BMW 1961 700 RS- HISTORIA - Trends Magazines

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku.

Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa BMW ds. silników / sportów motorowych, do przekształcenia 700 Sport w prawdziwy samochód wyścigowy. Przydzielił Ludwiga Apfelbecka do ulepszenia silnika M107S o mocy 60 KM. Apfelbeck zmodyfikował silnik i zwiększył kompresję z 9: 1 do 9,8: 1. Wynik? 70 KM przy 8000 obr / min z pojemności 697 cm3. Pierwsze 700 RS – Rennsport lub Race Sport – znane jako podwozie nr 1, miało własną ramę przestrzenną z rur stalowych z podwójnymi wahaczami i amortyzatorami, a także aluminiowe nadwozie.

W 1962 r. 700 RS podwozie nr 1 otrzymało nowy 78-konny silnik M106 z podwójnymi wentylatorami chłodzącymi. Niestety wyniki “jedynki” z 1962 r. są niezweryfikowane. Prawdopodobnie ścigała się na torze Nürburgring, a także w wyścigach górskich.

700 RS było własnością BMW do 1964 roku, kiedy to zostało sprzedane Williemu Martini. Później numer 1 został sprzedany Wolfgangowi Franzowi z Minden w Niemczech. Franz umieścił go w magazynie aż do stycznia 2000 r. Następnie auto pojawiło się na Hilton Head Concours w 2012 roku, po czym trafiło do Kalifornii. 

Podobne

BMW Trends 2/2016 – Już w sprzedaży

BMW TRENDS  2/2016 - 84 strony od 16 czerwca w sprzedaży. A w środku m.in.: Piękno klasyki! – BMW E10 2002, Zmiana orientacji - X1 vs. X5, Mniej znaczy więcej – E46, Z niebem nad głową – czyli E46 vs. E30 cabrio, Piękna i bestia – Aggie i jej E46 M3, Połowa BMW – TEST 116d, Kupujemy…

Tuningowe atrakcje Tokio. Było na czym oko zawiesić I Tokyo Auto Salon

Pierwszą pozycją w kalendarzu tuningowych imprez od lat jest Tokyo Auto Salon.  Tegoroczna edycja zaskoczyła frekwencją. Po raz trzeci z rzędu przekroczyła ona próg 300 tysięcy. Dla porównania dodajmy, że Essen Motor Show odwiedza ok. 360 tys. osób. Lokalny rynek jest zdominowany przez samochody rodzimej produkcji, które są dopasowane do oczekiwań japońskich klientów, a części…