BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi - Trends Magazines

BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW.

Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja o wytwarzaniu superbezpiecznych limuzyn własnymi siłami, oczywiście korzystając z podzespołów dostarczanych przez wyspecjalizowanych poddostawców. Taka strategia daje możliwość kompleksowego przygotowania samochodu do nowej roli – przy drastycznie zwiększonej przez opancerzenie masie własnej pojazdu konieczne staje się m.in. przygotowanie solidniejszych elementów zawieszenia.

Włączenie opancerzonej wersji do oficjalnej palety produktów procentuje również, gdy pojawia się konieczność dokonania napraw. Użytkownik pojazdu ma pewność, że serwis BMW będzie w stanie zapewnić wszystkie niezbędne części – z płytami pancernymi i kuloodpornymi szybami włącznie.

E38

Samochód produkowany od 1995 r. do 2001 r. otrzymał przydomek High Security. Podkreślał on jeszcze wyższy standard opancerzenia, który dopasował pojazd do rosnących wymagań globalnego rynku. Samochód bywa jeszcze spotykany w rządowych kolumnach, więc nie powinno dziwić, że w ogólnodostępnych źródłach nie znajdziemy już żadnych szczegółowych informacji o sposobie jego opancerzenia. Poczucia bezpieczeństwa chciałyby zaznać nie tylko głowy państw, prezesi największych korporacji czy baronowie narkotykowych karteli. Wielu dobrze sytuowanych obywateli ubogich państw, w których kwitnie terroryzm i uliczne chuligaństwo, obawia się o zdrowie i życie.

Podobne

BMW V12. Limuzyny z najlepszymi silnikami

30 lat temu BMW pokazało serię 7 z silnikiem V12. Od tej pory już nic nie było takie samo. Przyznajmy, że serce V12 BMW pozostaje w cieniu innych silników tej marki – mniejszych, choć wciąż wyjątkowych. W czasach, gdy liczy się niskie spalanie i los misiów polarnych, 12 cylindrów pod maską luksusowej limuzyny jest czymś nieprzyzwoitym,…

Minimalny ale fajny tuning BMW E46 330Ci

Kiedy w 1998 roku koncern BMW rozpoczął produkcję nowej generacji serii 3 – E46, pojazd ten był postrzegany jako stylistyczna i mechaniczna ewolucja bardzo udanego modelu E36. To samo można by powiedzieć o prezentowanym 330Ci z 2000 roku, porównując go z seryjnymi egzemplarzami. Jarek, właściciel tego coupé, zadbał o jego nowy image. To auto to…