VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie - Trends Magazines

VW Golf R 333 to prawdopodobnie najszybciej wyprzedany model na świecie

Volkswagen Golf R 333 to bardzo limitowana wersja, trzycyfrowa liczba sugeruje nie tylko ilość sprzedanych egzemplarzy, ale też moc silnika. VW przykleił astronomiczną metkę z ceną do tego samochodu, ale mimo to auto wyprzedało się w rekordowym tempie, raczej niespotykanym w motoryzacji.

Tak naprawdę niewiadomo czym jest Golf R 333. Wydaje się, że to limitowana wersja limitowanej wersji VW Golfa R 20 Years Edition, biorąc pod uwagę wygląd oraz parametry techniczne.

Mamy tutaj silnik 2.0 TSI o mocy 333 KM, czas 0-100 km/h na poziomie 4,5 s oraz prędkość maksymalną zbliżoną do 300 km/h. Wrażeń akustycznych dostarcza tu firma Akrapovič, która wyposażyła Golfa R 333 w układ wydechowy. 

Czy VW Golf R 333 to najdroższy model w historii?

Prawdopodobnie tak – samochód był oferowany tylko w Niemczech za cenę €76,410. Dla porównania – Golf R 20 Years Edition (model o tych samych parametrach) kosztował €59,995. Audi RS3 kosztuje €66,111, a za podobną kwotę można już kupić Porsche 718 Caymana. 

Spora kwota jednak nie odstraszyła klientów, bowiem limitowana edycja Golfa wyprzedała się w rekordowe 480 sekund, czyli 8 minut. Czy jakieś egzemplarze trafią na polski rynek?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Driftujący autobus miejski

Drift tylko w BMW? Autobusem też się da!

Mrozy i śliskie, oblodzone drogi sprzyjają amatorom driftu. Nie chodzi tylko o "młodzików" w BMW, ale także o kierowców miejskich autobusów. Do niecodziennego zdarzenia doszło ostatnio w Łodzi. W TVP3 Łódź pojawiło się nagranie, na którym widać, jak autobus przegubowy ślizga się po śliskiej nawierzchni, a kierowca próbuje wyprostować pojazd. Jednak w momencie autobus przegubowy…

400-konny Golf R dla policji. Żarty się skończyły!

Gwiazdą tegorocznej kampanii „Tune it! Safe” jest Oettinger Golf 400R. Samochód został zbudowany na bazie zmodernizowanego Golfa R. Za sprawą silnika o mocy 310 KM jest on najmocniejszą seryjnie produkowaną wersją Golfa. Oettinger zawiesił poprzeczkę jeszcze wyżej. Silnik 2.0 TSI został wyposażony w większą turbosprężarkę, zmodyfikowany układ dolotowy ze sportowym filtrem oraz mniej restrykcyjny wydech…