Silnik BMW N57 3.0d jest bardzo popularny i występuje w wielu modelach niemieckiej marki. To także jednostka mocno podatna na modyfikacje, czego doskonałym przykładem jest ta propozycja tuningu. Oto tuning silnika BMW N57 3.0d.
Silnik BMW N57 pojawił się w 2008 roku i niemiecki koncern wykorzystywał go prawie we wszystkich modelach – od Serii 3 do dużego X6. Zakres mocy również jest imponujący, od 204 KM w najsłabszej odmianie do nawet 381 KM w wersji z trzema turbinami.
Silnik N57 cieszy się bardzo dużą popularnością, ze względu na podatność na modyfikację, a także ilość występowania wersji. Biorąc pod uwagę tuning, taki jak remap, modyfikacje turbosprężarki i wałka rozrządu, możesz znacznie poprawić wrażenia z jazdy BMW z silnikiem N57.
Tuning silnika BMW N57
Ulepszona hybrydowa turbosprężarka Stage 2 od TurboZentrum zapewnia nowy poziom wydajności i oferuje nawet do 410 KM. Chociaż koniecznych jest kilka zmian w sterowniku silnika.
Hybrydowe turbo różni się wielkością koła sprężarki, a także całkowicie przebudowaną obudową całej sprężarki, w której również przebudowano proporcje strony wydechowej, aby poprawić wydajność. Zaletą takiego rozwiązania są nie tylko lepsze osiągi, ale także zmniejszone obciążenie turbosprężarki, a przez to dłuższa jej trwałość. Dzieje się tak dlatego, że turbo dostarcza już odpowiednią ilość powietrza do komory przy znacznie niższej prędkości obrotowej – i dlatego można ją również dostroić z naciskiem na trwałość.
W kolejnym kroku obudowa sprężarki jest frezowana na wymagany wymiar. Tutaj tzw. szczelina jest również optymalizowana w tym samym czasie. Co więcej, wszystkie modyfikacje Stage 2 otrzymują wzmocnione łożyska, dzięki którym turbosprężarka jest jeszcze trwalsza, a tym samym wytrzyma spory wzrost mocy.
Kolejne problemy z silnikami BMW. Sprawdź, czy dotyczą Twojego modelu