BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym - Trends Magazines

BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym

Jeśli myślicie, że napęd elektryczny to cecha tylko i wyłącznie nowoczesnych „wozidełek”, spójrzcie tylko na to. Oto BMW 1602 Elektro stworzone przez Ronniego Fiega. 

Klasyczne BMW z 1972 roku powstało razem z wyjątkową edycją modelu i4 M50, czyli pierwszego „elektryka” z dopisaną literą „M”. W ten sposób chciano pokazać, że napęd elektryczny nadaje się nie tylko do nowoczesnego samochodu, ale i do klasyka. Czy to prawda?

Trzeba przyznać, że klasyczne BMW 1602 wygląda z zewnątrz jak świetnie odrestaurowany klasyk. Nie bez powodu wybrano właśnie ten model do przeróbki na auto elektryczne. W 1972 roku na otwarcie igrzysk w Monachium BMW stworzyło dwa koncepcyjne modele 1602 właśnie z napędem elektrycznym. W jakim celu? Pojazdy były używane na różnych zawodach długodystansowych jako samochody towarzyszące i „jeżdżące kamery” przez komitet organizacyjny.

Auto stworzone przez Ronniego Fiega pomalowano na wyjątkowy kolor Vitality Green, który nie jest dostępny w standardowej ofercie BMW. Ten lakier stworzony specjalnie do tych dwóch aut. W środku znajdziemy skórzaną tapicerkę i ogólnie całe wnętrze w kolorze karmelowym. Taka kolorystyka przywodzi nam na myśl Alpinę, ale raczej nie to autor miał na myśli. Trzeba przyznać, że samochody w tym zestawieniu kolorystycznym wyglądają świetnie. 

Co ciekawe, powstało zaledwie 10 sztuk BMW i4 by Kith, wszystkie sprzedano na aukcji Sotheby’s w ubiegłym roku. Wyjątkowe BMW 1602 Elektro zostało w rękach Ronniego. Niestety niewiele wiadomo o parametrach technicznych klasycznego BMW. 

Waszym zdaniem elektryczny napęd w klasycznych samochodach ma sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE

Chyba nie ma wątpliwości, że 507 to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów marki BMW. W latach 50-tych BMW USA miało ambicje stanąć do walki o klienta z Mercedesem 300 SL i namówiło Monachium do opracowania tego modelu. Zaprojektowane przez Albrechta von Goertza nadwozie kryje silnik V8 o pojemności 3.2. Każdy egzemplarz był robiony ręcznie i…

Używane BMW E60 M5 (2005-2010). Ceny, zalety, wady i typowe usterki (cz. 4/5)

Wysoko zawieszona poprzeczka utrudnia konstruowanie nowych samochodów. W żadnym aspekcie nie powinny być przecież gorsze od swoich poprzedników. M GmbH postanowiło przenieść na drogi publiczne technologię Formuły 1. Produkowanie bloku i głowic silnika w odlewni, która dostarczała także elementy dla zespołu F1, byłoby stanowczo zbyt proste. Do czasu E60 M6 nikt nie wyobrażał sobie pięciolitrowego…