Ekstremalnie obniżony VW Golf 1 - w prostocie piękno - Trends Magazines

Ekstremalnie obniżony VW Golf 1 – w prostocie piękno

Tuning VW Golf 1 widok od tyłu

Fascynacja Grześka z marką symbolem, jakim niewątpliwie jest Volkswagen, zaczęła się wiele lata temu. Jego VW Golf 1 należał przez wiele lat do starszego pana, który użytkował go sporadycznie. Stan samochodu ogólnie był dobry, lecz wymagał nieco pracy. Nie ma się w sumie czemu dziwić, ten egzemplarz miał na karku 32 lata!

Zarówno Grzesiek, jak i poprzedni właściciel garażowali Golfa. Miało to, i oczywiście nadal ma, zbawienny wpływ na kondycję poczciwego seniora. Prawie cała powłoka lakiernicza jest oryginalna, owszem, kilka elementów było poprawianych, mimo to właściciele młodszych samochodów mogą pozazdrościć Grześkowi, mówiąc kolokwialnie, blachy jego Golfa.

Tuning VW Golf 1 widok z przodu

Minimalizm we wnętrzu

Gorzej było z wnętrzem. Materiał na fotelach był mocno zniszczony, jeszcze bardziej na boczkach drzwi. Od wnętrza zaczęła się więc poważna praca nad autem. Czytając ten tekst musicie mieć na uwadze, że ten Golf zaznaczam pierwszej generacji wyjechał z fabryki w 1979 roku.

Tuning VW Golf 1 logo VW na grillu

Są to dla samochodu lata świetlne! Wiele aut wyprodukowanych 15 lat później dawno niszczeje na szrotach, a ten Golf pokonuje kolejne kilometry. VW Grzegorza jest w naprawdę dobrej kondycji, o czym świadczy choćby to, że po zakupie nie trzeba było remontować automatycznej skrzyni biegów, które, jak wiadomo, były znacznie bardziej awaryjne od przekładni manualnych.

Tuning VW Golf 1 kokpit

Chcąc zachować minimalistyczny charakter modyfikacji kabiny Grzegorz zakupił po uwaga! dwóch latach poszukiwań komplet niebieskich skajowych w 100-procentach oryginalnych foteli i kanapy, które leżały u kogoś w… stodole.

Tuning VW Golf 1 niebieska tylna kapnapa

Oczywiście nie był to koniec problemów. Fotel kierowcy był niemal w strzępach, lepiej wyglądały siedzisko pasażera i kanapa, które dały się doczyścić specjalistycznymi środkami. Fotel szofera został oddany do renowacji do profesjonalnego zakładu tapicerskiego.

Tuning VW Golf 1 dźwignia zmiany biegów

Ponadto we wnętrzu, zamiast fabrycznej, zamontowana została konsola z wersji GTI, wzbogacona o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Osłony przednich słupków, podobnie zresztą jak konsola, pochodzą również z rzadko spotykanej odmiany GTI.

Tuning VW Golf 1 przednie fotele

Dziurawe boczki zastąpiły używane, ale będące w doskonałym stanie. Golf Grześka to wersja C, pozbawiona wszystkiego, najuboższa. Muszę przyznać, że jak żadna inna doskonale pasuje do stylu opartego na minimalizmie.

Tuning VW Golf 1 napis Golf C

Ekstremalny gwint

Genialną modyfikacją na tle nadwozia zaprojektowanego w latach 70. jest ekstremalne jego obniżenie za pomocą gwintu TA-Technix.

Tuning VW Golf 1 przednie zaiweszenie

Efekt obniżenia dodatkowo wzmagają lekko poszerzające, plastikowe nakładki błotników z wersji GTI, wrażenie potęgują klasyczne obręcze ATS Classic o szerokości siedmiu cali na przedniej i ośmiu na tylnej osi.

Tuning VW Golf 1 felga ATS

Za wspaniały dodatek uznać można błyszczącą, wykonaną ze stali nierdzewnej końcówkę dospawaną do seryjnego układu wydechowego oraz przednie reflektory z charakterystycznymi czarnymi krzyżami.

Tuning VW Golf 1 końcówka wydechu

Piotr Dankiewicz

Fot.  Mikołaj Urbański

VW Golf I 1,5 1979 r.

SILNIK/NAPĘD: benzynowy, 1471 ccm, 70 KM, moment obrotowy 110 Nm przy 2500 obr./min, 3-biegowa automatyczna skrzynia biegów

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw TA-Technix

OSIĄGI: V-maks. 160 km/h; 0-100 km/h 12,0 s

WYMIARY: (dł./szer./wys.) 3815/1610/1410 mm

(VW TRENDS 6/2011)

Podobne

Żeby 2020 był rokiem nowej klasy! – TRENDS ŻYCZY

Drodzy Czytelnicy, Dziś sylwester, a jutro zaczynamy 2020. Tak tak, to będzie rok pod krypotnimem Neue Klasse... Nowa klasa- tak właśnie będzie w Trends. Nasze głowy są pełne pomysłów na to, co dalej będzie się działo na portalu i na łamach magazynów. A Wam życzymy, aby dzisiejsza feta przebiegła bezpiecznie do samego końca i żeby…

Druga młodość Karmanna Ghia Typ 14

Odnaleziony w niemieckiej szopie, lata młodości ma już dawno za sobą. Dzięki wysiłkowi nowego właściciela Typ 14 powrócił do świata żywych. Popatrzcie sami. Ten kabriolet wygląda przecież, tak jak przed trzydziestu trzema laty! Z tym jednak, że dzisiaj wzbudza na drogach znacznie więcej zainteresowania niż trzydzieści lat temu. Zasadniczo można wyróżnić trzy typy kierowców. Pierwszą…