1500 KM w E36. W USA można kupić taki samochód. Ile kosztuje? Jaki ma silnik? - Trends Magazines

1500 KM w E36. W USA można kupić taki samochód. Ile kosztuje? Jaki ma silnik?

E36 2JZ 1500 KM

Rekord świata na dystansie pół mili należy do tego 1998 BMW E36 M3 japońskim silnikiem 2JZ-GTE o mocy powyżej 1500 KM. Samochód jest obecnie licytowany za 60 tys. dolarów, a do końca aukcji pozostały jeszcze trzy dni…

HG Motorsports w San Diego

Samochód został skrupulatnie zbudowany przez HG Motorsports w San Diego i ma modyfikacje warte około 50 tysięcy dolarów. Właściciel twierdzi, że to E36 zostało zbudowane dla kogoś, kto jest perfekcjonistą  i chce, aby każdy przycisk działał, a samochód był wolny od wycieków silnika i mógł jeździć w dowolnym miejscu bez problemu. To BMW posiada aktualny rekord świata na pół mili z  prędkością wylotową 186 mil na godzinę przy wietrze czołowym 15 mil na godzinę. Na najwyższym doładowaniu to BMW generuje ponad 1300 KM na kołach tylnej osi.

E36 2JZ 1500 KM

E36 Cordel Rufus The Third

Właściciel zaprasza do oglądania kanału Cordel Rufus The Third w YouTube, aby uzyskać więcej informacji. Jak twierdzi „To było moje dziecko przez ostatnie kilka lat, budowałem ją od podstaw. Kupiłem samochód jako w pełni odrestaurowane E36”. Jak widać konstrukcja BMW E36 potrafi wytrzymać dużo więcej, niż zapowiada producent jeżeli jest odpowiednio wzmocniona.

Galeria

Link do aukcji

Lista modyfikacji E36:

Dinan strut bar

Mishimoto X Line radiator with custom baffled end tanks for triple pass

Twin 12 inch high output Spal fans with twin150amp relays all controlled by the Haltech on at 175.

155 degree thermostat.

All fluids changed, tranny, diff, engine, coolant(water wetter)

AC blows ice cold! Yes I had custom AC lines made and this beast does have running AC no heat.

WHEELS / TIRES new Toyo r888r and Mikey Thompson ET Street R.

17X9″ Matte Black APEX ARC-8 Wheels with extra set for other rear tires.

Sabelt Racing Wheel – Alcantara

Refreshed Steering Rack

New Battery

Head Unit Alpine (nothing special but it has hands free integrated into the car)

Satin Estoril Blue Paint Done by Chapparone Auto Body paint.

Side and Rear Windows – 50%, Windshield – Air Blue 80% Radar hardwire included. Valentine 1 in the car with integrated wiring.

La Jolla Audio Mirror Mount for Valentine V1

TC Kline roll bar

TC Kline Roll Bar for E36 – Bimmer Haus Paint roll bar to match body

Auto Meter Air/Fuel Gauge

Auto Meter Elite Boost Pressure Gauge

Auto Meter Elite Oil Pressure Gauge E36 3Gauge Panel

Haltech Can Gauge on pillar which can show you anything on the Haltech in real time.

6 point harnesses all up to date and new.

VAC – Harness Anti-Sub Mounting Brackets

rieger front lip

motion motorsport aluminum underpanel

graphix seat belts in estoril blue

recaro pole position seats

Full interior detail

Valvoline VR1 20-50 race oil

chassis reinforcement plates the whole chassis is stiffened!

Turner Motorsports E36 Front Subframe Reinforcement Kit

AKG Motorsport Rear Trailing Arm Pocket Reinforcement Plates

ground control camber/caster plates Ground Control Hybrid Street/Track Camber

turner motorsports rear camber arms

Turner Motorsports Rear Adjustable Camber Arms- E36, E46, Z4

turner motorsports 30mm front sway bar Turner Motorsports Front Sway Bar for E36 M3 – 30mm

bimmer world powerflex rear trailing arm bushings

Powerflex E36/E46/Z4 Rear Trailing Arm Bushing Kit (RTAB))

bimmer world powerflex front control arm bushings

Powerflex E30/E36 3 Series/Z3 Control ArmBushing Kit (FCAB)

Custom exhaust 4inch downpipe to a Y with a boost activated 4 inch dump. Otherwise exhaust runs all the way back through full 3inch stock looking exhaust. Car sounds fine driving around and I don’t get pulled over. Until you hit more than 20psi of boost and the exhaust opens!!!

