VW Golf 3 VR6 - zagramy? - Trends Magazines

VW Golf 3 VR6 – zagramy?

Volkswagen Golf 3 jest już właściwie niespotykany na drogach, ale dzięki takim ludziom jak Rafał nie zostaną zapomniane. Oto niezwykły VW Golf 3 VR6.

 

Biała trójka, którą widzicie na zdjęciach, należy do Rafała od 2008 roku. To jego pierwszy samochód, z którym nie potrafi się rozstać. Wielokrotnie był już modyfikowany. Mogliśmy go zobaczyć na wielkopolskich zlotach samochodowych m.in. oklejonego w barwy Red Bulla czy Martini Racing. Ciągle poprawiane auto zdobią gadżety nawiązujące do innej pasji właściciela – gry w golfa. Rafał był zapalonym graczem i często bywał na podpoznańskim polu w Bytkowie. Z grą tą ma wiele wspomnień, jest m.in. zdobywcą „hole in one” na szesnastym z osiemnastu dołków na wspomnianym polu. Mówi, dzięki temu wyczynowi miał okazję porozmawiania przez Internet z Tigerem Woodsem. Niestety, budowa trasy S11, stanowiącej zachodnią obwodnicę Poznania, spowodowała, że pole zostało zamknięte. Po tej pasji Rafałowi zostały kije i piłki golfowe, które wozi w bagażniku białego Golfa.

Swap silnika Golfa 3 i inne zmiany

Oryginalnie auto miało silnik 1.8 o mocy 90 KM. Pięć lat temu został on zmieniony na 2.8 z Golfa VR6. Wolnossący silnik seryjnie miał 174 KM, ale po modyfikacjach trudno stwierdzić, jaką mocą dysponuje. W układzie wydechowym zastosowane zostały kolektory 6-2-1 z 2,5-calowym przelotem zakończonym podwójną końcówką wydechu, z której wydobywa się piękny basowy pomruk. Samochód ma air ride. Kompresor wraz z butlą zajmują większą część bagażnika, którego użyteczność jest przez to znacznie ograniczona. Układ hamulcowy z przodu składa się z 323-milimetrowych tarcz z Seata Leona Cupry oraz czterotłoczkowych zacisków hamulcowych z Porsche Cayenne. Hamulce z tyłu jeszcze czekają na modyfikacje, ale trzeba przyznać, że już teraz auto prawie staje dęba. Golf ma felgi marki BBS model RS2 w pięknym ciemnozłotym kolorze i z polerowanymi rantami. Ich poszukiwania zajęły dwa lata. Mają szerokość 8J, ET35. Naciągnięto na nie opony Nankang NS2 w rozmiarze 185/35R17. Aby koła dobrze się prezentowały i wchodziły na większe zaciski hamulcowe z Porsche Cayenne zastosowane zostały dystanse 10 mm z przodu i 25 mm z tyłu.

Volkswagen żegna silnik VR6

VW Golf VR6 – wnętrze i zmiany

Rafał samodzielnie pokrył karoserię nową warstwą białego lakieru, dzięki czemu samochód wygląda zjawiskowo. Z przodu zamontowano front Vento z kwadratowymi lampami, przerobionymi na biksenony z gładkim szkłem. Zastosowano spryskiwacze reflektorów z Passata B3. Grill został przerobiony, aby można było zamontować dodatkowe halogeny Wesem. Mieszczące się w zderzaku halogeny o żółtej barwie wyprodukowała firma ZKW. Sam zderzak dolną dokładkę z Seata pochodzi z USA. Z tyłu zamontowano amerykańską klapę bagażnika z dodatkowym spojlerem na środku. Lampy to dymione oryginalne Hella. Pod oznaczeniem modelu oraz na listwach bocznych pojawiły się znaczki VR6.

Skórzaną tapicerkę auta przełożono z nowszej wersji Golfa. Wymieniono też pasy bezpieczeństwa na czerwone z Golfa GTI. Rafał starał się, aby wnętrze było stworzone z oryginalnych części stosowanych.

Nagrody i plany

Samochód zdobywał nagrody i wyróżnienia na zlotach i spotach. Dwa lata temu dostał nagrodę za najlepszą felgę oraz najlepsze auto zlotu na jednym z pilskich zlotów. Golf był wtedy oklejony w barwy Martini, a nagrodą był kanister na paliwo w tych barwach. Rafał najwięcej wolnego czasu poświęca teraz rodzinie, jednak gdy tylko może, chętnie pojawia się na różnych lokalnych imprezach motoryzacyjnych.

Lista dalszych modyfikacji samochodu ogranicza się do układu hamulcowego. Z tyłu mają pojawić się czterotłoczkowe zaciski z osobnym hamulcem ręcznym. Czterotłoczkowe zaciski z przodu zostaną zaś zastąpione sześciotłoczkowymi. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontowane zostaną duże, 323-milimetrowe, tarcze hamulcowe.

Golf Mk3 coraz rzadziej spotykanym autem. Jeżeli auto Rafała zobaczycie na jakimś zlocie lub spocie, zatrzymajcie się przy nim na dłużej. Z pewnością jest wart uwagi.

Karol Nowakiewicz

Fot. autor

VW Golf 3 VR6 1994 r. – dane techniczne

SILNIK/ NAPĘD
Swap silnika z oryginalnego 1.8 na 2.8 VR6, moc wyjściowa 174 KM, skrzynia manualna pięciobiegowa, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie: gwintowane MTS z air ride; z przodu hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami z Porsche Cayenne, 323-milimetrowe tarcze z Seata Leona Cupry, z tyłu seryjne, dystanse 10 mm z przodu i 25 mm z tyłu
KOŁA/ OPONY
Felgi BBS RS2 8J ET35, opony 185/35R17
NADWOZIE
Front z Vento, customowy grill, zderzak przedni z wersji USA, klapa bagażnika USA, dokładka zderzaka przedniego Seat
WNĘTRZE
Skórzane, czerwone pasy bezpieczeństwa z Golfa GTI
AUDIO
Oryginalne radio, w bagażniku zabudowany subwoofer firmy Magnat
INNE
Nawiązania do gry w golfa – kije golfowych w bagażniku
STYL
Stance
WŁAŚCICIEL
Rafał Migacz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf R Mk 8.5 2

Nadchodzi VW Golf R Mk 8.5. Będzie najmocniejszy niż kiedykolwiek

Niemcy już testują najmocniejszą i najszybszą odmianę Golfa. Wzrost mocy ma być nieznaczny, ale wystarczający, żeby określić Golfa R jako najmocniejszego w historii. Jaki będzie VW Golf R Mk 8.5? Sprawdzamy. W tym roku światowy bestseler obchodzi swoje 50. urodziny. Z tej okazji marka z Wolfsburga zaplanowała wiele atrakcji i edycji specjalnych, a wisienką na…

Tuning VW Caddy Mk1 widok z przodu

W wypadku tego VW Caddy 1.9 TDI pozory mylą…

Volkswagen Caddy to typowe auto użytkowe. To także samochód, który niezależnie od generacji nie wzbudza większych emocji, pełniąc rolę woła roboczego. Warto jednak trzymać rękę na pulsie, ponieważ pozory często mylą. Volkswagen Caddy drugiej generacji (typ 9K), którego możecie podziwiać na zdjęciach, zjechał z taśmy produkcyjnej jako niczym niewyróżniające się użytkowe auto. Biały kolor lakieru,…