BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym - Trends Magazines

BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym

Jeśli myślicie, że napęd elektryczny to cecha tylko i wyłącznie nowoczesnych „wozidełek”, spójrzcie tylko na to. Oto BMW 1602 Elektro stworzone przez Ronniego Fiega. 

Klasyczne BMW z 1972 roku powstało razem z wyjątkową edycją modelu i4 M50, czyli pierwszego „elektryka” z dopisaną literą „M”. W ten sposób chciano pokazać, że napęd elektryczny nadaje się nie tylko do nowoczesnego samochodu, ale i do klasyka. Czy to prawda?

Trzeba przyznać, że klasyczne BMW 1602 wygląda z zewnątrz jak świetnie odrestaurowany klasyk. Nie bez powodu wybrano właśnie ten model do przeróbki na auto elektryczne. W 1972 roku na otwarcie igrzysk w Monachium BMW stworzyło dwa koncepcyjne modele 1602 właśnie z napędem elektrycznym. W jakim celu? Pojazdy były używane na różnych zawodach długodystansowych jako samochody towarzyszące i „jeżdżące kamery” przez komitet organizacyjny.

Auto stworzone przez Ronniego Fiega pomalowano na wyjątkowy kolor Vitality Green, który nie jest dostępny w standardowej ofercie BMW. Ten lakier stworzony specjalnie do tych dwóch aut. W środku znajdziemy skórzaną tapicerkę i ogólnie całe wnętrze w kolorze karmelowym. Taka kolorystyka przywodzi nam na myśl Alpinę, ale raczej nie to autor miał na myśli. Trzeba przyznać, że samochody w tym zestawieniu kolorystycznym wyglądają świetnie. 

Co ciekawe, powstało zaledwie 10 sztuk BMW i4 by Kith, wszystkie sprzedano na aukcji Sotheby’s w ubiegłym roku. Wyjątkowe BMW 1602 Elektro zostało w rękach Ronniego. Niestety niewiele wiadomo o parametrach technicznych klasycznego BMW. 

Waszym zdaniem elektryczny napęd w klasycznych samochodach ma sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 330e Touring na autobahnie. Jak sprawuje się hybryda kombi?

Przyjęło się, że samochody hybrydowe są powolne, nudne i stworzone dla ekologów, którzy nienawidzą aut, ale muszą się czymś przemieszczać. Test BMW 330e Touring na autostradzie pokazuje zupełne przeciwieństwo.  Era samochodów z silnikami spalinowymi się kończy - to już pewne. Jedni producenci ostro zrywają z tą "przestarzałą" technologią, a inni, jak np. BMW deklarują, że…

VW design

Polak potrafi – wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design VW

Z zewnątrz SUV, w środku wygodny pokój na kołach – Volkswagen ID.4 ma bardzo przestronne wnętrze. Wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design Volkswagena, o tym co znaczy dobrze czuć się w samochodzie, o bezpieczeństwie jakie daje SUV i… o białych kierownicach. Czy jeździł Pan już tym elektrycznym SUV-em ID.4? Jakie są Pana wrażenia?…