BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym - Trends Magazines

BMW 1602 Elektro. Klasyk z napędem elektrycznym

Jeśli myślicie, że napęd elektryczny to cecha tylko i wyłącznie nowoczesnych „wozidełek”, spójrzcie tylko na to. Oto BMW 1602 Elektro stworzone przez Ronniego Fiega. 

Klasyczne BMW z 1972 roku powstało razem z wyjątkową edycją modelu i4 M50, czyli pierwszego „elektryka” z dopisaną literą „M”. W ten sposób chciano pokazać, że napęd elektryczny nadaje się nie tylko do nowoczesnego samochodu, ale i do klasyka. Czy to prawda?

Trzeba przyznać, że klasyczne BMW 1602 wygląda z zewnątrz jak świetnie odrestaurowany klasyk. Nie bez powodu wybrano właśnie ten model do przeróbki na auto elektryczne. W 1972 roku na otwarcie igrzysk w Monachium BMW stworzyło dwa koncepcyjne modele 1602 właśnie z napędem elektrycznym. W jakim celu? Pojazdy były używane na różnych zawodach długodystansowych jako samochody towarzyszące i „jeżdżące kamery” przez komitet organizacyjny.

Auto stworzone przez Ronniego Fiega pomalowano na wyjątkowy kolor Vitality Green, który nie jest dostępny w standardowej ofercie BMW. Ten lakier stworzony specjalnie do tych dwóch aut. W środku znajdziemy skórzaną tapicerkę i ogólnie całe wnętrze w kolorze karmelowym. Taka kolorystyka przywodzi nam na myśl Alpinę, ale raczej nie to autor miał na myśli. Trzeba przyznać, że samochody w tym zestawieniu kolorystycznym wyglądają świetnie. 

Co ciekawe, powstało zaledwie 10 sztuk BMW i4 by Kith, wszystkie sprzedano na aukcji Sotheby’s w ubiegłym roku. Wyjątkowe BMW 1602 Elektro zostało w rękach Ronniego. Niestety niewiele wiadomo o parametrach technicznych klasycznego BMW. 

Waszym zdaniem elektryczny napęd w klasycznych samochodach ma sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

E23

Biały kruk na sprzedaż – BMW E23 735i Touring. Kwota zwala z nóg

Tak, to nie literówka: BMW faktycznie zbudowało E23 735i Touring i pokazało je na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1980 roku, aby ocenić reakcję publiczności. Niestety (lub nie) samochód nie wszedł do produkcji i został powoli zapomniany. Dziś jeden z zaledwie dwóch zbudowanych na zamówienie prototypów pojawił się w serwisie AutoScout24. Samochód jest sprzedawany przez…

Toyota Supra vs BMW M140i – dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca

Na wstępie należy zaznaczyć, że obydwa auta nie są seryjne, ale pomimo modyfikacji uzyskują tą samą moc - 460 KM. Pod maską Supry i BMW pracuje ten sam 3-litrowy motor R6. Jak się okazuje, zwycięzca tego pojedynku jest tylko jeden. Nie jest tajemnicą, że Toyota Supra korzysta z technologii BMW i tak naprawdę to model…