Podnoszenie mocy w turbodoładownych BMW - Trends Magazines

Podnoszenie mocy w turbodoładownych BMW

Turbodoładowane silniki najnowszych BMW świetnie reagują na próby elektroniczne tuningu. Doskonale wie o tym niemieckie Alpha-N Performance.

Firma z Bad Neuenahr przedstawiła właśnie katalog usług dla cieszących się coraz większą popularnością modeli z rodziny X. Zastrzyk mocy w samochodach klasy Sport Activity Vehicles jest zawsze mile widziany. Duże powierzchnie czołowe i znaczne masy własne pojazdów ograniczają osiągi.

Niepozorne moduły EVOX odblokowują wszystkie rezerwy mocy. Przykładowo – 33 KM i 70 Nm w bazowym 18d, 67 KM i 80 Nm w 30d oraz 43 KM i 161 Nm w M50d. Cena boksów tuningowych jest identyczna i wynosi 699 euro. Za moduły do silników benzynowych trzeba zapłacić od 699 do 999 euro. Warto, bo przyrosty parametrów są spore – od 32 KM i 51 Nm w 18i poprzez 49 KM i 47 Nm w 25i na dodatkowych 89 KM i 155 Nm we flagowym X5 M skończywszy.

Alpha-N Performance nie byłoby sobą, gdyby nie spróbowało poprawić również wyglądu samochodów. X3 wyposażono w 20-calowe felgi OZ Racing Leggera, a X5 i X6 otrzymało większe o cal felgi OZ Racing Superturismo Dakar. Ich liczne, filigranowe ramiona optycznie odchudziły przyciężkie bryły bawarskich SUV-ów.

Podobne

BMW E38 740i, tuning

BMW E38 740i auto gangsterów czy polityków?

BMW E38 pojawiło się na rynku w 1994 roku, zastępując model E32. Auto produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski oraz południowoafrykański. Klasyczna limuzyna od razu znalazła zwolenników – zarówno w sferach rządowych, jak i w półświatku. Prezentowany dzisiaj samochód to model 740i z 2000 roku. Pod maską drzemie silnik w układzie V8 o pojemności 4,4…

Niżej się nie da! BMW E36 – galeria zdjęć

Sposób na tuning BMW E36 jest bez liku. Na ulicach i na zlotach spotkać można zarówno zachowane w oryginale jak i ostro zmodyfikowane egzemplarze. A jak Wam się podoba prezentowany egzemplarz? Nadwozie pomalowane w graffiti? Jest! Różne dokładki i spojlery? Są! Jest też bardzo mocno obniżone zawieszenie, które nie opiera się na pneumatyce!