Minimalizm i 333 KM w BMW E65 - Trends Magazines

Minimalizm i 333 KM w BMW E65

Tuning BMW E65 745 widok z przodu

Przez długi czas od premiery nie mogłem przekonać się do całkowitej zmiany wizerunku BMW. Chodzi mi o stylizację, której pierwszym dzieckiem było BMW serii 7. Od premiery minęło już wiele lat, „siódemka” doczekała się liftingu, a ja chyba się do niej przyzwyczaiłem, zaczęła mi się nawet podobać!

BMW E65 od poprzednika, znanego w Polsce głównie jako samochód rządowy, różniło praktycznie wszystko. Począwszy od karoserii, skończywszy na wnętrzu i systemie iDrive mającym tyle samo przeciwników co zwolenników.

Tuning BMW E65 745 deska rozdzielcza

Lata mijają, a nowy styl w projektowaniu BMW zjednuje sobie coraz więcej osób. Ja jestem tego najlepszym przykładem, ponieważ do niedawna zarówno seria 5, jak i 7 nie mieściły się w na liście samochodów, które z chęcią bym kupił. Obecnie byłbym niezwykle zadowolony z posiadania jednego z wyżej wymienionych modeli!

Tuning BMW E65 745 tylna kanapa

8 cylindrów i 333 KM

Prezentowane BMW należy do Macieja. Jest to model 745 napędzany 8-cylindrową jednostką napędową o 333 KM.

Tuning BMW E65 745 silnik

Pomimo ogromnej wagi własnej czarnej limuzyny silnik ten potrafi katapultować giganta do setki w zaledwie 6,5 sekundy! Czarny lakier, jakim pokryte zostało nadwozie prezentowanego BMW, genialnie współgra z pakietem Shadow Line. Nie ma tu żadnych chromów, wszystko jest w czerni, włącznie z obwódką grilla.

Tuning BMW E65 745 koło przednie

Największą atrakcją tej „siódemki” są koła. Na gigantyczne 22-calowe obręcze AC Schnitzer na pewno nie bez trudu założono opony Pirelli w rozmiarze 265/30 na przedniej i 295/25 na osi tylnej.

Koła i zawieszenie

Koła nie robiłyby zapewne tak ogromnego wrażenia, gdyby nie ich bliskość z nadkolami. Zawieszenie typu EDC (sterowane elektronicznie) Maciej obniżył za pomocą sprężyn FK Automotive z przodu o 4 cm, zaś z tyłu o 5,5 cm.

Tuning BMW E65 745 grill

Koła i niskie zawieszenie oraz pakiet Shadow Line to idealny zestaw dla E65. Smaczku dodają mu jeszcze przyciemnione szyby, które dopełniają stylizację na czarny charakter. Do tego przy każdorazowym dodaniu gazu spod maski dochodzi złowieszczy ryk. Sprawcą owej muzyki silnika V8 jest stożkowy filtr powietrza.

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański

 

 

BMW E65 745

    • SILNIK/NAPĘD: 4,4 l V8 333 KM, 450 Nm, stożkowy filtr powietrza KM
    • NADWOZIE: przyciemnione szyby
    • KOŁA/OPONY: 22-calowe felgi AC Schnitzer, opony Pirelli 265/30 na przedniej i 295/25 na tylnej osi
    • ZAWIESZENIE: sprężyny FK Automotive -40/-55 mm

(BMW 5/2011)

 

Podobne

BMW 128ti dynamika

Czy BMW z napędem na przednią oś może być sportowe?  Nowe 128ti postara się udowodnić, że tak

Kompaktowe BMW 128ti  zalicza obecnie intensywne jazdy konfiguracyjne na pagórkowatych drogach regionu Eifel wokół Pętli Północnej toru Nürburgring i również bezpośrednio na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata. Nowy model trafi na rynek w listopadzie 2020 roku. Kompakt z charakterem BMW 128ti z napędem przednim plasuje się za topowym modelem BMW serii 1, czyli BMW M135i xDrive, wykorzystując także jego silnik…

Kolejka stojących aut

Używane samochody w firmie? Zobacz, jak wybierać poleasingowe samochody osobowe

Motoryzacyjny rynek wtórny obfituje w samochody poleasingowe. Najczęściej to kilkuletnie auta, z niewielkim przebiegiem i udokumentowaną historią serwisową. Co ważne, takie auta są tańsze od ich nowych odpowiedników. Nic więc dziwnego, ze coraz więcej firm decyduje się na zakup samochodów poleasingowych. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, wybierając auto poleasingowe. Samochody poleasingowe, czyli jakie? Poleasingowe samochody…