Nowy rekord Pikes Peak - Trends Magazines

Nowy rekord Pikes Peak

Clint Vahsholtz w wyścigu Pikes Peak 2020 na oponach Yokohama ADVAN tires

Clint Vahsholtz w Fordzie na oponach wyścigowych Advan A005 marki Yokohama zdobył mistrzostwo w Pikes Peak International Hill Climb i ustanowił nowy rekord w kategorii Open Wheel, pokonując 30 sierpnia br. trasę 12,42 mili w czasie 9:35:490.

Przypominamy, że Pikes Peak International Hill Climb to wyścig górski z historią sięgającą 1916 roku. Znany jest również jako „Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów.

Clint Vahsholtz startował w wyścigu Pikes Peak w Kolorado w USA po raz 29. Tym razem zdobył swoje pierwsze mistrzostwo w klasyfikacji generalnej. O oponach Yokohama, które pomogły mu zostać nowym „Królem Gór”, powiedział: „Opony Advan A005 dały mi pewność, której potrzebowałem, aby przeć do przodu, niezależnie odciągle zmieniających się warunków górskich. Możecie być pewni, że będę jechał na oponach Yokohama, gdy wrócę bronić tytułu w 2021 roku”.

Clint Vahsholtz w wyścigu Pikes Peak 2020 na oponach Yokohama ADVAN tires

Wśród samochodów rywalizujących na oponach Yokohama znalazł się też pojazd elektryczny (EV), który w latach 2010, 2011 i 2012 zdobywał mistrzostwa w swojej klasie, ustanawiając rokrocznie nowe rekordy czasowe dla pojazdów elektrycznych.

Japońska Yokohama wsparła również wyścig Porsche Pikes Peak Trophy, w którym rywalizowali ze sobą kierowcy pojazdów Porsche Cayman GT4 Clubsport. W tym wyścigu oponami kontrolnymi zostały przeznaczone do sportów ulicznych modele Yokohama Advan A052.

Fot. Yokohama

Podobne

Które silniki BMW palą olej? Co jest przyczyną?

Zużycie oleju jest związane z pracą każdego silnika tłokowego. Problem pojawia się jednak, gdy co każde 1000 km trzeba dolewać litr środka smarnego. Olej odpowiada za smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Gdy go zabraknie, już po kilkudziesięciu sekundach pracy silnik może nie nadawać się nawet do naprawy, a do przytarcia panewek wystarczy zerwany…

VW Golf II GTI – zapomniany mistrz świata grupy A

Samochody ze stajni Volkswagen Motorsport rozdawały ostatnimi czasy karty na odcinkach specjalnych światowych rajdów. Mało kto pamięta, że podobnie było w 1986 roku, kiedy Kenneth Eriksson za kierownicą Golfa II sięgnął po najwyższe laury w Grupie A. Volkswageny zaczęły pojawiać się w poważnych rajdach w latach 70. XX wieku. Wówczas honoru marki na odcinkach specjalnych…