Upgraded Brembo Brake Calipers full Porsche 996 setup front and rear with 2500 Ferodo Track Pads and Motul Fluid stops fine from 190 plus in the half.

alignment – aggressive street

Major Alignment(Toe, Caster and Camber Adjustment)

All new carpet/interior and lighting

Engine: 2JZ-GTE 3.0 Fully Built whole build was done through consulting with Real Street Performance. Only stock parts are the block and crank.

Stock block bored .020 over, decked .005 and line honed and checked.

CP HD pistons 10:1 rings gapped at .028 and.032

Manley tri-beam rods

Stock Crank polished

ACL bearings

Billet main caps

ARP hardware and ARP 625 head studs

Titan ported oil pump

Head Games fully built head with shimless buckets and CNC port.

GSC S2 cams and full dual spring valve train.

BC Cam Gears

Gates timing belt

Billet timing belt tensioner

ATI damper

OEM engine seals

Mazier electric water pump

Mishimoto x line radiator with custom end tanks for triple pass

Twin 12″ Spal High output puller fans3600cfm.

Custom AC lines and setup. AC works!!

DOC Race divided single 60mm manifold

Precision 8685 Gen2 twin scroll dual ball bearing Turbo

Aluminum Intake Manifold

Titanium hardware on both manifolds

ID-2000cc injectors

Tial 60mm waste gate

Tial 50mm BOV

All new OEM sensors and Haltech sensor package including fuel pressure sensor and flex fuel

IGN1a coil conversion

Titan Billet valve covers

Plugs are gapped to .018 NGK bkr7eix 2667

Rear sump oil pan

OEM power steering pump and AC

Haltech 2500 Elite

Aeromotive brushless 5.0 pump with twin 8anfeeding both sides of the rail. PLENTY OF FUEL. The speed control is running off a hobbs switch in the trunk at about 23psi is spins up to 100 percent.

Grannas Racing T56 trans

McLeod 1200 twin disc clutch

Tilton Hydraulic Throw out with upgraded master cylinder and pedal stop.

Driveshaft shop chromoly 3inch driveshaft

E32 large case diff good for 1200hp with 3.15rear gear. Super long car is built for half mile but drives great.

240amp Alternator Mechman with larger pulley

OEM axles not crappy Autozone axles that snap. I have never had a problem with the drivetrain. I have extra parts including another axle that can go with the car plenty of other parts as well including spare alternator and others.

 

Sensors:

Haltech Elite 2500

OEM TPS

OEM Crank POS

OEM Cam Position

OEM Both Coolant Sensors

Haltech Oil Pressure

Haltech Oil Temp

OEM Knock Sensors

Ford Idle Air Control 2 wire (stock location)

OEM Starter Solenoid

OEM Alternator plastic oval

OEM AC

Haltech Rotary Knob

Haltech CAN Wide Band O2

Haltech Flex Fuel

Haltech 5bar

Haltech GM Intake Air Temp

Haltech Fuel Pressure

2 wire 4 port boost control

IGN1a coils

ID 2000cc injectors

Fan Relay switch

Hall effect wheel speed sensor on front passenger side for boost by speed.

źródło: ebay.com

Podobne

BMW M3 E46 V10 – tego jeszcze nie widzieliście!

Już seryjne BMW M3 E46 z wolnossącym R6 robi "robotę", ale tutaj to zupełnie inna bajka. To M3 z wielkim spoilerem i V10 pod maską. Po prostu musicie to zobaczyć! Silniki w BMW M3 stosunkowo rosły w pojemność, liczbę cylindrów i finalnie moc. Od niezbyt mocnego R4 w E30, poprzez różne odmiany silnika 6-cylindrowego w…

BMW i7 – to będzie jeżdżąca sala kinowa

Nowe BMW Serii 7 ma pojawić się 20 kwietnia, ale producent już teraz ujawnia trochę tajemnic. Nie zabraknie dużego grilla i telewizora... Testy BMW i7 już trwają i nowy model przechodzi już ostatnie szlify. Na premierę gotowa będzie nie tylko elektryczne i7, ale cała gama modelowa "siódemki". Możemy z pewnością spodziewać się gigantycznego grilla, dodatkowo…