W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w 1960 roku.
Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa BMW ds. silników / sportów motorowych, do przekształcenia 700 Sport w prawdziwy samochód wyścigowy. Przydzielił Ludwiga Apfelbecka do ulepszenia silnika M107S o mocy 60 KM. Apfelbeck zmodyfikował silnik i zwiększył kompresję z 9: 1 do 9,8: 1. Wynik? 70 KM przy 8000 obr / min z pojemności 697 cm3. Pierwsze 700 RS – Rennsport lub Race Sport – znane jako podwozie nr 1, miało własną ramę przestrzenną z rur stalowych z podwójnymi wahaczami i amortyzatorami, a także aluminiowe nadwozie.
W 1962 r. 700 RS podwozie nr 1 otrzymało nowy 78-konny silnik M106 z podwójnymi wentylatorami chłodzącymi. Niestety wyniki “jedynki” z 1962 r. są niezweryfikowane. Prawdopodobnie ścigała się na torze Nürburgring, a także w wyścigach górskich.
700 RS było własnością BMW do 1964 roku, kiedy to zostało sprzedane Williemu Martini. Później numer 1 został sprzedany Wolfgangowi Franzowi z Minden w Niemczech. Franz umieścił go w magazynie aż do stycznia 2000 r. Następnie auto pojawiło się na Hilton Head Concours w 2012 roku, po czym trafiło do Kalifornii.