Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer - Trends Magazines

Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer

Czy tuning sportowego i pięknego auta jakim jest BMW serii sześć to przerost formy nad treścią? Na pewno nie w tym wydaniu!

Tu bowiem wszystkie zmiany idealnie dopasowano do eleganckiego i dynamicznego charakteru prezentowanego samochodu, podkreślając jego wyjątkowość. Tuningowe elementy eksponują agresywne linie karoserii nakreślone z wielką precyzją przez bawarskich projektantów. Nowej „szóstki” nie trzeba zachwalać. Wystarczy chociaż raz spojrzeć jej prosto w oczy, by ulec bez reszty jej urodzie.

Pod długą maską drzemie benzynowy, ośmiocylindrowy widlasty silnik, który rozwija moc 367 KM oraz 490 Nm dostępnych od 3400 obrotów na minutę. Pozwala to już po 5,5 sekundy osiągnąć 100 km/godz. Prędkość maksymalna? Elektroniczny strażnik mówi „szóstce” pas przy 250 km/godz.

Niemiecka firma AC Schnitzer skupia się przede wszystkim na sportowym wyglądzie i dynamicznym wizerunku pięknego coupe BMW. W tym momencie w ofercie tunera nie ma więc żadnego programu modyfikacji silnika. Jest jednak sportowy układ wydechowy zapewniający nie tylko walory estetyczne, ale i zdecydowanie rasowy dźwięk „V-ósemki” buzującej pod maską.

Główne siły skierowano jednak na opracowanie dodatków stylizacyjnych, dzięki którym „szóstka” zyskała na drapieżności i oryginalnym wyglądzie. Zestaw spojlerów obejmuje nakładki przedniego i tylnego zderzaka, a także nakładki progów oraz nowe obręcze z lekkich stopów.

W prezentowanym samochodzie w nadkolach dumnie błyszczą 19-calowe felgi. Model typ IV racing jest nowy w ofercie AC Schnitzera. W poprawie właściwości jezdnych pomagają nie tylko nowe felgi. Jest również sportowe zawieszenie, dzięki któremu auto ma lepszy kontakt z nawierzchnią, co uatrakcyjnia też efekt wizualny.

Montaż nowego zawieszenia oznacza bowiem obniżenie samochodu o około 25 mm. Szczegółowe testy przeprowadzone przez AC Schnitzera na torze Nürburgring pozwoliły na stworzenie optymalnej kombinacji, w której udało się połączyć sportowy styl jazdy z nadal zadowalającym komfortem podróżowania.

Innymi słowy, „szóstka” prowadzi się lepiej, ale i chroni nas w zadowalającym stopniu od szoku fizycznego, który zapewniają dziurawe polskie drogi.

Na koniec elementy przygotowane przez AC Schnitzera w celu podkreślenia wybitnego charakteru wnętrza „szóstki”.

Komplet aluminiowych nakładek na pedały, nowe dywaniki oraz listwy wewnętrzne, wszystko to obowiązkowo opatrzone logo niemieckiego tunera. Są też nakładki na dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego. Nieco aluminiowych i karbonowych dodatków ożywia czarny, skórzano-drewniany kokpit „szóstki”.

Nienagannie czysta stylizacja to najlepsze podsumowanie pracy firmy AC Schnitzer. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, a wszystko, co nowe bardzo dobrze komponuje się z seryjną podstawą. Niemiecki tuner raz jeszcze pokazał jak można z klasą tuningować piękne samochody bawarskiej marki.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

(BMW TRENDS 3/2006)

BMW 650i AC Schnitzer

Moc: 367 KM

V-maks.250 km/godz

Ceny zmian:

spoiler przód: 3.679 zł brutto

spoiler tył: 3.679 zł brutto

komplet nakładek progowych: 3.412 zł brutto

dywaniki: 1.429 zł brutto

dźwignia zmiany biegów: 1.081 zł brutto

listwy wewnętrzne: 7.885 zł brutto

dźwignia hamulca ręcznego: 517 zł brutto

tylne tłumiki sportowe: 13.588 zł brutto

felgi typ IV racing: 4.524 zł brutto sztuka

Podobne

BMW_E46_Coupé

Kupujemy używane BMW E46 coupé (1999 – 2006) – za chwilę będzie drożej

Czas na znalezienie atrakcyjnego BMW E46 coupé za rozsądne pieniądze dobiega końca. Rynek jest coraz bardziej przetrzebiony, a ceny wciąż atrakcyjnie wyglądającego i świetnie jeżdżącego auta wkrótce zaczną rosnąć. W 1998 roku BMW rozpoczęło produkcję modelu E46. Linia czy rozwiązania techniczne sedana stanowiły ewolucję koncepcji sprawdzonych wcześniej w E36. Nadwozie wysmuklono i zaokrąglono, natomiast mechanikę…

StanceWorks BMW 740iL- zamiast czarnej kawy – VIDEO

Samochód w stylu Stance musi być dobrze spasowany, ale co to właściwie znaczy? Moim zdaniem chodzi o to: Trzeba dobrać koła, wysokość zawieszenia i estetykę nadwozia w taki sposób, żeby publiczności "wysadziło korki". Zgadzacie się? Na przykład moje korki są do wymiany na widok tego E38. Czarny lakier, air ride i felgi HRE 309 zaserwowane…