Z okazji 50. urodzin sportowej dywizji BMW M, bawarczycy wyciągają z garażu zapomniane lub w ogóle nie pokazywane wcześniej maszyny. Tych trzech modeli BMW z pewnością nie widziałeś!
W tym roku mamy prawdziwy wysyp nowości od BMW. Oto lista najważniejszych premier:
- Nowe BMW serii 7
- Nowe BMW X1
- Facelifting BMW Serii 3
- Facelifting BMW X7
- BMW M3 Touring
- BMW M2
- BMW M4 CSL
Oprócz nowych modeli, BMW postanowiło też pokazać te, które nigdy wcześniej nie ujrzały światła dziennego i utknęły tylko w procesie projektowym. Wszystkie, które zdecydowali się obecnie pokazać mają na tylnej klapie magiczne litery „CSL”.
BMW E46 M3 CSL V8
M3 typoszeregu E46 było drugim w historii autem z dopiskiem „CSL”. Auto dziś jest już kultowe i w zasadzie tylko zasila garaże kolekcjonerów. Napędza go wolnossący motor S54B32 o mocy 360 KM, ale niewiele osób wie, że powstał też prototyp z jednostką V8. I właśnie to auto ujrzało światło dzienne. Silnik 4.0 V8 dysponował mocą 430 KM, a więc auto było o 10 KM mocniejsze niż kolejna generacja M3 E90.
BMW E60 M5 CSL
Trudno sobie wyobrazić, żeby powstało auto lepsze niż M5 E60. Pięknie brzmiące V10 rodem z formuły 1 o mocy 507 KM nawet dziś, kilkanaście lat po premierze auta robi wrażenie. Ale BMW nie byłoby sobą, gdyby nie poprawiało perfekcji. Jeszcze w czasach świetności M5 E60 powstał prototyp z dopiskiem „CSL”. 5-litrowy silnik rozwiercono do 5,7-litra, który kręcił się aż do 9000 obr/min i osiągał moc 630 KM. Zamiast niezbyt chwalonej skrzyni SMG, pojawiła się tu przekładnia dwusprzęgłowa. Na karoserii zawitały elementy z włókna węglowego.
BMW E63 M6 CSL
W tym nieznanym prototypie M6 CSL postawiono nacisk na sprytną aerodynamikę. Przedni zderzak otrzymał aktywny spliter, który regulował się w zależności od prędkości, podobny system zamontowano na spojlerze w tylnej klapie. Lusterka także zaprojektowano tak, aby jak najefektywniej sterować przepływającym przez nie powietrzem. W zasadzie te lusterka były pionierem wszystkich kolejnych, które pojawiały się w nowych modelach BMW M.