Nowe BMW M3 Touring już oficjalnie. To najszybsze kombi świata - Trends Magazines

Nowe BMW M3 Touring już oficjalnie. To najszybsze kombi świata

To ciekawe, że BMW zdecydowało się wypuścić rodzinną odmianę M3 w czasie, gdy auta typu kombi odchodzą do lamusa, a ich miejsce zajmują SUVy czy crossovery. Być może to będzie pierwsza i ostatnia generacja M3 Touring? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, jak wygląda i co kryje pod skórą nowe BMW M3 Touring.

Po wielu zapowiedziach oraz przeciekach wreszcie mamy oficjalny debiut. Już wcześniej zachwycaliśmy się wyglądem nowego M3 Touring, dlatego teraz po prostu popatrzmy na nie:

Auto wygląda tak jak powinno wyglądać rasowe kombi, jest zwarte, niskie, ma poszerzone zderzaki, duże felgi oraz tradycyjną dla Touringów linię nadwozia. Zacznijmy od przodu. Tutaj w zasadzie nie ma żadnej niespodzianki, auto wygląda jak jego brat sedan z niskim i szerokim zderzakiem z dołożonymi spliterami i bocznymi wlotami powietrza. 

Z boku widzimy niskie progi, a także charakterystyczne dla wszystkich „emek” lusterka. Pojawiły się też niewielkie „skrzela” na wysokości nadkoli, ale nie wiadomo, czy to element odpowiadający za lepszą aerodynamikę, czy tylko zabieg stylistyczny. 

Najwięcej zmian widzimy z tyłu. Na tylnej klapie pojawił się spoiler, a zderzak to prawdziwy majstersztyk. Głęboki dyfuzor, poczwórna końcówka układu wydechowego oraz boczne wloty powietrza poszerzają optycznie auto i nadają mu sportowego charakteru. Jest pysznie. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe M3 Touring otrzymało emblematy od BMW Motorsport. 

M3 Touring najszybszy na Nurburgring

Nie ma wątpliwości, że praktyczna strona tego samochodu nie była priorytetem dla twórców. Chodziło o maksymalne osiągi i frajdę z jazdy. Udało się. M3 Touring pokonało północną pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 35.060 sekundy. To o 10 sekund szybciej od Mercedesa-AMG E63 S. Co ciekawe, to tylko o 3 sekundy wolniej niż M5 poprzedniej generacji. 

Sprawdźmy, co pod maską nowego BMW M3 Touring

Tutaj nie ma zaskoczenia. Nowe BMW M3 Touring napędzane jest 3-litrową jednostką R6. Moc to 510 KM i maksymalnie 650 Nm, silnik kręci się aż do 7200 obr./min. Moc trafia na cztery koła poprzez ośmiostopniową skrzynię M Steptronic. 

Jak to się przekłada na osiągi? 12,9 s to czas w jakim M3 Touring osiąga 200 km/h. Pierwsza „setka” pojawia się na zegarach już po 3,6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona 250 km/h, ale odpowiedni pakiet „przesunie” tę wartość do 280 km/h. 

Kiedy zobaczymy M3 Touring w salonach?

Zamówienia na nowy model ruszą we wrześniu, produkcja rozpocznie się w listopadzie. Cena? BMW M3 Competition xDrive Sedan kosztuje w Polsce co najmniej 464 900 zł. Należy się więc spodziewać, że Touring będzie kilka-kilkanaście tysięcy droższy.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Manhart MH5 700, czyli postrach nowego BMW M5

Manhart Performance specjalizuje się w radykalnym tuningu najszybszych wersji BMW. Najnowszy Manhart MH5 700 będzie solą w oku użytkowników nowego M5. Samochód powstał w oparciu o BMW F90, czyli najnowszą odsłonę sportowego sedana z Bawarii. Podobnie jak on, MH5 700 jest napędzane podwójnie turbodoładowanym 4.4 V8, posiada napęd na cztery koła i ogromne hamulce. Różnice?…

VW Jetta A1

(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1

Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste…