BMW M3 Touring istnieje i można je kupić - TUNING - Trends Magazines

BMW M3 Touring istnieje i można je kupić – TUNING

Ale przecież BMW nie produkuje samochodów M-Power w wersji kombi…

To prawda. W oficjalnej ofercie nie ma ani M3, ani M5. Zupełnie jakby firma poddała ten segment rynku Audi. Mercedes stara się podbierać klientów RS4 i RS6, ale to za mało. My chcemy igrzysk, wina i M3 Touring. Tak samo pomyślała ekipa brytyjskiej firmy M Conversions i stworzyła to unikatowe auto. Nazywa się MCT-450. To BMW serii 3 typoszeregu F31, które jest wierną kopią F80 M3. Podoba Wam się? My jesteśmy zachwyceni! 

Auto opuściło fabrykę jako 2018 320d M-Sport Touring. Dziś to praktycznie M3 Competition kombi z wykorzystaniem prawie wyłącznie części BMW. Jedynymi komponentami niepochodzącymi z oryginału są tylne błotniki i zderzak, które zostały wzorowane na tych używanych w sedanie i wykonane z włókna węglowego.

Poza tym całe wyposażenie to „M-spec”: Wzmocnienie podwozia, zawieszenie i układ napędowy są z M3. Oznacza to, że ​​MCT-450 ma 3-litrowe R6 turbo, które wytwarza 444 koni mechanicznych. Ta moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Osiągi są najprawdopodobniej zbliżone do sedana, więc pierwsza setka „pęka” po około 4 sekundach.

Ten egzemplarz wystawiony jest na sprzedaż u brytyjskiego dealera samochodów egzotycznych Motorhouse za pośrednictwem Autotrader. Żądają 79 995 funtów, co stanowi około 400 tys. PLN. Szkoda, że ten samochód ma kierownicę po prawej stronie i gdyby trafił do kraju z ruchem prawostronnym, to wymagałby dalszych prac tzw. „przekładki”.

źródło: Autotrader, M Conversions, The Drive

Podobne

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic. Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły…

Jaguar F-Pace – czy to prawdziwy Jaguar?

Żyjemy w dziwnych czasach dla motoryzacji. Kiedyś Porsche kojarzone było tylko z 911, Lamborghini robiło niesforne supersamochody, a czerwone Ferrari było obiektem westchnień wielu osób. Jaguar? Kojarzył się ze stylem, klasą oraz sportem. Jak jest teraz? SUV Cayenne ratuje skórę Porsche. Kolejki po Lamborghini Urusa są takie, jak po Dacie, a Ferrari zaraz pokaże swojego...…