ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon - Trends Magazines

ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon

Australijski oddział Volkswagena postawił w oryginalny sposób wypromować Arteona, modyfikując limuzynę wizualnie i technicznie.

Projekt nazwano ART3on, nawiązując do nazwy modelu, jak i spopularyzowanych przez BMW tzw. Art Cars – samochodów, których karoserie oddano w ręce artystów. Muskularne nadwozie Arteona zostało pomalowane przez Simona Murraya – artystę ulicznego z Sydney. Efekt może się podobać. Nowoczesne formy graficzne dobrze współgrają z dynamiczną linią Arteona, jego LED-owymi światłami czy dużymi kołami.

Sesja zdjęciowa Volkswagena nieprzypadkowo odbyła się na torze Luddenham Raceway. Ukryty pod maską silnik 2.0 TSI został poddanym modyfikacjom – otrzymał m.in. turbosprężarkę od RacingLine, zoptymalizowany układ dolotowy, bardziej wydajny intercooler, nowe opgrogramowanie dla sterownika i wydech od Milltek Sport. Zmiany zapewniły 483 KM i 600 Nm. Tym samym ART3on stał się najmocniejszym jak dotąd Arteonem. I najszybszym. Pomiary na lekko wznoszącej się prostej startowej toru wykazały, że 100 km/h może pojawić się na liczniku już po 3,9 s.  Do możliwości silnika dopasowano elementy podwozia. ART3on otrzymał zawieszenie Bilstein Clubsport, mocniejsze hamulce APR z nacinanymi i pływającymi tarczami oraz 19-calowe opony typu semi-slick.

Ponieważ ART3on został zbudowany z myślą o występie w odbywających się w Sydney zawodach World Time Attack Challenge, jego wnętrze ogołocono z materiałów tapicerskich, montując w zamian klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, wielopunktowe pasy i system gaśniczy.

Podobne

Tuning VW Caddy 1 widok z przodu

Szybki pikup to już nie oksymoron. Zobaczcie tego Caddy!

Volkswagen Caddy został stworzony na potrzeby rynku północnoamerykańskiego. Określany był wówczas jako Rabbit Pickup. W 1983 roku trafił do Europy pod nazwą Caddy. W Polsce każdy, kto kupuje to auto, kieruje się inną potrzebą. Michał na początku chciał zbudować klasycznego pikapa. Chęć uczynienia go demonem prędkości pojawiła się później. Zanim auto widoczne na zdjęciach trafiło na Śląsk,…

Elektryczny VW Transporter T2

Elektryczny Volkswagen z 1972 – T2 Elektro

Napęd elektryczny nie jest wynalazkiem ostatnich lat – współczesna technologia po prostu pomogła w jego rozwoju. Eksperymenty z zasilanymi prądem samochodami, także dostawczymi, są prowadzone od ponad 45 lat. Poszukiwanie alternatyw Na początku lat 70. XX wieku przemysł samochodowy szukał alternatywnych, przyjaznych dla środowiska i przyszłościowych systemów napędowych. Trwający wówczas kryzys naftowy rozbudził świadomość coraz…