugatti Chiron ówczesnego, trudnego okresu w Europie. Nic dziwnego, że większość wyprodukowanych BMW 507 trafiła za Ocean. Jednym z klientów był np. Elvis Presley. 

Ten akurat nie należał do króla rock&rolla, ale z pewnością wystawiony egzemplarz jest wart zainteresowania. Srebrne BMW 507 ma numer 110/254 i zjechało z taśmy produkcyjnej 14 stycznia 1958 roku. Co ciekawe, powstało tylko 21 roadsterów w kolorze Silbergrau. 

Pierwszym właścicielem tego BMW był niemiecki biznesmen Gustavo Zingg, który był reprezentantem… Mercedesa w Wenezueli i zapewne tam auto było użytkowane. Około 1960 roku BMW powróciło do „vaterlandu”. Przez ponad 60 lat auto przejechało zaledwie 52,657 mil, czyli około 85 tys. km i jest w perfekcyjnym stanie, o czym świadczy specjalny certyfikat BMW Classic Zertifikat. Sprzedawane BMW 507 przeszło gruntowną restaurację w 2007 roku i zyskało 900 punktów na 1000 możliwych w ramach inspekcji technicznej. 

Unikalność auta oraz gabinetowy stan przekładają się na jego cenę. Sprzedażą zajmuje się dom aukcyjny Hemmings, a cena wywoławcza wynosi 2,45 miliona dolarów, czyli prawie 10 mln złotych! 

9
Czy BMW 507 jest warte tak dużych pieniędzy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Amarok brodzący w błocie

Amarok w języku Eskimosów oznacza wilka

VW twierdzi, że Amarok jest mocny, wytrwały, o drapieżnych kształtach, mogący dotrzeć w wiele miejsc poza utartymi szlakami. Jego historia zaczyna się w roku 2009, kiedy z linii produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze Amaroka. Jego kształt i konstrukcja inspirowane są modelem Volkswagen Pick-up Concept zaprezentowanym w roku 2007, a projektantem nadwozia był sam Walter da Silva.…

VW Golf I LS, tuning

Piękno klasycznego VW Golfa Mk1

Podczas studiów Szymon, zgłębiający tajniki mechaniki i budowy maszyn, poznał wielu miłośników motoryzacji. Jego samego interesowała głównie klasyka (najpierw opracował i zrealizował projekt odbudowy motocykla SHL z 1963 roku), rówieśnicy zaś często rozmawiali o tuningowaniu VW. Tym sposobem dowiedział się, dlaczego koło skręcane BBS jest dla Volkswagena idealne i co to jest „gleba” czy naciąg…