VW Golf 3 VR6 - zagramy? - Trends Magazines

VW Golf 3 VR6 – zagramy?

Volkswagen Golf 3 jest już właściwie niespotykany na drogach, ale dzięki takim ludziom jak Rafał nie zostaną zapomniane. Oto niezwykły VW Golf 3 VR6.

 

Biała trójka, którą widzicie na zdjęciach, należy do Rafała od 2008 roku. To jego pierwszy samochód, z którym nie potrafi się rozstać. Wielokrotnie był już modyfikowany. Mogliśmy go zobaczyć na wielkopolskich zlotach samochodowych m.in. oklejonego w barwy Red Bulla czy Martini Racing. Ciągle poprawiane auto zdobią gadżety nawiązujące do innej pasji właściciela – gry w golfa. Rafał był zapalonym graczem i często bywał na podpoznańskim polu w Bytkowie. Z grą tą ma wiele wspomnień, jest m.in. zdobywcą „hole in one” na szesnastym z osiemnastu dołków na wspomnianym polu. Mówi, dzięki temu wyczynowi miał okazję porozmawiania przez Internet z Tigerem Woodsem. Niestety, budowa trasy S11, stanowiącej zachodnią obwodnicę Poznania, spowodowała, że pole zostało zamknięte. Po tej pasji Rafałowi zostały kije i piłki golfowe, które wozi w bagażniku białego Golfa.

Swap silnika Golfa 3 i inne zmiany

Oryginalnie auto miało silnik 1.8 o mocy 90 KM. Pięć lat temu został on zmieniony na 2.8 z Golfa VR6. Wolnossący silnik seryjnie miał 174 KM, ale po modyfikacjach trudno stwierdzić, jaką mocą dysponuje. W układzie wydechowym zastosowane zostały kolektory 6-2-1 z 2,5-calowym przelotem zakończonym podwójną końcówką wydechu, z której wydobywa się piękny basowy pomruk. Samochód ma air ride. Kompresor wraz z butlą zajmują większą część bagażnika, którego użyteczność jest przez to znacznie ograniczona. Układ hamulcowy z przodu składa się z 323-milimetrowych tarcz z Seata Leona Cupry oraz czterotłoczkowych zacisków hamulcowych z Porsche Cayenne. Hamulce z tyłu jeszcze czekają na modyfikacje, ale trzeba przyznać, że już teraz auto prawie staje dęba. Golf ma felgi marki BBS model RS2 w pięknym ciemnozłotym kolorze i z polerowanymi rantami. Ich poszukiwania zajęły dwa lata. Mają szerokość 8J, ET35. Naciągnięto na nie opony Nankang NS2 w rozmiarze 185/35R17. Aby koła dobrze się prezentowały i wchodziły na większe zaciski hamulcowe z Porsche Cayenne zastosowane zostały dystanse 10 mm z przodu i 25 mm z tyłu.

Volkswagen żegna silnik VR6

VW Golf VR6 – wnętrze i zmiany

Rafał samodzielnie pokrył karoserię nową warstwą białego lakieru, dzięki czemu samochód wygląda zjawiskowo. Z przodu zamontowano front Vento z kwadratowymi lampami, przerobionymi na biksenony z gładkim szkłem. Zastosowano spryskiwacze reflektorów z Passata B3. Grill został przerobiony, aby można było zamontować dodatkowe halogeny Wesem. Mieszczące się w zderzaku halogeny o żółtej barwie wyprodukowała firma ZKW. Sam zderzak dolną dokładkę z Seata pochodzi z USA. Z tyłu zamontowano amerykańską klapę bagażnika z dodatkowym spojlerem na środku. Lampy to dymione oryginalne Hella. Pod oznaczeniem modelu oraz na listwach bocznych pojawiły się znaczki VR6.

Skórzaną tapicerkę auta przełożono z nowszej wersji Golfa. Wymieniono też pasy bezpieczeństwa na czerwone z Golfa GTI. Rafał starał się, aby wnętrze było stworzone z oryginalnych części stosowanych.

Nagrody i plany

Samochód zdobywał nagrody i wyróżnienia na zlotach i spotach. Dwa lata temu dostał nagrodę za najlepszą felgę oraz najlepsze auto zlotu na jednym z pilskich zlotów. Golf był wtedy oklejony w barwy Martini, a nagrodą był kanister na paliwo w tych barwach. Rafał najwięcej wolnego czasu poświęca teraz rodzinie, jednak gdy tylko może, chętnie pojawia się na różnych lokalnych imprezach motoryzacyjnych.

Lista dalszych modyfikacji samochodu ogranicza się do układu hamulcowego. Z tyłu mają pojawić się czterotłoczkowe zaciski z osobnym hamulcem ręcznym. Czterotłoczkowe zaciski z przodu zostaną zaś zastąpione sześciotłoczkowymi. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontowane zostaną duże, 323-milimetrowe, tarcze hamulcowe.

Golf Mk3 coraz rzadziej spotykanym autem. Jeżeli auto Rafała zobaczycie na jakimś zlocie lub spocie, zatrzymajcie się przy nim na dłużej. Z pewnością jest wart uwagi.

Karol Nowakiewicz

Fot. autor

VW Golf 3 VR6 1994 r. – dane techniczne

SILNIK/ NAPĘD
Swap silnika z oryginalnego 1.8 na 2.8 VR6, moc wyjściowa 174 KM, skrzynia manualna pięciobiegowa, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie: gwintowane MTS z air ride; z przodu hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami z Porsche Cayenne, 323-milimetrowe tarcze z Seata Leona Cupry, z tyłu seryjne, dystanse 10 mm z przodu i 25 mm z tyłu
KOŁA/ OPONY
Felgi BBS RS2 8J ET35, opony 185/35R17
NADWOZIE
Front z Vento, customowy grill, zderzak przedni z wersji USA, klapa bagażnika USA, dokładka zderzaka przedniego Seat
WNĘTRZE
Skórzane, czerwone pasy bezpieczeństwa z Golfa GTI
AUDIO
Oryginalne radio, w bagażniku zabudowany subwoofer firmy Magnat
INNE
Nawiązania do gry w golfa – kije golfowych w bagażniku
STYL
Stance
WŁAŚCICIEL
Rafał Migacz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wsiadasz nietrzeźwy za kierownicę? Mogą zabrać ci samochód

Właśnie do sejmu trafiła ustawa zaostrzająca dotychczasowe przepisy Kodeksu Karnego. Zapoznajcie się z planowanymi zmianami, ponieważ „jazda na podwójnym gazie” nie tylko stwarza zagrożenie życia w ruchu drogowym, ale i może was słono kosztować. „Gruntowna reforma kodeksu karnego przewiduje między innymi podniesienie górnej granicy terminowej kary pozbawienia wolności z 15 do 30 lat, likwidację osobnej…

Na kłopoty i nie tylko – test kamerki MiVue C570

Wideorejestrator Mio MiVue C570, to kolejny przystępny cenowo (ok. 400 zł) model popularnego producenta z Tajwanu. Jak się sprawdza w codziennej eksploatacji? Trudno narzekać. Montaż? Banalny, jak pozostałych modeli Mio. Ruchoma głowica mozująca zdejmuje nam z głowy problem dopasowania kadru przed samochodem. Wystarczy za pomocą przyssawki doczepić do szyby (najlepiej pod lusterkiem wewnętrznym) i skierować…