BMW E21 - pierwsze auto Elona Muska - Trends Magazines

BMW E21 – pierwsze auto Elona Muska

Debiutujące w 1975 roku BMW E21 przeżywa obecnie drugą młodość, zachwycając coraz młodsze pokolenia. Ale czy od zawsze samochód ten był ucieleśnieniem wysokiego statusu społecznego i wysmakowanego gustu?

W latach dziewięćdziesiątych, kiedy generacja E36 ugruntowała swoją pozycję w ofercie BMW, kilkunastoletnie BMW E21 były jednymi z lepszych kandydatów na używany samochód z pazurem. Podobnie myślał 23-letni wówczas Elon Musk – dziś właściciel firmy Tesla i jeden z najbogatszych ludzi świata.

W 1994 roku zdecydował się na zakup pierwszego w życiu samochodu, którym było używane BMW E21. Wyprodukowany w 1978 roku wóz, napędzany przez dwulitrowy silnik o mocy 110 KM, kosztował zaledwie 1.400 dolarów. Na liście jego wyposażenia znajdowały się charakterystyczne światła obrysowe czy szyberdach z plastikową owiewką. Samochód z oznaczeniem 320i na tylnej klapie był przedstawicielem niezwykle krótkiej, bo produkowanej zaledwie przez trzy lata, serii przeznaczonej na rynek amerykański.

Elon Musk nie trzymał swojego BMW pod kocem

Auto wymagało dopracowania, zwłaszcza jeśli chodziło o mechanikę. Elon często odwiedzał więc złomowiska, gdzie z wraków wykręcał potrzebne mu elementy. W jednym z wywiadów wspomniał, że wtedy nie było go stać na naprawę auta w autoryzowanym serwisie BMW. Do dziś pamięta, jak sam naprawiał uszkodzoną szybę po stronie pasażera.

Decyzja o sprzedaży BMW zapadła już po dwóch latach od jego zakupu po pechowym zdarzeniu, w którym uczestniczył stażysta Zip2 – pierwszej firmy Muska. Gdy jechał trójką swojego szefa, w pewnym momencie z samochodu odpadło koło! Na szczęście człowiek ten wyszedł cało z opresji, ale wypadek zaważył na przyszłości 20-letniego wówczas auta. Po jego szybkiej sprzedaży odnoszący coraz większe sukcesy na światowym rynku przedsiębiorca przesiadł się do klasycznego Jaguara E-Type. Choć dziś Elon Musk nie jeździ już samochodami spalinowymi, wciąż pamięta o epizodzie z BMW.

Marcin Zachariasz

Fot. BMW, archiwum Maye Musk, Car brochures&adverts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E31 vs. i8 – klasyka kontra nowoczesność

BMW serii 8 generacji E31 to klasyczne ponadczasowe Gran Turismo, które w latach 90. było pokazem siły niemieckiej marki. Futurystycznie wyglądające BMW i8 też jest demonstracją siły i zaawansowania technologicznego specjalistów z Bawarii. Pomimo że oba auta dzieli stylistyczna i technologiczna przepaść klasyczne coupé i nowoczesny sportowiec pokazują, jakie znaczenie dla BMW ma liczba 8.…

type s okładka animacji

Type S: Chiaki’s Journey – czyli nowy sposób na reklamę Acury!

Jak najlepiej zareklamować japoński sportowy samochód? Przed takim wyzwaniem stanęli marketingowcy firmy Acura. Nietypowy pomysł…? Niestety żyjemy w czasach, gdzie poprawność polityczna jest bardzo ważną częścią naszego życia. Z tego powodu większość reklam samochodów jakie widzimy jest dość nudna. Poruszają się wolno, lub stoją, a lektor przedstawia nam ich zalety. Brakuje w tym często emocji…