BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym - Trends Magazines

BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym

Jeśli myślicie, że napęd elektryczny to cecha tylko i wyłącznie nowoczesnych „wozidełek”, spójrzcie tylko na to. Oto BMW 1602 Elektro stworzone przez Ronniego Fiega. 

Klasyczne BMW z 1972 roku powstało razem z wyjątkową edycją modelu i4 M50, czyli pierwszego „elektryka” z dopisaną literą „M”. W ten sposób chciano pokazać, że napęd elektryczny nadaje się nie tylko do nowoczesnego samochodu, ale i do klasyka. Czy to prawda?

Trzeba przyznać, że klasyczne BMW 1602 wygląda z zewnątrz jak świetnie odrestaurowany klasyk. Nie bez powodu wybrano właśnie ten model do przeróbki na auto elektryczne. W 1972 roku na otwarcie igrzysk w Monachium BMW stworzyło dwa koncepcyjne modele 1602 właśnie z napędem elektrycznym. W jakim celu? Pojazdy były używane na różnych zawodach długodystansowych jako samochody towarzyszące i „jeżdżące kamery” przez komitet organizacyjny.

Auto stworzone przez Ronniego Fiega pomalowano na wyjątkowy kolor Vitality Green, który nie jest dostępny w standardowej ofercie BMW. Ten lakier stworzony specjalnie do tych dwóch aut. W środku znajdziemy skórzaną tapicerkę i ogólnie całe wnętrze w kolorze karmelowym. Taka kolorystyka przywodzi nam na myśl Alpinę, ale raczej nie to autor miał na myśli. Trzeba przyznać, że samochody w tym zestawieniu kolorystycznym wyglądają świetnie. 

Co ciekawe, powstało zaledwie 10 sztuk BMW i4 by Kith, wszystkie sprzedano na aukcji Sotheby’s w ubiegłym roku. Wyjątkowe BMW 1602 Elektro zostało w rękach Ronniego. Niestety niewiele wiadomo o parametrach technicznych klasycznego BMW. 

Waszym zdaniem elektryczny napęd w klasycznych samochodach ma sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używane elektryki będą mniej tracić na wartości?

Jeszcze kilka lat temu wszyscy zastanawiali się nad tym kto będzie kupował używane samochody elektryczne. Do dziś wielu próbuje porównywać baterie aut do tych z telefonów – strasząc, że po kilku latach będą nadawać się wyłącznie do wyrzucenia. Jak twierdzi jednak Herbert Diess – CEO koncernu VAG sprawa wygląda zupełnie inaczej. W kilku wywiadach udzielonych…

BMW M5 E34 vs Bugatti Veyron wyścig- VIDEO

Czy to w ogóle wymaga komentarza? Po prostu musicie to zobaczyć. Ale jeżeli już miałbym się pokusić o komentarz, to na myśl przychodzą mi te dwa frazesy: "Pieniądze to nie wszystko" oraz "Built not bought".  https://www.youtube.com/watch?v=eLz2aYRD6sQ