Wsadzili pod maskę Supry silnik, który już dawno powinien tam być - Trends Magazines

Wsadzili pod maskę Supry silnik, który już dawno powinien tam być

Ktoś wreszcie poszedł po rozum do głowy i zrobił swap, który należał się Suprze jak psu miska. Oto Toyota Supra z kultową już jednostką 2JZ-GTE.

Pojawienie się nowej generacji Toyoty Supry wywołało niemałe trzęsienie w świecie motoryzacji. Toyota wskrzesiła kultowy model, choć auto nie robi już takiego wrażenia jak poprzednia generacja. Samochód stworzono przy współpracy z BMW, a nowa Toyota bazuje na BMW Z4

Fani Supry mogą być jednak niezadowoleni ze względu na wybór jednostek napędowych. Początkowo pod maską pracowała jednostka znana z bawarskich modeli, a mianowicie motor B58B30, czyli 3-litrowa jednostka R6 o mocy 340 KM i 500 Nm. Później dołączył drugi silnik, ale tylko 4-cylindrowy, więc go pominiemy. 

Ktoś w USA doszedł jednak do wniosku, że to niesprawiedliwe, żeby Supra nie miała pod maską prawilnego silnika i dlatego zdecydował, że zamontuje jednostkę, która już dawno powinna się tam znaleźć – 2JZ-GTE

Budowa auta trwała kilka lat, ale udało się. Efekt? 1070 KM i 1186 Nm! Potężna moc przekazywana jest za pomocą skrzyni 420G Getrag. 

Na silniku jednak się nie zakończyło. Brutalna moc była priorytetem przy tworzeniu tego auta, ale nie zapomniano o stylu. Supra dostała wide body kit z tytanowymi elementami wykończenia. Dodatkowo zainstalowano nakładki na zderzaki oraz progi wykonane z włókna węglowego. Efekt zwieńczają 19-calowe felgi Work Meisters. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW-Porsche 914 Maryli Rodowicz – wierny kompan

Wielu artystów ma słabość do samochodów, szczególnie wyjątkowych, w jaskrawych kolorach, z głośno brzmiącym silnikiem. Tak było nawet w czasach PRL-u, choć stan tych samochodów często pozostawiał wiele do życzenia. Jedną z takich maszyn było bez wątpienia zielone VW-Porsche 914 – pierwsze „prawie Porsche” Maryli Rodowicz! W epoce PRL-u 914 była unikatowa niczym trufle na wigilijnym stole. Do takich wyjątków…

BMW E36 323i

Czy używane BMW E36 323i to dobra lokata kapitału?

Wielu kierowców marzy o BMW E36 w mocnej wersji 328i, ale jego ceny stały się na tyle zaporowe, że warto rozejrzeć się za słabszą o 23 KM odmianą 323i. Przede wszystkim silnik Sercem debiutującego w 1995 roku BMW E36 323i jest oznaczony kodem M52B25 silnik 2.5 R6. Motor dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych, z Compactem włącznie, zajął miejsce jednostki M50B25 z 325i, która oferowała 192 KM. Ubytek…