VW Golf kończy 50 lat. Czy to już czas na emeryturę? - Trends Magazines

VW Golf kończy 50 lat. Czy to już czas na emeryturę?

VW Golf Mk1 i EA 276

Bez wątpienia VW Golf jest ikoną motoryzacji i godnym następcą Garbusa. Pierwszy Golf zjechał z taśmy produkcyjnej w 1974 roku, a więc w tym roku kończy 50 lat. Czy to już czas, żeby kultowy model przeszedł na emeryturę?

 

O Golfie można by napisać kilka książek. To jeden z najpopularniejszych samochodów świata, który zmotoryzował nie tylko wiele krajów w Europie, ale także na świecie. VW Golf to dziś także ceniony klasyk oraz dobra baza do profesjonalnego tuningu, co sprawia, że Golfy w przeróżnych postaciach pojawiają się na łamach VW Trends. Do niedawna był to najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie, pokonał go jednak jego młodszy kuzyn – T-Roc

VW Golf ma już 50 lat

Gdy następca Garbusa – VW Golf pierwszej generacji – pojawił się w 1974 na rynku zapoczątkował prawdziwą rewolucję. W odróżnieniu od poprzednika auto miało silnik umieszczony z przodu i przedni napęd. Narysowane przez samego Giorgetto Giugiaro nadwozie było dzięki dużej klapie z tyłu i składanej kanapie bardzo uniwersalne.

VW Golf Mk1 1974
VW Golf Mk1 1974

Prosty design i duża popularność spowodowały, że Volkswagen kopiował proste rozwiązania w kolejnych generacjach Golfa oraz innych modelach marki. VW Golf szybko stał się prawdziwym samochodem dla ludu, a milionowy egzemplarz sprzedano już w 1976 roku. Do dziś na Golfa zdecydowało się ponad 37 milionów nabywców, co czyni go najlepiej sprzedającym się Volkswagenem w historii. 

VW Golf to wszechstronny i uniwersalny samochód. Mnogość wersji powoduje, że każdy użytkownik może znaleźć coś dla siebie. Na przestrzeni lat gama VW Golfa została poszerzona o kolejne warianty – Golf GTI, Golf Cabriolet, Golf Alltrack, Variant, sportowe wersje R, czy siostrzane odmiany Sportsvan oraz Plus. 

Wszystkie generacje Golfa będzie można obejrzeć na wystawie

Dział Volkswagen Classic będzie w 2024 roku prezentował historyczne modele Golfa z własnej kolekcji. Od 31 stycznia do 4 lutego Golfy siedmiu generacji wzbogacą ekspozycję Volkswagena na salonie Retromobile w Paryżu. Bezpośrednio potem, od 2 do 4 lutego, Volkswagen zaprezentuje na Bremen Classic Motorshow Golfa I i wyjątkowy samochód koncepcyjny zbudowany w Wolfsburgu, oznaczony kodem EA 276 – protoplastę Golfa z 1969 r.

VW Golf Mk8 po liftingu – czy to już ostania generacja?

Z okazji 50. rocznicy urodzin kultowego modelu, Volkswagen ma zaprezentować ósmą generację Golfa po liftingu. Auto ma posiadać mocno rozbudowany system infotainment, a także zelektryzowane jednostki napędowe. Zmodernizowany Golf Mk 8 ma pojawić się już pod koniec stycznia, a sprzedaż ruszy wiosną tego roku. 

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Niewykluczone, że ze względu na mocny nacisk Volkswagena na samochody elektryczne, Golf zniknie z oferty producenta z Wolfsburga. Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się z inną legendą tej marki – Passatem. Najnowsza, dziewiąta generacja pojawiła się tylko w nadwoziu kombi i może być już ostatnią pod nazwą Passat. Auto ma przecież swojego elektrycznego pobratymca – VW ID.7. 

Kolejnym przykładem może być Polo. Już słychać głosy, że generacja Polo, która jest obecnie w salonach będzie ostatnią, a szykowany jest długo zapowiadany – ID.2. 

Jest więc prawdopodobne, że tak będzie też i z Golfem. Producent z Wolfsburga może będzie chciał zerwać z wizerunkiem samochodu, reprezentującego „dinozaury”, czyli samochody napędzane silnikiem spalinowym. Potrzebne jest świeże spojrzenie na nowoczesną motoryzację i być może model o nowej nazwie. Czy będzie to ID.3, czy inny samochód tego na razie niewiadomo. 

VW ID.2 All – „All” znaczy dla każdego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Cupra Ateca 2020

SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020

  Pierwszy samochód z miedzianym logo na masce doczekał się liftingu. CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca.  Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy Priorytetem dla projektantów CUPRY było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment…

Najlepiej sprzedające się nowe auta w Polsce

  IBRM Samar opublikował raport dotyczący sprzedaży nowych aut w Polsce w listopadzie 2022 roku. Klienci najbardziej pokochali Toyoty i Skody, jest też jeden Volkswagen. W listopadzie 2022 roku w Polsce zarejestrowano 34 196 nowych aut. Jak donosi IBRM Samar, jest to wynik o blisko 7 proc. lepszy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.…