Mocny początek Hołka w Dakarze 2024! - Trends Magazines

Mocny początek Hołka w Dakarze 2024!

Hołowczyc i Mini X-Raid w Rajdzie Dakar 2024

Oficjalnie rozpoczął się 46 Rajd Dakar. Zawodnicy do pokonania mieli, krótki jak na dakarowe standardy prolog o długości 28 kilometrów. Hołowczyc z Kurzeją zameldowali się na szóstym miejscu. To bardzo dobry początek polskiego duetu.

Pierwsza dziesiątka zawodników ma prawo wyboru miejsca startowego do kolejnego 414-kilometrowego odcinka. Najszybszy w prologu okazał się Mattias Ekstrom i Emil Bergkvist w Audi, drugi był Seth Quintero i Dennis Zenza z Toyoty a trzeci Sebastien Loeb i Fabian Lurquin startujący Hunterem przygotowanym przez Prodrive.

Hołek tuż po mecie prologu podsumował:

Przed startem moje pierwsze odczucie było takie, że byłem na Dakarze osiem lat temu, to było jeszcze w Ameryce Południowej i znów tu jestem! Wróciłem po ośmiu latach i czuję się świetnie, jesteśmy silni, samochód jest dobry, więc wszystko jest możliwe. Jesteśmy gotowi do walki – szósta pozycja na prologu jest dobra, ponieważ jutro będziemy piąci na drodze, co jest ważne, aby utrzymać dobre tempo i prędkość.

W czasie prologu, jechałem spokojnie, bez ryzyka, samochód spisywał się dobrze. Poważna robota do zrobienia zaczyna się następnego dnia –  mamy do przejechania ponad 400 kilometrów odcinka i na tym mentalnie się skupiamy. Kluczowym elementem będzie nawigacja, więc Łukasz będzie miał wiele do zrobienia. Pamiętam, jak wiele trudnych miejsc było w Marco, nie było łatwo znaleźć właściwą drogę. Musimy utrzymać się na drodze, niezależnie od tego co to oznacza na Dakarze. Ciśniemy!

Hołowczyc i Mini X-Raid na starcie Rajdu Dakar 2024

Wyniki prologu Dakar 2024:

  1. Mattias Ekstrom / Emil Bergkvist Audi RS Q e-tron E2
    2. Seth Quintero / Dennis Toyota GR DKR Hilux +22 s
    3. Sebastien Loeb / Fabian Lurquin BRX Hunter T1+ +38 s
    4. Marcos Baumgart / Kleber Cincea Hunter T1+ +38 s
    5. Cristian Baumgart / Alberto Andreotti Hunter T1+ +43 s
    6. Krzysztof Hołowczyc / Łukasz Kurzeja Mini John Cooper Works Rally Plus +43 s
    7. Stephane Peterhansel / Edouard Boulanger Audi RS Q e-tron E2 +44 s
    8. Lionel Baud / Lucie Baud Toyota Hilux +46 s
    9. Martin Prokop / Viktor Chytka Ford Raptor RS Cross Country +48 s
    10. Brian Baragwanath / Leonard Cremer Century CR7-T +54 s

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkswagen Arteon R

Używany VW Arteon (2017-2023) – czy warto go kupić?

Wygodny, dobrze wyposażony i trwały Arteon wyróżnia się efektowną stylizacją. Znakami rozpoznawczymi modelu są drzwi bez ramek na szyby oraz wielki grill, który płynnie łączy się z reflektorami. Sprawdzamy, czy warto kupić używanego VW Arteona. Passat od lat jest jednym z najważniejszych graczy w klasie średniej. Czasami przejście na wyższy poziom nie jest tak proste, jak mogłoby…

Tuning BMW E92 335i. Mocne, dyskretne i eleganckie

Piotr, występujący na forach jako Sabbath, prezentował na naszych łamach swoje czarne E46 coupé oraz Z3 2,8. Teraz wraca z E92 335i. Jak zwykle siła jego auta tkwi w aspektach technicznych i dyskretnej elegancji. Dbałość Piotra o samochody znana jest w całym regionie. Nie dziwi więc, że długo wybierał auto, którym chciał się zająć. Prezentowane…