VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe - Trends Magazines

VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe

Dziś premiera Volkswagena ID.5, czyli stylizowanego na coupe elektryka. To zdecydowanie najładniejsze auto w gamie elektrycznych VW.

ID.5 i usportowiony ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Najnowszy elektryk Volkswagena został, podobnie jak inne modele ID, skonstruowany na platformie MEB. ID.5 ma ok. 460 cm długości, 185,2 cm szerokości i nieco ponad 161 cm wysokości. Rozstaw osi to 276,6 cm, co może sugerować sporą ilość miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik ma 549 l pojemności, czyli dość sporo, biorąc pod uwagę, że ID.5 ma na pokładzie baterie. 

VW ID.5 wygląda dość masywnie, a to pewnie zasługa 21-calowych felg i szerokich tylnych nadkoli. Mimo masywnego wyglądu auto może pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cd=0,26 (GTX: Cd=0,27). 

Ile mocy ma ID.5?

Nowy model VW będzie dostępny wyłącznie z akumulatorami o największej pojemności (77 kWh netto), co pozwalają na przejechanie w zależności od konfiguracji od 490 km do 520 km. Do wyboru będą trzy warianty mocy – 174 KM, 204 KM lub 299 KM w wersji GTX. Osiągi? Odpowiednio 10,4 s lub 8,4 s do 100 km/h (prędkość maksymalna wynosi 160 km/h). ID.5 GTX przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i pojedzie maksymalnie 180 km/h. 

Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0

Umożliwia ono sterowanie głosem (coś w stylu „Hej Mercedes”), a także pozwala przechowywać zebrane informacje w chmurze. Jakie informacje? VW ID.5 podobno będzie się uczył. Czego? Auto zapewne będzie zbierać informacje o stylu jazdy kierowcy, parametrach i warunkach na drodze.

To nie wszystko, za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen przekazuje dane przez inne samochody VW oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m. Na tej podstawie system potrafi ostrzec o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną. Dodatkowo ID.5 będzie można wytresować i nauczyć jak ma parkować np. na domowym podjeździe (umożliwi to system Park Assist Plus z pamięcią). 

VW ID.5 trafi na rynek w 2022 roku i zapewne bliżej tego terminu poznamy jego ceny. 

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Cena tego BMW 850i E31 jest astronomiczna. Wygląda jak auto „Nikosia”

Można powiedzieć, że tanio już było, a obecne ceny klasycznych i kultowych BMW zwalają z nóg. Przykładem jest to czerwone BMW 850i E31 z manualem i pakietem Pandem Wide Body. Cena auta jest szokująca. Uważni fani BMW mogą kojarzyć czerwone BMW Serii 8 z polskim półświatkiem, bowiem w latach 90-00 takim autem jeździł polski mafiozo…

VW California Beach 2.0 TDI 2

TEST VW California Beach 2.0 TDI – jedziemy do Chorwacji

Sezon wakacyjny już za nami, ale naszło nas na wspominki, gdy wybraliśmy się do Chorwacji, by sprawdzić, jak niemiecka California sprawdzi się podczas wakacyjnego wypoczynku. Oto test VW California Beach 2.0 TDI.   Nieprzypadkowo postawiliśmy właśnie na Californię. To kultowy model, którego historia sięga końca lat 40. Właśnie wtedy na biurko włodarzy Volkswagena w Wolfsburgu trafił szkic holenderskiego…