VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe - Trends Magazines

VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe

Dziś premiera Volkswagena ID.5, czyli stylizowanego na coupe elektryka. To zdecydowanie najładniejsze auto w gamie elektrycznych VW.

ID.5 i usportowiony ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Najnowszy elektryk Volkswagena został, podobnie jak inne modele ID, skonstruowany na platformie MEB. ID.5 ma ok. 460 cm długości, 185,2 cm szerokości i nieco ponad 161 cm wysokości. Rozstaw osi to 276,6 cm, co może sugerować sporą ilość miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik ma 549 l pojemności, czyli dość sporo, biorąc pod uwagę, że ID.5 ma na pokładzie baterie. 

VW ID.5 wygląda dość masywnie, a to pewnie zasługa 21-calowych felg i szerokich tylnych nadkoli. Mimo masywnego wyglądu auto może pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cd=0,26 (GTX: Cd=0,27). 

Ile mocy ma ID.5?

Nowy model VW będzie dostępny wyłącznie z akumulatorami o największej pojemności (77 kWh netto), co pozwalają na przejechanie w zależności od konfiguracji od 490 km do 520 km. Do wyboru będą trzy warianty mocy – 174 KM, 204 KM lub 299 KM w wersji GTX. Osiągi? Odpowiednio 10,4 s lub 8,4 s do 100 km/h (prędkość maksymalna wynosi 160 km/h). ID.5 GTX przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i pojedzie maksymalnie 180 km/h. 

Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0

Umożliwia ono sterowanie głosem (coś w stylu „Hej Mercedes”), a także pozwala przechowywać zebrane informacje w chmurze. Jakie informacje? VW ID.5 podobno będzie się uczył. Czego? Auto zapewne będzie zbierać informacje o stylu jazdy kierowcy, parametrach i warunkach na drodze.

To nie wszystko, za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen przekazuje dane przez inne samochody VW oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m. Na tej podstawie system potrafi ostrzec o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną. Dodatkowo ID.5 będzie można wytresować i nauczyć jak ma parkować np. na domowym podjeździe (umożliwi to system Park Assist Plus z pamięcią). 

VW ID.5 trafi na rynek w 2022 roku i zapewne bliżej tego terminu poznamy jego ceny. 

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

BMW_silnik_N52_6cylindrowy_Valvetronic

N52 – „Valvemagia”, czy „Valvemasakra”- TECHNIKA

Kto szuka nowoczesnego modelu BMW z jak najbardziej klasycznym silnikiem pod maską, powinien skupić się na autach z jednostką N52. To ostatni sześciocylindrowiec bez turbo oraz bezpośredniego wtrysku. Na wizerunek marki BMW przed dekady pracowały niemal pancerne silniki R6. Legendarnym już M20, M30, M50 czy M52 nie było w stanie zaszkodzić praktycznie nic. Oczywiście jednostki te miały swoje…

Używane BMW E46 Cabrio w kolorze czerwonym - zdjęcie nad morzem

Kupujemy używane BMW E46 Cabrio (2000-2007)

Wielu kierowców marzy o kabriolecie ze stajni BMW. Stan rzeczy przekłada się na sytuację na rynku wtórnym. Na okazyjny zakup serii 3 Cabrio lepiej nie liczyć. Szczególnie gdy szukamy  używanego BMW E46 Cabrio. BMW E46 Cabrio - informacje na start BMW E46 zadebiutowało w 1998 roku. Zainteresowani zakupem wersji z brezentowym dachem musieli poczekać do…