Robot-ładowarka staje się rzeczywistością - Trends Magazines

Robot-ładowarka staje się rzeczywistością

Robot Ładowarka

Volkswagen Group Components udostępniło w minionym miesiącu pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych. 

 

Automatyczny

Uruchamiany poprzez aplikację lub za pośrednictwem systemu komunikacji Car-to-X – działa całkowicie autonomicznie. Samodzielnie zbliża się do pojazdu, którego akumulator ma zasilić energią elektryczną i komunikuje się z nim. Od otwarcia pokrywy osłaniającej gniazdo ładowania, przez podłączenie końcówki przewodu, po jej odłączenie – cały proces przebiega bez udziału człowieka. By móc zasilać kilka pojazdów jednocześnie, mobilny robot zbliża się do samochodu z ładowarką, podłącza ją i w ten sposób ładuje akumulator elektrycznego auta. Podczas tej czynności ładowarka znajduje się przy samochodzie. W tym czasie robot zajmuje się obsługą innych pojazdów. Gdy ładowanie się zakończy, robot samodzielnie odłącza ładowarkę i odwozi ją do stacji centralnej.

Robot Ładowarka

Nowe ładowarki

Volkswagen Group Components opracowuje teraz zupełnie nową rodzinę ładowarek prądu stałego (DC). Mobilna szybka ładowarka pojawi się na rynku już na początku 2021 roku. Od paru tygodni na terenie kilku niemieckich fabryk Volkswagena trwają jej próby pilotażowe. Z kolei mobilny robot zyskał status prototypu i teraz będzie intensywnie rozwijany. Jednym z warunków pojawienia się tego urządzenia na rynku jest powstanie systemu komunikacji Car-to-X, który umożliwi autonomiczne ładowanie.

Duża odpowiedzialność

Przywiązując ogromne znaczenie do tej tematyki, Volkswagen Group Components będzie odpowiedzialny za wszelkie przedsięwzięcia i rozwój systemów ładowania w koncernie Volkswagen. Robot-ładowarka jest w tym kontekście elementem szerokiej koncepcji rozwoju e-mobilności, a przez to elektryfikacji ruchu drogowego. „Budowa infrastruktury ładowania jest warunkiem koniecznym. Ale musi być ona dostosowana do potrzeb i musi być opłacalna” – stwierdził dalej Thomas Schmall. „Dlatego najważniejsze dla nas są, oprócz potrzeb klientów i parametrów technicznych samochodów elektrycznych, także możliwości finansowe potencjalnych partnerów”. Dzięki robotowi-ładowarce operatorzy parkingów czy garaży podziemnych mogą łatwo i szybko sprawić, że każde miejsce parkingowe w ich obiekcie będzie zapewniało możliwość ładowania akumulatora w pojeździe. Robot pozwala uniknąć nie tylko dezorganizacji związanej z przebudową obiektu, lecz również potencjalnych kosztów.

Podobne

Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży

Wiosną 2020 roku Volkswagen Tiguan przekroczył barierę produkcyjną wynoszącą 6.000.000 sztuk. Auto jest teraz najlepiej sprzedającym się samochodem marki i grupy Volkswagen.   W liczbach Tylko w 2019 r. wyprodukowano 910 926 sztuk SUV-a. Tiguana można kupić w 80% wszystkich krajów na ziemi. Volkswagen produkuje ten model w czterech strefach czasowych na trzech kontynentach. W…

Obowiązkowe ograniczniki prędkości? Bez paniki!

Przez ostatnie kilka dni w mediach, zwłaszcza motoryzacyjnych pojawiło się wiele alarmujących artykułów dotyczących zmian przegłosowanych przez członków Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego. Dotyczą one nowych wymagań odnośnie obowiązkowego wyposażenia pojazdów. Szczególnie wyeksponowano pojęcie "ograniczników prędkości", które miały by autonomicznie ograniczać prędkość, pozostawiając kierowcę bez wpływu na ten fakt. Od razu wysnuto…