Nowe BMW M3 Touring już oficjalnie. To najszybsze kombi świata - Trends Magazines

Nowe BMW M3 Touring już oficjalnie. To najszybsze kombi świata

To ciekawe, że BMW zdecydowało się wypuścić rodzinną odmianę M3 w czasie, gdy auta typu kombi odchodzą do lamusa, a ich miejsce zajmują SUVy czy crossovery. Być może to będzie pierwsza i ostatnia generacja M3 Touring? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, jak wygląda i co kryje pod skórą nowe BMW M3 Touring.

Po wielu zapowiedziach oraz przeciekach wreszcie mamy oficjalny debiut. Już wcześniej zachwycaliśmy się wyglądem nowego M3 Touring, dlatego teraz po prostu popatrzmy na nie:

Auto wygląda tak jak powinno wyglądać rasowe kombi, jest zwarte, niskie, ma poszerzone zderzaki, duże felgi oraz tradycyjną dla Touringów linię nadwozia. Zacznijmy od przodu. Tutaj w zasadzie nie ma żadnej niespodzianki, auto wygląda jak jego brat sedan z niskim i szerokim zderzakiem z dołożonymi spliterami i bocznymi wlotami powietrza. 

Z boku widzimy niskie progi, a także charakterystyczne dla wszystkich „emek” lusterka. Pojawiły się też niewielkie „skrzela” na wysokości nadkoli, ale nie wiadomo, czy to element odpowiadający za lepszą aerodynamikę, czy tylko zabieg stylistyczny. 

Najwięcej zmian widzimy z tyłu. Na tylnej klapie pojawił się spoiler, a zderzak to prawdziwy majstersztyk. Głęboki dyfuzor, poczwórna końcówka układu wydechowego oraz boczne wloty powietrza poszerzają optycznie auto i nadają mu sportowego charakteru. Jest pysznie. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe M3 Touring otrzymało emblematy od BMW Motorsport. 

M3 Touring najszybszy na Nurburgring

Nie ma wątpliwości, że praktyczna strona tego samochodu nie była priorytetem dla twórców. Chodziło o maksymalne osiągi i frajdę z jazdy. Udało się. M3 Touring pokonało północną pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 35.060 sekundy. To o 10 sekund szybciej od Mercedesa-AMG E63 S. Co ciekawe, to tylko o 3 sekundy wolniej niż M5 poprzedniej generacji. 

Sprawdźmy, co pod maską nowego BMW M3 Touring

Tutaj nie ma zaskoczenia. Nowe BMW M3 Touring napędzane jest 3-litrową jednostką R6. Moc to 510 KM i maksymalnie 650 Nm, silnik kręci się aż do 7200 obr./min. Moc trafia na cztery koła poprzez ośmiostopniową skrzynię M Steptronic. 

Jak to się przekłada na osiągi? 12,9 s to czas w jakim M3 Touring osiąga 200 km/h. Pierwsza „setka” pojawia się na zegarach już po 3,6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona 250 km/h, ale odpowiedni pakiet „przesunie” tę wartość do 280 km/h. 

Kiedy zobaczymy M3 Touring w salonach?

Zamówienia na nowy model ruszą we wrześniu, produkcja rozpocznie się w listopadzie. Cena? BMW M3 Competition xDrive Sedan kosztuje w Polsce co najmniej 464 900 zł. Należy się więc spodziewać, że Touring będzie kilka-kilkanaście tysięcy droższy.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW_E36_Coupé_tuning

Bardzo oryginalne BMW E36 Coupé

Swoją BMW E36 Mariusz zaczął modyfikować blisko kilka lata temu. Auta ze stajni BMW podobały mu się od zawsze, zwłaszcza podatne na zmiany. Prezentowany samochód został zakupiony w wersji seryjnej. Aż prosił się o założenie naprawdę szerokich felg. Jako pierwsze zamontowane zostały obręcze Rondell 0085 o parametrach odpowiednio 8,5j ET13 i 10j ET15 na przedniej…

VW Passat B3 35i 16

VW Passat B3 35i – przemiana

Jedni traktują auta jako narzędzie służące do przemieszczania się z punktu A do B. Inni podchodzą do nich z wyjątkowym pietyzmem – pielęgnują je i upiększają. VW Passat B3 35i należący do Bartka i jego żony Sandry jest wypadkową obu tych postaw. Bartek i Sandra postanowili kupić samochód, gdy ona odebrała prawo jazdy. Na aukcji w Internecie…