Cena VW Golfa R Variant VIII w Polsce - Trends Magazines

Cena VW Golfa R Variant VIII w Polsce

VW Golf R ósmej generacji w rodzinnej odmianie Variant wjeżdża do polskich salonów. Niestety, tanio nie jest, auto jest w cenie dobrze wyposażonego i większego Passata.

Volkswagena Golfa R hatchback w najnowszej odsłonie poznaliśmy na początku tego roku. Dopiero teraz na rynek wjeżdża bardziej rodzinna odmiana – Variant, czyli kombi. Pod maską pracuje ten sam 2-litrowy motor turbo o mocy 320 KM i 420 Nm. Mamy więc do czynienia z najmocniejszym Golfem w historii. 

Taka moc w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem na cztery koła pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a w pakiecie R Performance nawet 270 km/h. 

Ile kosztuje VW Golf R Variant w Polsce?

Cena Golfa R hatchback w Polsce to 198 690 zł. Golf R Variant to wydatek co najmniej 209 890 zł. Raczej mało który egzemplarz wyjedzie w podstawowym wyposażeniu, więc jest jeszcze spora lista opcjonalnych dodatków. Pierwszą opcją w konfiguratorze jest lakier (metaliczny 3 150 zł, perłowy 2 520 zł), kolejne felgi (od 3 120 zł do 3 580), czy semi slicki za 4370 zł. Dopłaty wymagają też matrycowe reflektory LED (4 030 zł), panoramiczny dach (5 040 zł), czy pakiet R Performance (9 150 zł). 

Jak zaczniemy bawić się w konfiguratorze okaże się, że finalna cena VW Golfa R Variant zbliży się do 270-280 tysięcy zł. Co sądzicie o takiej kwocie za mocne auto segmentu C?

Konrad Maruszczak

Podobne

Dwa rekordy Guinessa w drifcie na lodzie. Nie zgadniecie jakim autem

Skoda ustanowiła dwa rekordy Guinessa w drifcie na lodzie jednocześnie. Jako narzędzie do pobicia rekordu wybrano oczywiście elektryka. Takie czasy.  Prowadzący Skodę Enyaq RS iV, Richard Meaden ustanowił nowy, oficjalny rekord, utrzymując samochód w kontrolowanym poślizgu przez ponad 15 minut i pokonując 7351 m. Tym samym pobito poprzedni rekord wynoszący 6231 m, ustanowiony w Chinach…

VW T3 Doka w czasie jazdy

Jak z Transportera zrobić pick-upa? Podpowiadamy

VW Transporter występuje m.in. w dwu wersjach nadwozia – jako Bus ma je zamknięte, a Doka charakteryzuje się odkrytą paką. Po co jednak iść na łatwiznę i kupować pick-upa? Przecież można go sobie samemu zbudować. W 1979 roku VW zaprezentował trzecią wersję Transportera. Jednak z poprzednimi modelami łączyła ją jedynie koncepcja konstrukcyjna z silnikiem umieszczonym…