Używane BMW do 30 tys. zł - co warto kupić? - Trends Magazines

Używane BMW do 30 tys. zł – co warto kupić?

Rynek aut używanych bardzo mocno się zmienił. Postępująca inflacja oraz wysokie ceny nowych aut spowodowały również wzrost na rynku wtórnym. Dziś kwota 30 tys. zł wydaje się niewielka, ale okazuje się, że można za nią kupić przyzwoite BMW. Sprawdź, jaki model warto wybrać.

Używane BMW to jedne z najpopularniejszych aut sprowadzanych zza granicy. Dużym powodzeniem cieszą się modele Serii 3 (E90) oraz 5 (E60). Za 30 tys. zł znajdziemy także kompaktową Serię 1, a także SUVa X3. Oto nasze propozycje używanych BMW do 30 tys. zł.

BMW E90/E91

„Trójka” piątej generacji to najpopularniejszy model BMW wśród aut używanych w Polsce. Jest to także najchętniej sprowadzany model zza granicy. Najwięcej na rynku jest wersji sedan E90 oraz kombi E91. Coupe E92 oraz Cabrio E93 to raczej rzadkość, a ich ceny są dużo wyższe i te nie mieszczą się w założonym przez nas budżecie. 

Generacja E90 uchodzi za jedną z najlepiej prowadzącym się autem w swojej klasie. To zasługa wzdłużnie umieszczonego silnika, dzięki któremu uzyskano optymalny rozkład masy. Ma to niestety swoje wady, gdyż cierpi na tym wnętrze, które nie należy do zbyt przestronnych. 

BMW E90/E91 – wady i usterki

W wersjach z napędem xDrive warto zwrócić uwagę na historię wymiany oleju w skrzynce rozdzielczej. Także negatywnie na kondycję xDrive wpływa jazda ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach. Niezależnie od wersji, po zakupie należy zwrócić uwagę na stan rozrządu oraz układu chłodzenia. W dieslach typową usterką jest zużycie „klapek” w kolektorze ssącym – trzeba sprawdzić ich stan i w razie potrzeby zregenerować ten element.

BMW E90/E91 – polecane wersje

Szukając używanego BMW 3 E90/E91 rozglądaj się za wersjami po faceliftingu (2008) bez napędu xDrive. Silników o kiepskiej opinii np. N47 nie trzeba się bać pod warunkiem, że rozrząd był w nim wymieniany lub uwzględnisz jego wymianę przy zakupie (koszt ok. 5000 zł). Motory R6 są polecane ze względu na kulturę pracy i osiągi, ale trzeba pamiętać o wyższych kosztach serwisu. 

BMW_X3_E83

BMW X3 E83

BMW X3 generacji E83 było pierwszym mniejszym SUVem bawarskiej marki. Wprowadzone do sprzedaży w 2003 roku, nadal wygląda świeżo. Dobre właściwości jezdne jak na SUV-a, przestronne wnętrze przy średniej wielkości gabarytach zewnętrznych oraz w miarę wysoka bezawaryjność sprawiają, że X3 E83 jest poszukiwanym modelem używanym. 

BMW X3 E83 – wady i usterki

Pomimo iż BMW X3 otrzymało świetne wyniki w raportach TÜV oraz ADAC, nie jest pozbawione wad. Za słabe punkty uznano pompy paliwa, turbosprężarki, rozruszniki oraz systemy monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Skrytykowano również często pojawiające się wycieki oleju z silnika i układu przeniesienia napędu oraz pękające sprężyny zawieszenia.

BMW X3 E83 – polecane wersje

Na rynku dominują głównie egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi. Wartymi uwagi są jednostki zarówno 2- jak i 3-litrowe. Kluczowa w obydwu przypadkach jest historia serwisowa. Należy pamiętać, że silniki 3.0d zawsze będą kosztować więcej podczas napraw. Jedne z ostatnich pancernych jednostek benzynowych znajdziemy w egzemplarzach przed liftingiem, bowiem w wersjach 2.5i oraz 3.0i pracują jednostki M54 z wtryskiem pośrednim, co oznacza, że dobrze zniosą instalacje LPG. 

BMW Serii 1 E81/E87

Kompaktowa „jedynka” może być ciekawą alternatywą np. dla VW Golfa albo Audi A3. Tutaj znajdziemy jeszcze napęd na tylną oś (jeszcze, bo nowe Serie 1 mają już napęd przedni), a także niezawodne silniki. Za 30 tys. zł znajdziemy zadbany egzemplarz z ostatnich lat produkcji 2012 – 2013. Wnętrze BMW Serii 1 E81/E87 jest ciasne, ale za to zrobiono je z dobrych jakościowo tworzyw. Jedynie spasowanie deski rozdzielczej mogłoby być lepsze. Ergonomia jest typowa dla BMW, czyli rewelacyjna. 

BMW Serii 1 E81/E87 – wady i usterki

Małe BMW miewa problemy z elektroniką, która nie wytrzymała próby czasu. Psuje się w niej przycisk do uruchamiania samochodu (występuje w modelach poliftowych – po 2007), moduł świateł i świec żarowych. Często awarii ulega elektryczne wspomaganie, które związane jest z uszkodzeniem modułu EPS. W silnikach wysokoprężnych zawieść mogą wtryskiwacze, pompy wtryskowe, turbosprężarki, filtry cząstek stałych, dwumasowe koła zamachowe, koła pasowe, i klapy w kolektorach dolotowych.

BMW Serii 1 E81/E87 – polecane wersje

Ogromna liczba wersji silnikowych gwarantuje, że każdy będzie w stanie idealnie dopasować auto do swoich potrzeb. Bardzo dobre opinie użytkowników ma silnik benzynowy 2.0 o mocach 129 KM, 122 KM, 143 KM, 150 KM i 170 KM. Jednostka ta jest niewysilona i zapewnia wystarczającą dynamikę dla niewielkiego kompaktu.

BMW_E60_550i_Limuzyna
BMW_E60_550i_Limuzyna

BMW Serii 5 E60/E61

Nie jest to już tak trwała konstrukcja jak jej poprzednik, ale zadbane egzemplarze nadal mogą cieszyć nabywcę, a obecnie za 30 tys. zł możemy trafić na ładną sztukę po faceliftingu. I znowu kluczowy w tym przypadku okazuje się wybór jednostki napędowej. Ponieważ „piątka” to już spory samochód warto zwrócić uwagę na jednostki 6-cylindrowe. 

BMW Serii 5 E60/E61 – wady i usterki

Najmłodsze modele E60/E61 mają już na karku 12 lat, a więc lubi w nich szwankować elektronika. „Piątka” nie lubi zamienników tarcz hamulcowych, bo te po kilku tysiącach lubią się krzywić. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów obowiązkowo należy sprawdzić historię interwałów olejowych, inaczej skrzynię trzeba będzie regenerować. W nowszych 4-cylindrowych dieslach 2.0d (N47) zawodzi łańcuchowy rozrząd, którego wymiana kosztować będzie ok. 5000 zł.

BMW Serii 5 E60/E61 – polecane wersje

Optymalny stosunek osiągów do spalania zapewniają 3-litrowe silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Wyróżniają się wysoką kulturą pracy, wspaniałym brzmieniem i trwałością. Egzemplarze po liftingu mają na pokładzie nowszy i mniej awaryjny system CIC, a także ładniejsze LEDowe lampy. Z kolei w egzemplarzach sprzed faceliftingu znajdziemy jedne z ostatnich silników benzynowych z wtryskiem pośrednim, który lubi LPG, a także pancerne diesle M57. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Porsche 911 Turbo S Lightweight – do setki lepiej niż Bugatti

Porsche 911 Turbo S ma dawać kierowcy maksimum osiągów przy jednoczesnym komforcie codziennego użytkowania. W przypadku pakietu Lightweight słowo "maksimum osiągów" nabiera nowego znaczenia.  Już osiągi seryjnego Porsche 911 Turbo S jeżą włos na głowie. 650-konny bokser rozpędza to auto do pierwszej "setki" w czasie 2,7 s. Maksymalnie Porsche pojedzie 330 km/h. Pakiet Lightweight w…

Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce?

Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już zamienić użytkowane dotychczas żarówki halogenowe H7 na retrofity LED marki Philips. Jest jedno "ale" . Jest to możliwie tylko w Niemczech, które są pierwszym krajem w Europie, który dopuścił je do użytku na drogach publicznych. Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już…