BMW 1961 700 RS- HISTORIA - Trends Magazines

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku.

Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa BMW ds. silników / sportów motorowych, do przekształcenia 700 Sport w prawdziwy samochód wyścigowy. Przydzielił Ludwiga Apfelbecka do ulepszenia silnika M107S o mocy 60 KM. Apfelbeck zmodyfikował silnik i zwiększył kompresję z 9: 1 do 9,8: 1. Wynik? 70 KM przy 8000 obr / min z pojemności 697 cm3. Pierwsze 700 RS – Rennsport lub Race Sport – znane jako podwozie nr 1, miało własną ramę przestrzenną z rur stalowych z podwójnymi wahaczami i amortyzatorami, a także aluminiowe nadwozie.

W 1962 r. 700 RS podwozie nr 1 otrzymało nowy 78-konny silnik M106 z podwójnymi wentylatorami chłodzącymi. Niestety wyniki “jedynki” z 1962 r. są niezweryfikowane. Prawdopodobnie ścigała się na torze Nürburgring, a także w wyścigach górskich.

700 RS było własnością BMW do 1964 roku, kiedy to zostało sprzedane Williemu Martini. Później numer 1 został sprzedany Wolfgangowi Franzowi z Minden w Niemczech. Franz umieścił go w magazynie aż do stycznia 2000 r. Następnie auto pojawiło się na Hilton Head Concours w 2012 roku, po czym trafiło do Kalifornii. 

Podobne

Kolejne nowe radiowozy na polskich drogach! Już trwają ich testy!

Obecnie BMW 330i są już najpopularniejszym nieoznakowanym radiowozem na polskich drogach. To jednak nie koniec dostaw bawarskich aut dla policji. Jak ustaliliśmy, zgodnie z wchodzącą w życie 1 kwietnia dyrektywą Unii Europejskiej o elektromobilności i zrównoważonym rozwoju transportu, polska policja będzie musiała mieć na stanie przynajmniej 10% radiowozów elektrycznych. W przyjętej definicji pojazdu elektrycznego mieszczą…

BMW 225xe iPerformance – van ze szczyptą i8

Inżynierowie BMW układają komponenty techniczne w coraz odważniejsze kombinacje. Przykładem nowego trendu jest 225xe – kompaktowy van z domieszką genów Mini oraz BMW i8. Czas na lekcję anatomii. Zacznijmy od platformy UKL (Untere KLasse). W rozbudowanej wersji UKL2 jest ona szkieletem Active Tourera (F45), X1 (F48) oraz Clubmana (F54). We wszystkich wymienionych modelach jest montowany…