Jeden z niewielu... czyli BMW E21 Baur Alpina C1 - Trends Magazines

Jeden z niewielu… czyli BMW E21 Baur Alpina C1

Modele BMW, którymi zajęła się Alpina, są prawdziwym świętym Graalem dla fanów bawarskiej marki. Paweł, właściciel prezentowanego auta, spełnił swoje marzenia, stając się posiadaczem unikatowego na skalę międzynarodową samochodu. Nie zdecydował się jednak na zakup nowej Alpiny. To by było zbyt proste.  Postanowił odbudować pięknego klasyka zgodnie ze swoją wizją oraz, co najważniejsze, zgodnie z oryginałem.

Powiedzieć, że Paweł jest prawdziwym fanem BMW to tak, jakby nie powiedzieć nic. W jego garażu stało już kilka egzemplarzy modelu E21, a dwa z nich mogliście podziwiać w starszych numerach BMW TRENDS. Paweł nawet nie zamierzał kryć fascynacji pierwszą historyczną trójką, jednak od zawsze jego oczkiem w głowie był Baur TC1. Marzenia udało się spełnić pod koniec 2013 roku. Na aukcji internetowej pojawiło się ciekawe przedliftowe BMW E21 Baur ze stycznia 1979 roku (egzemplarz nr 698 z 4.595 wszystkich wyprodukowanych). Auto w kolorze grafitowym było w miarę kompletne, miało zupełnie nowy dach, ręczną skrzynię biegów, przedni spojler Alpiny, nakładki progowe, a także bardzo bogatą dokumentację. Największym jego minusem był niewątpliwie silnik, który nie odpalał… [Przeczytaj więcej w 3/2017 nr BMW Trends].

BMW Trends 3/2017 dostępne jest od 21 września w sprzedaży, w punktach sieci: EMPIK, Relay, Inmedio oraz na stacjach benzynowych: Shell, Orlen i Lukoil.

Interesuje Cię prenumerata BMW Trends – kliknij TUTAJ.

Tekst i fot. Paweł Kaczor

Podobne

2002 GT4 Frua – najpiękniejszych coupé w historii BMW

W oparciu o mechanikę 2002 ti powstało jedno z najpiękniejszych coupé w historii BMW – wyprodukowany w zaledwie dwóch egzemplarzach prototyp 2002 GT4 Frua. Na przełomie lat 60. i 70. BMW szukało pomysłu na dalszy rozwój. Debiutujący w 1961 roku sedan Neue Klasse uratował firmę od upadku, jednak marka nie mogła opierać oferty wyłącznie na…

Tą Dacią Sandero przejedziesz 1100 km bez tankowania! – TEST

Dacia Sandero z fabryczną instalacją gazową i bogatym wyposażeniem jest ciekawą propozycją dla tych, którzy nie lubią często tankować. Na jednym baku (gaz + benzyna) przejedziesz nawet 110 kilometrów! Większa i ładniejsza Dacia Ponieważ nie wszyscy chcą i mogą jeździć superbrykami, większość producentów oferuje im też auta praktyczne. Takim właśnie jest kolejna, trzecia już generacja…