Prośba, której nie można było odmówić... - Trends Magazines

Prośba, której nie można było odmówić…

„Jestem siostrą Patryka Dauera – wielkiego pasjonata, który od podstaw budował swoje MK2. Jego plany w maju tego roku przerwała nagła i niespodziewana śmierć. Chciałabym, aby setki godzin przesiedzianych w garażu oraz ogrom pracy, jaki włożył w auto nie zostały szybko zapomniane. Zwracam się z prośbą o opublikowanie choćby zdjęcia czerwonego Golfa”. Takiej prośbie nie można odmówić.

Być może kojarzycie Patryka z jakiegoś zlotu, spotkania czy grupy dyskusyjnej. W ubiegłym roku był m.in. na Youngtimers Show, Lowdaily, OldSchoolSuicide Party, Żerksee, BBQ w Hermanowie czy Low Division.

Patryk i jego pasja

W jego rodzinie zawsze był jakiś Volkswagen: T3, Passat B3, Polo. Nic dziwnego, że gdy zdał egzamin na prawo jazdy, zdecydował, że kupi Golfa. Najlepiej jedynkę. Ponieważ żaden z oglądanych egzemplarzy nie rokował dobrze na przyszłość, zaczął szukać Golfa II. Tak trafił na model GT Special z 90-konnym silnikiem 1.8. Nad jego poznawaniem i odbudową spędził trzy lata. Później była chwilowa przygoda z BMW E34. Miłość do Golfa nie wygasła i Patryk ponownie zaczął poszukiwania Golfa Mk1 lub Mk2. Wreszcie dzięki znajomemu kupił Golfa II 1.3 z 1990 roku.

Turbina z Forda dala 100 KM

Auto miało być w nienagannym stanie, okazało się jednak, że jego silnik wymaga poważnej naprawy. Gdy Patryk już się za to zabrał, postawił założyć turbinę Garretta z Forda 1.8td, która fabryczne 55 KM podniosła do prawie 100 KM. By wszystko funkcjonowało prawidłowo, zamontował customowy kolektor wydechowy z pełnym przelotem, dolot FMIC, intercooler Turboworks, zawór upustowy KKS i chłodnicę oleju. Turbo podnosi ciśnienie do 0.7 bara, a całością steruje Ecumaster DET3. Choć większość decyduje się na tzw. gotowe swapy np. silnika VR6 1.8 turbo, on uparł się na turbinę w 1.3 i jak dotąd nie znamy drugiego takiego Golfa II.

Nadwozie, wnętrze i zawieszenie zostały rozebrane do ostatniej śrubki, a następnie złożone według wymyślnego planu. Samochód z 1991 roku (po liftingu) Patryk postanowił postarzyć, by wyglądał na model z 1986 roku. Wymienił drzwi (na tzw. żagle) i pas tylny. Zamontował wąskie chromowane zderzaki, chromowane uszczelki szyb, lampy Hella z regulacją wysokości i przedliftingowy również chromowany grill. Do tego pakiet Zender Z6 – srebrne okleiny, naklejka na przednią szybę, sierpy na nadkola zrobione według odlewów z żywicy. Położył też nowy lakier o oznaczeniu LY3d.

Gwintowany zawias

Nie zapomniał o zawieszeniu. Podstawą jest gwintowany zestaw MTS Gold Edition z czerwonymi poliurietanami i system air ride, sterowany pilotem o kształcie malutkiego czerwonego autka. Za skuteczne zatrzymywanie się Golfa z przodu odpowiadają wentylowane nawiercane i nacinane tarcze z Passata B3 (256 mm), a tylne bębny zastąpiły tarcze z Golfa III GTI. Żeby ładnie spasować obręcze BBS Mahle 15″ 7j i opony Nankang 165/45 R15, Patryk zastosował 2,5-centymetrowe dystanse z przodu, a z tyłu 3-centymetrowe.

Wnętrze Golfa wygłuszył matami butylowymi i 20-milimetrową pianką. Półkubełkowe fotele GTI starego typu na boczkach nakazał obszyć skórą. Renowacji poddał też dzieloną kanapę z zagłówkami. Na tylnej szybie zamontował żaluzję od PDK. Kierownica z polerowanej stali jest wykończona drewnem. Na środkowym tunelu też są drewniane elementy, a  w miejscu popielniczki manometry. W bagażniku po prawej stronie został zamontowany głośnik, a po lewej butla zasilająca pneumatyczne zawieszenie.

W udoskonalanie tego Golfa Patryk włożył całe swoje serce. Mamy nadzieję, że chociaż w ten sposób wraz z siostrą i bliskimi możemy uczcić jego pamięć.

RT.

Fot. rodzina, znajomi

 

DANE & FAKTY

VW Golf II 1.3 CL 1991 r.

SILNIK: 1.3 NZ turbo, ok. 100 KM (fabrycznie 55 KM), turbina Garretta z Forda 1.8td, customowy kolektor wydechowy z pełnym przelotem, dolot FMIC, intercooler Turboworks, blowoff KKS i chłodnica oleju, sterowanie Ecumaster DET3

NADWOZIE: stylizowany na przedliftingową wersję GL, clean look pod maską

ZAWIESZENIE: gwintowane MTS Gold Edition, system air ride, poliuretany przy wahaczach i belce, dołożony stabilizator na poliuretanie

UKŁAD HAMULCOWY: z przodu wentylowane, nacinane i nawiercane tarcze 256 mm z Passata B3, z tyłu tarcze z Golfa 3 GTI, pompa i serwo z Golfa II GTI

UKŁAD WYDECHOWY: kompletny przelotowy 2,5-calowy

WNĘTRZE: Golf 2 GTI przedliftingowy, miękka deska, kierownica i tunel custom, żaluzja PDK

KOŁA: BBS Mahle 15/ 7j; opony 165/45/15 Nankang

AUDIO: głośniki w bagażniku

 

(VW TRENDS 3/2020)

Podobne

Udana kuracja VW Touarega II 3.0 V6 TDI

Flagowy SUV Volkswagena przeszedł w 2014 roku kurację odmładzającą. W jej ramach zmieniono przód i tył nadwozia, udoskonalono zawieszenie oraz wprowadzono systemy podnoszące poziom bezpieczeństwa. Touareg wzmocnił portfolio Volkswagena w 2002 roku. Za sprawą nowego modelu koncern wkroczył na nieznany sobie obszar rynku. Wcześniej nie oferował ani prawdziwie luksusowego samochodu, ani terenówki. Touareg udowodnił, że…

BMW E28 M535i – Cóż za rodzynek!

W ciągu siedmiu lat BMW wyprodukowało ponad 722 tys. egzemplarzy modelu E28 w trzynastu różnych wersjach. M535i powstało jedynie w liczbie 10.335 sztuk. Dzisiaj jest ich już dużo mniej. Prezentowane BMW to prawdziwy rodzynek. Dlaczego? Zobaczcie sami. Hubert został fanem BMW i German Style’u około dziesięciu lat temu. Pierwszym autem spod znaku biało-niebieskiego śmigła było…