Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż - Trends Magazines

Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż

Myślicie, że to odmiana CSL była najrzadsza? Nic z tych rzeczy. Na sprzedaż trafia biały kruk – BMW M3 E46 GTR. 

To biały kruk – dosłownie i w przenośni – bowiem auto jest białe i wyjątkowo rzadko spotykane – wyprodukowanych było ok. 10 egzemplarzy. BMW M3 GTR powstało jako przeciwnik dla Porsche w wyścigach American Le Mans Series. W zasadzie samochód był tak dobry, że zirytował Porsche, które wymusiło zmianę regulaminu w wyścigach American LMS i M-trójka wypadła z gry. 

Prezentowany samochód wystawiono na sprzedaż na aukcji w Melbourne. Ten egzemplarz startował m.in. w 24-godzinnych wyścigach Daytona i Bathurst, ale nie osiągnął tam dobrych wyników. Pomimo wyścigowej historii samochód trafił na sprzedaż. Jaka jest cena? Tego właściciel nie podaje. Możemy jedynie dodać, że jako nowe w 2002 roku M3 GTR kosztowało 250 tys. euro.

Nadwozie sprzedawanego BMW M3 GTR ma numer #005, co oznacza, że pod maską pracuje 4,9-litrowy silnik V8 (S62B50) zaprzężony z 6-stopniową manualną skrzynią Hewland. To oznacza, że to pierwsze M3 z silnikiem V8 ever. I tu pojawia się pewien problem. Otóż niektóre źródła podają, że w oryginalnym M3 GTR pracował motor P60B40, a więc zupełnie inny niż w sprzedawanym egzemplarzu. To mocno podważa autentyczność sprzedawanego egzemplarza. 

Być może zatem cena będzie bardziej atrakcyjna. Tak czy inaczej, chcielibyśmy mieć taki samochód w swoim garażu, nawet z nieoryginalnym silnikiem V8.

Konrad Maruszczak

Podobne

Niepozornie szybkie BMW E30 – galeria zdjęć

Zadbane BMW E30 u wielu osób wywołuje podziw. Klasyczne i niezmodyfikowane modele zadają szyku wszędzie tam, gdzie się pojawią. Jednak prezentowane, białe E30 Przemka pod płaszczykiem klasycznej linii skrywa "mały" bonus. Ponad 200-konny, zmodyfikowany, 3-litrowy silnik zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy oraz świetne czasy przyspieszeń. "Sleeper" idealny?

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie…