ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon - Trends Magazines

ART3on, czyli 483-konny, artystyczny Arteon

Australijski oddział Volkswagena postawił w oryginalny sposób wypromować Arteona, modyfikując limuzynę wizualnie i technicznie.

Projekt nazwano ART3on, nawiązując do nazwy modelu, jak i spopularyzowanych przez BMW tzw. Art Cars – samochodów, których karoserie oddano w ręce artystów. Muskularne nadwozie Arteona zostało pomalowane przez Simona Murraya – artystę ulicznego z Sydney. Efekt może się podobać. Nowoczesne formy graficzne dobrze współgrają z dynamiczną linią Arteona, jego LED-owymi światłami czy dużymi kołami.

Sesja zdjęciowa Volkswagena nieprzypadkowo odbyła się na torze Luddenham Raceway. Ukryty pod maską silnik 2.0 TSI został poddanym modyfikacjom – otrzymał m.in. turbosprężarkę od RacingLine, zoptymalizowany układ dolotowy, bardziej wydajny intercooler, nowe opgrogramowanie dla sterownika i wydech od Milltek Sport. Zmiany zapewniły 483 KM i 600 Nm. Tym samym ART3on stał się najmocniejszym jak dotąd Arteonem. I najszybszym. Pomiary na lekko wznoszącej się prostej startowej toru wykazały, że 100 km/h może pojawić się na liczniku już po 3,9 s.  Do możliwości silnika dopasowano elementy podwozia. ART3on otrzymał zawieszenie Bilstein Clubsport, mocniejsze hamulce APR z nacinanymi i pływającymi tarczami oraz 19-calowe opony typu semi-slick.

Ponieważ ART3on został zbudowany z myślą o występie w odbywających się w Sydney zawodach World Time Attack Challenge, jego wnętrze ogołocono z materiałów tapicerskich, montując w zamian klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, wielopunktowe pasy i system gaśniczy.

Podobne

Lamborghini Classic Countach

Smak designu z Lamborghini & Design Concorso d’Eleganza.

W dniach 19–21 września w Wenecji i Trieście odbędzie się druga edycja Lamborghini & Design Concorso d'Eleganza. W wydarzeniu weźmie udział około 30 klasycznych samochodów Lamborghini, w tym najbardziej kultowe modele historii marki wyprodukowane w latach 1963–1991, a także niektóre bardziej nowoczesne egzemplarze. Konkurs organizowany jest przez Polo Storico Lamborghini, dział odpowiedzialny za zachowanie dziedzictwa…

Nürburgring zelektryzowany. Nowy rekord VW ID.R

Elektryczny Volkswagen ID.R ustanowił rekordowy czas w wyścigu górskim na Pikes Peak oraz triumfował w prestiżowym Festiwalu Prędkości w Goodwood. Teraz wymagającą Północną Pętlę Ringu ID. R pokonał w czasie 6:05.336. Oznacza to, że jechał ze średnią prędkością 206,96 km/h i pobił poprzedni rekord o 40.564 s. Fanom motoryzacji położonego w górach toru przedstawiać nie…