Audi A4 B10? już na testach - jak sobie poradzi? | Trends

Audi A4 B10 już na testach

Nadchodząca 10. generacja Audi A4 została przyłapana na testach drogowych. Auto jest całe w kamuflażu i na razie informacje są szczątkowe. Oto, co już wiemy o nadchodzącym Audi A4 B10.

Szef Audi, Markus Duesmann stwierdził, że A4 pożegna się z silnikami spalinowymi do 2030 roku. To oznacza, że auto, które widzicie na zdjęciach będzie ostatnią spalinową generacją A-czwórki. Będzie też pierwszą ze zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi. 

Audi A4 B10, wbrew obecnym trendom będzie miało delikatniejszy design. Grill będzie mniejszy, tak samo jak reflektory. Linia boczna to klasyka Audi, dach opada delikatnie i ma smukły kształt, co nadaje autu dynamiki. 

Pod maską znajdziemy szeroką gamę jednostek benzynowych oraz TDI z układem mild-hybrid. Niektóre źródła podają, że w Audi A4 nie znajdziemy już manualnej skrzyni biegów. Do wyboru będzie 7-stopniowe DSG lub 8-biegowy klasyczny „automat”. Prawdopodobnie pojawi się też najmocniejsze RS4, które także będzie wspomagane silnikiem elektrycznym. Cóż, takie czasy.

Osobnym wariantem ofercie ma być czysto elektryczne – A4 e-tron. Ma być konkurentem dla Tesli 3 oraz BMW i4. Audi A4 B10 ma pojawić się w połowie 2022 roku. 

Konrad Maruszczak

fot. Autocar

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Corrado G60, tuning

Przemyślany tuning VW Corrado G60

Nazwa Corrado pochodzi nie tylko od wiatru wiejącego nad Adriatykiem. Jest związana także z hiszpańskim słowem „correr”, czyli „biegać”. Wpisana w nazwę dynamika ruchu nie musi oznaczać, że autu służą szybko dokonywane modyfikacje. Zaryzykuję stwierdzenie, że im więcej sportowego charakteru ma dany pojazd, tym większą cierpliwością muszą wykazać się osoby, które poddają je tuningowi. Bywa,…

VW ID.3 test Euro NCAP

Bezpieczny jak „elektryk” – ID.3 w teście Euro NCAP

Część kierowców zastanawia się, czy samochody z napędem elektrycznym zapewniają odpowiednią ochronę przed skutkami zderzeń. Przeprowadzony przez Euro NCAP test Volkswagena ID.3 wykazał, że jest ona na doskonałym poziomie.  Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena, skonstruowanemu na przeznaczonej do aut elektrycznych płycie podłogowej MEB, specjaliści Euro NCAP przyznali maksymalne pięć gwiazdek oraz wysokie oceny cząstkowe we wszystkich kategoriach testowych…