Audi A4 B10? już na testach - jak sobie poradzi? | Trends

Audi A4 B10 już na testach

Nadchodząca 10. generacja Audi A4 została przyłapana na testach drogowych. Auto jest całe w kamuflażu i na razie informacje są szczątkowe. Oto, co już wiemy o nadchodzącym Audi A4 B10.

Szef Audi, Markus Duesmann stwierdził, że A4 pożegna się z silnikami spalinowymi do 2030 roku. To oznacza, że auto, które widzicie na zdjęciach będzie ostatnią spalinową generacją A-czwórki. Będzie też pierwszą ze zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi. 

Audi A4 B10, wbrew obecnym trendom będzie miało delikatniejszy design. Grill będzie mniejszy, tak samo jak reflektory. Linia boczna to klasyka Audi, dach opada delikatnie i ma smukły kształt, co nadaje autu dynamiki. 

Pod maską znajdziemy szeroką gamę jednostek benzynowych oraz TDI z układem mild-hybrid. Niektóre źródła podają, że w Audi A4 nie znajdziemy już manualnej skrzyni biegów. Do wyboru będzie 7-stopniowe DSG lub 8-biegowy klasyczny „automat”. Prawdopodobnie pojawi się też najmocniejsze RS4, które także będzie wspomagane silnikiem elektrycznym. Cóż, takie czasy.

Osobnym wariantem ofercie ma być czysto elektryczne – A4 e-tron. Ma być konkurentem dla Tesli 3 oraz BMW i4. Audi A4 B10 ma pojawić się w połowie 2022 roku. 

Konrad Maruszczak

fot. Autocar

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Płyta główna w praktyce – jak dobrać komponenty, żeby komputer działał stabilnie i wydajnie

Komputer składa się z wielu podzespołów, a ich odpowiednie dopasowanie do siebie odpowiada za wydajną i stabilną pracę. Jednak podstawowym elementem odpowiadającym za jego funkcjonowanie, jest płyta główna. Jak ją dopasować?   Dopasuj płytę główną do swoich potrzeb Przede wszystkim powinieneś mieć świadomość, że producenci oferują płyty główne o różnych parametrach, dlatego warto dokładnie się…

VW-Porsche 914. Sportowe auto ze stajni Porsche i Volkswagena

Marka Porsche od początku istnienia była ściśle powiązana z Volkswagenem. Tylko jeden model w historii nosił oznaczenia obu firm równocześnie. Jest nim VW-Porsche 914. Geneza opracowania wspólnego modelu była prozaiczna. Finanse. Volkswagen potrzebował następcy dla wysłużonego Karmanna Ghia. Z kolei Porsche szukało okazji do wypłynięcia na szersze wody. Firmie ze Stuttgartu brakowało lekkiego i niezbyt…