Nadchodzi VW Golf R Mk 8.5. Ma być najmocniejszy ever - Trends Magazines

Nadchodzi VW Golf R Mk 8.5. Będzie najmocniejszy niż kiedykolwiek

VW Golf R Mk 8.5 2

Niemcy już testują najmocniejszą i najszybszą odmianę Golfa. Wzrost mocy ma być nieznaczny, ale wystarczający, żeby określić Golfa R jako najmocniejszego w historii. Jaki będzie VW Golf R Mk 8.5? Sprawdzamy.

W tym roku światowy bestseler obchodzi swoje 50. urodziny. Z tej okazji marka z Wolfsburga zaplanowała wiele atrakcji i edycji specjalnych, a wisienką na torcie ma być właśnie VW Golf R Mk 8.5. Skąd ta dziwna nazwa? Oficjalnie dziewiąta generacja nie miała jeszcze premiery, a obecna – ósma przeszła gruntowny facelifting. 

VW Golf R 2025 – jaki będzie?

Pod maską jednostka napędowa pozostanie bez zmian, więc będziemy mieli do czynienia z 2-litrowym R4 turbo. Spekuluje się, że moc ma wynosić 330 KM i 420 Nm. To moc niemal równa z tym, co oferował najdroższy do tej pory sprzedany model Golfa, czyli R 333. 

VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie

Osiągi mają być równie wyjątkowe. Pierwsza setka ma pojawić się na liczniku już po 4,6 s, a prędkość maksymalna standardowo będzie ograniczona do 250 km/h. Standardowo, bo Volkswagen będzie oferował pakiet Performance, który przesunie granicę do 270 km/h. 

Napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia DSG będą standardem. Producent zadeklarował już, że manual odchodzi w zapomnienie, więc DSG będzie jedyną opcją. 

Nowy VW Golf R ma być mistrzem driftu

Nowy Golf R będzie osadzony niżej niż poprzednia wersja, przednie zawieszenie wykorzystuje oś MacPhersona, oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. Adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC), które reguluje układ kierowniczy, zawieszenie i reakcję na gaz będzie standardem w Golfie R. 

Porównanie VW Golf R VI vs. Golf R VII vs. Golf R VIII – OstRe są!

Auto wizualnie niewiele będzie się różnić. Możemy spodziewać się nowych reflektorów LED IQ.Light z animacjami powitalnymi i pożegnalnymi. Cztery końcówki układu wydechowego, dyfuzor i lotka na tylnej klapie pozostaną na miejscu. Niewykluczone, że za odpowiednie brzmienie wydechu będzie odpowiadał Akrapovič. Oczywiście w opcji. 

Ciekawostką ma być, jak to nazywa VW – Drift Performance Profile. W skrócie, będzie to tryb do driftu. System ma całkowicie odłączyć przednią oś, a do 100 procent mocy ma trafiać na tylne koła, zapewniając przyjemność z patrzenia, jak bieżnik znika z opon.

Ta technologia rozdzielania momentu obrotowego działa również podczas pokonywania zakrętów. Układ przekazuje do 100 procent mocy na koło zewnętrzne, aby zmniejszyć podsterowność. 

VW Golf R Mk 8.5
VW Golf R Mk 8.5

Kiedy Golf R 2025 pojawi się na rynku?

Poprzedni Golf R kosztował nieco poniżej 200 tys. zł w momencie debiutu w 2020 roku. Odmiana R 333 była najdroższą w historii i można ją było kupić tylko w Niemczech za €76,410. Spodziewamy się, że nowy Golf R będzie kosztował w granicach 250 tys. zł za odmianę podstawową. Debiut auta ma nastąpić jeszcze w tym roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R

Nico Rosberg - mistrz świata Formuły 1 2016 sprawdził możliwości w pełni elektrycznego ID.R na torze Nürburgring, na którym w miniony weekend walczono o GP Eifel. Nico Rosberg przetestował elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena o mocy 500 kW (680 KM) na znanym fanom motorsportu torze wyścigowym. Rosberg, który jest pasjonatem elektromobilności, od czasu rozstania z Formułą…

TEST Golf GTI Performance vs. Golf GTI TCR – Urodzony mistrz

Pochodzą z bardzo różnych światów, ale łączy je znacznie więcej niż tylko nazwa. W 2016 roku, czyli w pierwszym pełnym sezonie startów, wyścigowy Golf GTI TCR triumfował w siedemnastu wyścigach i sięgnął po dwa mistrzowskie tytuły. – Sukcesy wyścigowego Golfa GTI TCR to zasługa bardzo solidnej bazy, czyli seryjnego Golfa GTI – mówi Eduard Weidl,…