BMW 3 przeszło facelifting - Trends Magazines

BMW 3 przeszło facelifting

BMW zaprezentowało odświeżoną „trójkę”. Zmiany zewnętrzne są kosmetyczne, więcej nowości znajdziemy w środku. Oto facelifting BMW 3 G20.

Po obejrzeniu pierwszych zdjęć możemy odetchnąć z ulgą. BMW nie użyło języka stylistycznego z nowej „siódemki”, która wywołała sporą falę hejtu podczas premiery. Seria 3 jest po prostu ładna. Rozmiar nerek, a także kształt reflektorów pozostały praktycznie bez zmian, a całe auto wygląda w dużej mierze jak poprzednik, czyli dobrze. 

Przednie reflektory wyglądają, jakby je odwrócono o 180 stopni oraz wygładzono krawędzie. Są także nieco mniejsze, a paski LED z dołu przeniesiono na górę. Przód łudząco przypomina teraz Serię 5 G30. Z tyłu nowej „trójki” zmian praktycznie nie widać. Większe są wloty powietrza w zderzaku, a także delikatnie powiększono średnicę rur wydechowy. I tyle. Warto dodać, że najmocniejsza wersja, czyli M340i będzie miała logo BMW Motorsport, tylne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, a także inny kształt grila. 

W kabinie BMW 3 po liftingu więcej zmian

Zegary oraz ekran środkowy to teraz jeden wielki ekran, choć obydwa będą funkcjonowały niezależnie. Dwa ekrany umieszczono w jednym ciągu tafli szkła. Wyświetlacz z zegarami od strony kierowcy ma średnicę 12,3 cala, a ten środkowy aż 14,9 cala. Cały system infotainment oparty jest na najnowszej, ósmej generacji i-Drive’a. Auto ma korzystać z łączności sieci 5G, prawdopodobnie ze względu na dużą ilość informacji, które auto będzie przekazywać i odbierać. To będzie już normą. 

Tradycyjny drążek do zmiany biegów zastąpiono przełącznikiem. Ze względu na duże ekrany i brak miejsca w konsoli centralnej, sterowanie klimatyzacją przeniesiono na ekran główny. Jesteśmy sceptyczni takim rozwiązaniom, ale cóż, nie ma wyjścia. Miejmy jedynie nadzieję, że sterowanie odbywa się gładko i bez konieczności odwracania uwagi kierowcy. 

Pod maską odświeżonego BMW 3 bez zmian

Tutaj sprawa jest prosta, po liftingu znajdziemy dokładnie te same jednostki napędowe, co w wersji przed faceliftingiem. Przypomnijmy dostępne warianty silnikowe:

Benzynowe

  • BMW 318i (156 KM)
  • BMW 320i (184 KM)
  • BMW 330i (258 KM)
  • BMW M340i (374 KM)

Diesle

  • BMW 316d (122 KM)
  • BMW 318d (150 KM)
  • BMW 320d (190 KM)
  • BMW 330d (286 KM)
  • BMW M340d (340 KM)

Hybryda

  • BMW 330e (łączna moc 292 KM)

Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować BMW 3 po liftingu, ale biorąc pod uwagę wciąż obecny problem z półprzewodnikami ceny będą wyższe. Auto trafi do salonów w czerwcu tego roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jak jeździ nowe BMW M2?

Dziennikarze serwisu motor1.com mieli okazję przetestować prototyp nowego BMW M2 na austriackim torze Salzburgring. Jak jeździ nowe cacko ze stajni BMW M? Oficjalnej premiery BMW M2 jeszcze nie było, bo ta planowana jest na październik tego roku, ale bawarczycy już podgrzewają atmosferę, chociażby udostępniając prototyp sportowego auta dziennikarzom. Jednym z nich jest redaktor portalu motor1.com,…

Czy kobiety są dobrymi kierowczyniami? Te dane mówią jasno

Kobiety za kierownicą obrosły przez lata wieloma mitami. Według Instytutu Transportu Samochodowego, w 2023 roku kobiety za kierownicą spowodowały 28,2 proc. wypadków drogowych. Na tle mężczyzn to niezwykła statystyka. Czy kobiety są dobrymi kierowczyniami? Dane Instytutu Transportu Samochodowego nie pozostawiają złudzeń: kobiety za kierownicą wypadają znacznie lepiej niż mężczyźni. Jeżdżą wolniej, przestrzegają przepisów ruchu drogowego,…