Który lepszy? BMW X5 45e czy mocarny Touareg R eHybrid - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

Który lepszy? BMW X5 45e czy mocarny Touareg R eHybrid

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid widok z przodu

Ktoś, kto ma co najmniej 480 tysięcy złotych i chce kupić SUV-a może wybrać wśród hybryd plug-in np. BMW X5 45e lub Touarega R eHybrid. Te dwa potężne auta o mocy 394 KM (BMW) i 462 KM (VW) kosztuje prawie tyle samo. Czy są też takie same?

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid przody aut

Z przodu bardziej dyskretną stylizację ma Touareg, którego czarny grill z dużym logo i literka R (część pakietu R-Line Black Style) ładnie komponuje się z matrycowymi reflektorami diodowymi IQ.Light. Światła obu aut po zmroku mają wystarczający zasięg nawet przy poruszaniu się z wyższymi prędkościami. Trudno nie skorzystać z ich mocy.

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid z boku

Z zewnątrz oba SUV-y mają bardzo ciekawą linię. Gdy staną naprzeciw siebie widać, że X5 jest nieznacznie (+28 mm) wyższe. BMW jest za też dłuższe (+44 mm) i szersze (+20 mm). Rozstaw osi też ma większy BMW – o 71 mm. X5 jest cięższe o 45 kg, ale to Touareg ma potężniejszy silnik – łącznie dysponujący mocą 462 KM.

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid tyłu aut

Po podwójnych końcówkach wydechu poznać, że pod pedałem gazu mamy moc. Mamy też sporo miejsca w umieszczonych nad nimi bagażnikach: 610 l Touareg przy 500 l BMW. W BMW dodatkowo możemy położyć dolną krawędź, by ułatwić załadunek.

20-calowe obręcze M Star-spoke Bicolor z ogumieniem Runflat i  22-calowe felgi Estoril w Touaregu i skrywają potężne zaciski odzyskujące energię z hamowania. Pozwala to podczas jazdy po mieście doładować akumulatory.

Centrum dowodzenia, czyli kokpit w obu autach jest ergonomiczny i intuicyjny. Gdy do tego dodamy wysoką jakość wykonania mamy zapewniony wyjątkowy komfort nie tylko dla kierowcy.

 

Multifunkcyjne, trójramienne, mięsiste  kierownice idealnie leżą w rękach. Trzeba tylko wybrać, czy bardziej podoba nam się literka “M”, czy “R” oraz dotykowe przełączniki. Póki co, wolę te “staromodne”.

Gniazdo ładowania w Touaregu znajduje się podobnie jak tankowania z tyłu auta. W BMW umieszczone jest na tuż przed drzwiami kierowcy. Oba są z prawej strony aut.

Hybryda BMW to “tylko” 394 KM, a Touareg eHybrid to najmocniejszy z mocnych: 462 KM w tym 136 KM uzyskiwanych z elektrycznego silnika. Ciasno pod maską… ale cicho gdy nie uruchomi się podstawowa benzynowa jednostka.

W obu autach napęd jest przenoszony za pośrednictwem 8-stopniowych automatycznych skrzyń biegów – Steptronic w BMW i Tiptronic w Touaregu. Mamy też łopatki przy kierownicy…

Cyfrowe zegary można konfigurować praktycznie w dowolny sposób. Prędkość maksymalna, którą nam pokażą to 235 km/h w BMW i 250 km/h w Touaregu. Wystarczy? Chyba tak.

 

Kluczyki Touareg R hybryda i BMW X5 45e

Testowany przez nas najmocniejszy Touareg to wydatek ponad 484 tysięcy złotych. BMW jet niewiele droższy – ponad 488 tysięcy złotych. Kluczyk BMW chyba robi tę  różnicę…

RT, Fot. Paweł Kaczor

Pełen test BMW X5 45e przeczytasz  w BMW TRENDS 1/2021:


a VW Touarega R w VW TRENDS 1/2021.


Podobne

VW Golf R Variant – Galeria

Test szalonego kompaktowego kombi znajdziecie w aktualnym numerze VW Trends. Dla tych, którzy chcieliby dokładniej przyjrzeć się Golfowi R Variant przygotowaliśmy galerię obfitującą w zdjęcia, których nie udało nam się "zmieścić" w materiale drukowanym. Autor zdjęć - Piotr Rusiniak

Test BMW M235i – godny następca M3 E30

Nowoczesne samochody brną w ślepą uliczkę. Są coraz cięższe, coraz większe i coraz skuteczniej izolują kierowcę od otoczenia. Gdzież podziała się niczym niezmącona radość z jazdy? Znaleźliśmy ją w nowym M235i. BMW serii 2 Coupé zastąpiło „jedynkę” Coupé. Czy rewolucja w nazewnictwie była konieczna? Ile osób, tyle opinii. Trzeba jednak przyznać, że seria 2 prezentuje…