Ten genialny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG może być warty tyle, co Maybach - Trends Magazines

Ten genialny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG może być warty tyle, co Maybach

Nie jest to typowy restomod, a samochód zbudowany całkowicie od podstaw na wzór oryginalnego Mercedesa 190E 2.5-16 EVO II. Trzeba przyznać, że goście z HWA AG wiedzą co robią!

Mercedes 190E 2.5-16 EVO II to specyficzny samochód, bo nie był ani bardzo szybki, ani nie odnosił spektakularnych sukcesów w motorsporcie, nie ociekał też luksusem. Mimo to, ten model to dziś legenda, a jego ceny są nierzadko przebijają wartość nowej Klasy S. Jednak to, co zrobił tuner HWA AG nie mieści się w głowie!

Nowy Mercedes Klasy G580 to jeżdżący czołg. Dosłownie

Mercedes 190E 2.5-16 EVO II od HWA AG to majstersztyk

Niemcy pierwotnie zakładali, że 190E będzie jeździł w rajdach, więc Mercedes zlecił Cosworthowi przekształcenie jego 2-litrowego silnika M102 w coś bardziej egzotycznego. Powstały silnik 2,3-16 V był wyposażony w podwójne górne wałki rozrządu, a moc wzrosła ze 107 KM do 185. Jednak tutaj moc wynosi aż 450 KM i 550 Nm, nie było możliwe wykrzesać tyle z silnika Coswortha. 

Pod maską tego Mercedesa 190E 2.5-16 EVO II pracuje silnik 3.0 V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Firma stworzyła specjalnie zaprojektowany układ ECU dla silnika, który, podobnie jak wszystkie elektroniczne jednostki sterujące i układy elektryczne, w tym wiązka przewodów, został zaprojektowany przez HWA.

Zainstalowanie większego silnika, wymusiło na konstruktorach zmianę położenia innych podzespołów, aby zachować dobry układ masy, który w tym aucie wynosi 50/50. Na tylną komory silnika przeniesiono rozrusznik, alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego i sprężarkę układu klimatyzacji.

Z tyłu pojawiła się sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Ulepszenia te umożliwiły montaż silnika niżej i dalej w komorze, aby uzyskać idealne proporcje z przodu. Umożliwiło to przesunięcie przedniej osi o 50 mm do przodu w porównaniu z oryginałem.

Osiągi? O przyspieszeniu twórcy nie wspominają, chwalą się za to, że przerobione EVO II pojedzie nawet 270 km/h. Z pakietem Performance, który podnosi moc do 500 KM, V-max to nawet 300 km/h. 

BMW i8 kontra Tesla Model S

Ile kosztuje ten wyjątkowy Mercedes?

HWA AG zbuduje zaledwie 100 sztuk tego modelu, więc nie ma co się spodziewać, że będzie tanio. Wystarczy powiedzieć, że oryginalny Mercedes 190E 2.5-16 EVO II na rynku wtórnym kosztuje ćwierć miliona euro, ale HWA AG winduje ceny do astronomicznych 714 tys. euro. Biorąc pod uwagę, że to model zbudowany od podstaw, w dużej mierze ręcznie taka cena nie dziwi. 

Nowy Mercedes-AMG GT 43 AMG wygląda świetnie, ale silnik to wielki zawód

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

płonące bmw

Puścił z dymem BMW M5 Competition

Michaił Litwin, rosyjski youtuber znany z niszczenia publicznie drogich aut właśnie upolował kolejną ofiarę - BMW M5 Competition. Zrobił to rzekomo dla uczczenia pamięci kolegi, ale naszym zdaniem to głupota, o ile nie choroba. Rosja to stan umysłu - to wiadomo nie od dziś. To właśnie tam powstają najbardziej szalone pomysły jeszcze bardziej szalonych konstruktorów,…

Hołowczyc i Kurzeja na mecie Rajdu Dakar

Dakar zakończony – Hołek na mecie

Zakończył się legendarny Rajd Dakar. Niestety, tym razem startujący w nim Polacy, w tym Krzysztof Hołowczyc,  nie odnieśli spektakularnych sukcesów. Kiedy dwa tygodnie temu, dakarowa karawana stawała na starcie w Arabii Saudyjskiej, nikt nie spodziewał się, jak wyjątkowo trudny będzie to rajd. Oczywiście organizatorzy zapowiadali, że będzie to Dakar jak za dawnych czasów. Dwanaście odcinków…