ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon - Trends Magazines

ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon

Australijski oddział Volkswagena postawił w oryginalny sposób wypromować Arteona, modyfikując limuzynę wizualnie i technicznie.

Projekt nazwano ART3on, nawiązując do nazwy modelu, jak i spopularyzowanych przez BMW tzw. Art Cars – samochodów, których karoserie oddano w ręce artystów. Muskularne nadwozie Arteona zostało pomalowane przez Simona Murraya – artystę ulicznego z Sydney. Efekt może się podobać. Nowoczesne formy graficzne dobrze współgrają z dynamiczną linią Arteona, jego LED-owymi światłami czy dużymi kołami.

Sesja zdjęciowa Volkswagena nieprzypadkowo odbyła się na torze Luddenham Raceway. Ukryty pod maską silnik 2.0 TSI został poddanym modyfikacjom – otrzymał m.in. turbosprężarkę od RacingLine, zoptymalizowany układ dolotowy, bardziej wydajny intercooler, nowe opgrogramowanie dla sterownika i wydech od Milltek Sport. Zmiany zapewniły 483 KM i 600 Nm. Tym samym ART3on stał się najmocniejszym jak dotąd Arteonem. I najszybszym. Pomiary na lekko wznoszącej się prostej startowej toru wykazały, że 100 km/h może pojawić się na liczniku już po 3,9 s.  Do możliwości silnika dopasowano elementy podwozia. ART3on otrzymał zawieszenie Bilstein Clubsport, mocniejsze hamulce APR z nacinanymi i pływającymi tarczami oraz 19-calowe opony typu semi-slick.

Ponieważ ART3on został zbudowany z myślą o występie w odbywających się w Sydney zawodach World Time Attack Challenge, jego wnętrze ogołocono z materiałów tapicerskich, montując w zamian klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, wielopunktowe pasy i system gaśniczy.

Podobne

Skoda Superb Kombi widok od tyłu

W tej Skodzie nie będziesz narzekał na brak miejsca – nowy Superb Combi 1.5 TSI iV

Od 2001 roku, gdy wskrzeszono markę Superb (początki to lata 1934 – 1949) jest ona flagowym modelem Skody. Teraz mamy już czwartą generację, która w wersji kombi prezentuje się nad wyraz okazale. NADWOZIE Trzeba przyznać, że styliści nowego Superba nie poszaleli - postawili na ewolucję zamiast rewolucji. I dobrze. Auta zyskało bardziej smukłą i opływową sylwetkę,…

Lamborghini: Firma produkuje maski i osłony do twarzy do walki z COVID-19 – ŚWIAT

Automobili Lamborghini przekształca niektóre działy fabryki samochodów sportowych w Sant'Agata Bolognese na linie produkcyjne masek chirurgicznych i osłon ochronnych z pleksiglasu.  Maski zostaną przekazane do szpitala Sant'Orsola-Malpighi w Bolonii do wykorzystania w walce z pandemią COVID-19, czyli chorobą powodowaną przez koronawirus SARS-CoV-2. Prace nad maskami będą prowadzone przez dział tapicerski, który na codzień produkuje wnętrza,…