Przez długi czas od premiery nie mogłem przekonać się do całkowitej zmiany wizerunku BMW. Chodzi mi o stylizację, której pierwszym dzieckiem było BMW serii 7. Od premiery minęło już wiele lat, „siódemka” doczekała się liftingu, a ja chyba się do niej przyzwyczaiłem, zaczęła mi się nawet podobać!
BMW E65 od poprzednika, znanego w Polsce głównie jako samochód rządowy, różniło praktycznie wszystko. Począwszy od karoserii, skończywszy na wnętrzu i systemie iDrive mającym tyle samo przeciwników co zwolenników.
Lata mijają, a nowy styl w projektowaniu BMW zjednuje sobie coraz więcej osób. Ja jestem tego najlepszym przykładem, ponieważ do niedawna zarówno seria 5, jak i 7 nie mieściły się w na liście samochodów, które z chęcią bym kupił. Obecnie byłbym niezwykle zadowolony z posiadania jednego z wyżej wymienionych modeli!
8 cylindrów i 333 KM
Prezentowane BMW należy do Macieja. Jest to model 745 napędzany 8-cylindrową jednostką napędową o 333 KM.
Pomimo ogromnej wagi własnej czarnej limuzyny silnik ten potrafi katapultować giganta do setki w zaledwie 6,5 sekundy! Czarny lakier, jakim pokryte zostało nadwozie prezentowanego BMW, genialnie współgra z pakietem Shadow Line. Nie ma tu żadnych chromów, wszystko jest w czerni, włącznie z obwódką grilla.
Największą atrakcją tej „siódemki” są koła. Na gigantyczne 22-calowe obręcze AC Schnitzer na pewno nie bez trudu założono opony Pirelli w rozmiarze 265/30 na przedniej i 295/25 na osi tylnej.
Koła i zawieszenie
Koła nie robiłyby zapewne tak ogromnego wrażenia, gdyby nie ich bliskość z nadkolami. Zawieszenie typu EDC (sterowane elektronicznie) Maciej obniżył za pomocą sprężyn FK Automotive z przodu o 4 cm, zaś z tyłu o 5,5 cm.
Koła i niskie zawieszenie oraz pakiet Shadow Line to idealny zestaw dla E65. Smaczku dodają mu jeszcze przyciemnione szyby, które dopełniają stylizację na czarny charakter. Do tego przy każdorazowym dodaniu gazu spod maski dochodzi złowieszczy ryk. Sprawcą owej muzyki silnika V8 jest stożkowy filtr powietrza.
Piotr Dankiewicz
Fot. Mikołaj Urbański
BMW E65 745
-
- SILNIK/NAPĘD: 4,4 l V8 333 KM, 450 Nm, stożkowy filtr powietrza KM
- NADWOZIE: przyciemnione szyby
- KOŁA/OPONY: 22-calowe felgi AC Schnitzer, opony Pirelli 265/30 na przedniej i 295/25 na tylnej osi
- ZAWIESZENIE: sprężyny FK Automotive -40/-55 mm
(BMW 5/2011)