Prośba, której nie można było odmówić... - Trends Magazines
4 sierpnia 2021

Prośba, której nie można było odmówić…

„Jestem siostrą Patryka Dauera – wielkiego pasjonata, który od podstaw budował swoje MK2. Jego plany w maju tego roku przerwała nagła i niespodziewana śmierć. Chciałabym, aby setki godzin przesiedzianych w garażu oraz ogrom pracy, jaki włożył w auto nie zostały szybko zapomniane. Zwracam się z prośbą o opublikowanie choćby zdjęcia czerwonego Golfa”. Takiej prośbie nie można odmówić.

Być może kojarzycie Patryka z jakiegoś zlotu, spotkania czy grupy dyskusyjnej. W ubiegłym roku był m.in. na Youngtimers Show, Lowdaily, OldSchoolSuicide Party, Żerksee, BBQ w Hermanowie czy Low Division.

Patryk i jego pasja

W jego rodzinie zawsze był jakiś Volkswagen: T3, Passat B3, Polo. Nic dziwnego, że gdy zdał egzamin na prawo jazdy, zdecydował, że kupi Golfa. Najlepiej jedynkę. Ponieważ żaden z oglądanych egzemplarzy nie rokował dobrze na przyszłość, zaczął szukać Golfa II. Tak trafił na model GT Special z 90-konnym silnikiem 1.8. Nad jego poznawaniem i odbudową spędził trzy lata. Później była chwilowa przygoda z BMW E34. Miłość do Golfa nie wygasła i Patryk ponownie zaczął poszukiwania Golfa Mk1 lub Mk2. Wreszcie dzięki znajomemu kupił Golfa II 1.3 z 1990 roku.

Turbina z Forda dala 100 KM

Auto miało być w nienagannym stanie, okazało się jednak, że jego silnik wymaga poważnej naprawy. Gdy Patryk już się za to zabrał, postawił założyć turbinę Garretta z Forda 1.8td, która fabryczne 55 KM podniosła do prawie 100 KM. By wszystko funkcjonowało prawidłowo, zamontował customowy kolektor wydechowy z pełnym przelotem, dolot FMIC, intercooler Turboworks, zawór upustowy KKS i chłodnicę oleju. Turbo podnosi ciśnienie do 0.7 bara, a całością steruje Ecumaster DET3. Choć większość decyduje się na tzw. gotowe swapy np. silnika VR6 1.8 turbo, on uparł się na turbinę w 1.3 i jak dotąd nie znamy drugiego takiego Golfa II.

Nadwozie, wnętrze i zawieszenie zostały rozebrane do ostatniej śrubki, a następnie złożone według wymyślnego planu. Samochód z 1991 roku (po liftingu) Patryk postanowił postarzyć, by wyglądał na model z 1986 roku. Wymienił drzwi (na tzw. żagle) i pas tylny. Zamontował wąskie chromowane zderzaki, chromowane uszczelki szyb, lampy Hella z regulacją wysokości i przedliftingowy również chromowany grill. Do tego pakiet Zender Z6 – srebrne okleiny, naklejka na przednią szybę, sierpy na nadkola zrobione według odlewów z żywicy. Położył też nowy lakier o oznaczeniu LY3d.

Gwintowany zawias

Nie zapomniał o zawieszeniu. Podstawą jest gwintowany zestaw MTS Gold Edition z czerwonymi poliurietanami i system air ride, sterowany pilotem o kształcie malutkiego czerwonego autka. Za skuteczne zatrzymywanie się Golfa z przodu odpowiadają wentylowane nawiercane i nacinane tarcze z Passata B3 (256 mm), a tylne bębny zastąpiły tarcze z Golfa III GTI. Żeby ładnie spasować obręcze BBS Mahle 15″ 7j i opony Nankang 165/45 R15, Patryk zastosował 2,5-centymetrowe dystanse z przodu, a z tyłu 3-centymetrowe.

Wnętrze Golfa wygłuszył matami butylowymi i 20-milimetrową pianką. Półkubełkowe fotele GTI starego typu na boczkach nakazał obszyć skórą. Renowacji poddał też dzieloną kanapę z zagłówkami. Na tylnej szybie zamontował żaluzję od PDK. Kierownica z polerowanej stali jest wykończona drewnem. Na środkowym tunelu też są drewniane elementy, a  w miejscu popielniczki manometry. W bagażniku po prawej stronie został zamontowany głośnik, a po lewej butla zasilająca pneumatyczne zawieszenie.

W udoskonalanie tego Golfa Patryk włożył całe swoje serce. Mamy nadzieję, że chociaż w ten sposób wraz z siostrą i bliskimi możemy uczcić jego pamięć.

RT.

Fot. rodzina, znajomi

 

DANE & FAKTY

VW Golf II 1.3 CL 1991 r.

SILNIK: 1.3 NZ turbo, ok. 100 KM (fabrycznie 55 KM), turbina Garretta z Forda 1.8td, customowy kolektor wydechowy z pełnym przelotem, dolot FMIC, intercooler Turboworks, blowoff KKS i chłodnica oleju, sterowanie Ecumaster DET3

NADWOZIE: stylizowany na przedliftingową wersję GL, clean look pod maską

ZAWIESZENIE: gwintowane MTS Gold Edition, system air ride, poliuretany przy wahaczach i belce, dołożony stabilizator na poliuretanie

UKŁAD HAMULCOWY: z przodu wentylowane, nacinane i nawiercane tarcze 256 mm z Passata B3, z tyłu tarcze z Golfa 3 GTI, pompa i serwo z Golfa II GTI

UKŁAD WYDECHOWY: kompletny przelotowy 2,5-calowy

WNĘTRZE: Golf 2 GTI przedliftingowy, miękka deska, kierownica i tunel custom, żaluzja PDK

KOŁA: BBS Mahle 15/ 7j; opony 165/45/15 Nankang

AUDIO: głośniki w bagażniku

 

(VW TRENDS 3/2020)

Podobne

Volkswagen ID.3 za 130.000 złotych?

Debiut ID.3 na polskich drogach zbliża się wielkimi krokami. Seryjna wersja modelu będzie oferowana w zróżnicowanych cenach, a struktura oferty uwzględni kilka wersji wyposażenia, skonfigurowanych w sposób odpowiadający preferencjom klientów. ID.3 Pure za mniej niż 130.000 złotych ID.3 w pierwszej fazie będzie dostępny z dwoma pojemnościami akumulatorów do wyboru. W późniejszym etapie do oferty dołączy…

BMW E36 coupé 320i i BMW E36 coupé 328i przodem

Dyskretny urok BMW E36 w stylu German

Na Motodromie Jastrząb pod Szydłowcem spotkaliśmy dwa ciekawe BMW coupé E36, których właściciele o sportowej duszy cenią sobie dyskretny urok German Style’u. Jacka, uczestnika GT Academy, na wspólny wypad na tor namówił Igor, którego wcześniej wypatrzyliśmy na ulicach Kielc. Od niego też zaczniemy…   E36 320I COUPÉ IGORA Prezentowane E36 coupé jest pierwszym samochodem Igora.…