AC Schnitzer wziął na warsztat BMW M3 Touring - Trends Magazines

AC Schnitzer wziął na warsztat BMW M3 Touring

Jeszcze bardziej agresywny wygląd i jeszcze więcej mocy – tak w telegraficznym skrócie można określić efekt zmian dokonanych przez AC Schnitzera w nowym BMW M3 Touring. 

BMW M3 Touring było długo wyczekiwanym modelem ze stajni BMW M. Od dawna brakowało w ofercie bawarskiej marki bardzo mocnego i szybkiego kombi klasy średniej. Jak tylko pierwsze egzemplarze wyjechały na ulice było wiadomo, że wiele z nich nie pozostanie seryjnymi. Pierwszy tuner, który odważył się na modyfikacje był Manhart. Teraz przyszła pora na firmę AC Schnitzer, specjalistę od tuningu BMW.

AC Schnitzer wykrzesał z BMW M3 Touring ponad 600 KM

Jak można się spodziewać AC Schnitzer nie tylko poprawił wygląd nowego M3 Touring, ale zajrzał także pod maskę. Zacznijmy więc od osiągów. Seryjna 3-litrowa jednostka R6 generuje 510 KM i maksymalnie 650 Nm, po modyfikacjach AC Schnitzera mamy już 602 KM i 750 Nm. Mało prawdopodobne, że spotkamy na drodze równie mocny samochód.

Osiągi auta po tuningu są nieznane, ale można założyć że czas 0-100 km/h będzie w granicach 3,4-3,5 s. Druga setka powinna się pojawić już po 10 sekundach. To już terytorium super samochodów. 

Więcej karbonu i hałasu

AC Schnitzer obniżył przednie zawieszenie o 20 mm, tył pozostał nietknięty. Opcjonalnie można zamówić gwintowane zawieszenie. W nadwoziu pojawiło się więcej włókna węglowego. Z tego materiału wykonano progi, nakładkę przedniego zderzaka, dyfuzor, a także lotkę na tylnej klapie, która zwiększa docisk tylnej osi o 20 kg. 

Na masce pojawiły się dodatkowe wloty powietrza, a na przednich błotnikach „skrzela”, które są prawdopodobnie atrapą. Do wyboru mamy także dwa wzrory felg – AC1 oraz AC3. Obydwie to „dwudziestki” o szerokości 10 cali. 

Wnętrze zostało już w większości seryjne, pojawiło się zaledwie kilka akcesoriów takich jak nakładki na pedały, dekoracyjne progi, czy nowy wzór kierownicy. 

Cena poszczególnych elementów są dostępne na oficjalnej stronie niemieckiego tunera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku. Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa…

Wyciekło zdjęcie odświeżonego BMW X7

Jeżeli wierzyć grafice o niezbyt dobrej jakości, to rewolucji stylistycznej nie będzie. Ale nie myślcie sobie, że będzie skromnie i gustownie. Niestety. BMW X7 to największe auto w gamie bawarskiego producenta i pokusimy się również o stwierdzenie, że ma największy grill. Zresztą o rozmiarze "nerek" w nowych BMW można by już napisać książkę. Z każdym…